Beetje gek onderwerp misschien, maar ik heb toch een vraag... 5 weken geleden ben ik via een keizersnede bevallen. Nu is het vloeien helemaal over en is het libido weer terug. Gisteren voor het eerst weer gemeenschap gehad met mijn partner. Maar jeetje, het was pijnlijk! Ik had er geen rekening mee gehouden (er is immers geen kind doorheen gegaan, geen hechtingen etc.) Het voelde alsof er nog wat "in de weg" zat. Kan het zijn dat de baarmoeder nog niet op zijn plek zit, of misschien verzakt is? Als ik nu met mijn vingers voel, voelt het ook anders dan voor de bevalling. Wijder en ik kan geen duidelijke baarmoedermond voelen. Is dit normaal en trekt het weer bij? Het is op deze manier niet echt fijn.....
Vaak door de druk van de baby in je bekken en op je hele onderkant kan het zeker wel gevoelig zijn in die regio. Vriendin van mij had ook een ks gehad en had dit ook. (Spoed ks) Maar het knapte vanzelf op bij haar.
Precies hetzelfde hier. Na 7 weken ondertussen kunnen we nog steeds niets helaas. Maar wele normaal volgens gyn. Het heeft de tijd nodig bij de een is het binnen een paar weken normaal en bij een ander pas na een paar maanden.
Heb je geen controle na ks na 4-5 weken? Dan kan je het bespreken. Ik herken het niet maar ik ben dan
Heb je geen controle na ks na 4-5 weken? Dan kan je het bespreken. Ik herken het niet maar ik ben dan ook super snel hersteld en dat het kan kan ik mij voorstellen die pijn door inderdaad je bekken. Bm zou na 2 weken eigenlijk hetzelfde moeten zijn.. Wat ook kan misschien is dat je last van je binnen litteken hebt? Ik heb na ks een ongevoellige huid bijvoorbeeld gekregen rondom mijn sner en volgens gen waren ze per ongeluk zeneuwen doorgesneden en ik kan het dus hele leven achterhouden..
Oh ben blij herkenning te lezen! Ik had er werkelijk nog nooit van gehoord, maar het schijnt dus wel normaal te zijn. Ik heb volgende week controle, zal het dan ook eens voorleggen. Ik hoop maar dat het gauw weer normaal word. Van het litteken zelf heb ik weinig last. Het trekt alleen als ik me teveel heb ingespannen. Mijn stuitje speelt dan ook nog wel eens op, dus vermoedt dat mijn bekken er inderdaad wel mee te maken kan hebben. Bedankt voor de reacties!
Wij hadden 6 wk na keizersnede weer gemeenschap maar nergens last van. Ik voel soms het litteken wel trekken en buik is nog wat gevoelig maar niet echt pijn ofzo. Misschien toch eens met je gyn overleggen bij de controle?