Hallo Op dit moment zit ik in Frankrijk voor een vakantie. Vandaag zijn we naar de mont blanc geweest en een behoorlijk heftige tocht door de bergen gedaan. Vier uur gelopen over rotsblokken met klimmen en dalen. Uiteindelijk na de tocht bloedverlies. Nu had ik dit voor de vakantie ook al maar sinds ik op vakantie was, was het bloedverlies over. Toch teveel stress misschien? Kan t bloedverlies dus komen door de tocht die ik vandaag heb gemaakt? Ben nu 16 weken zwanger en voor het eerst dat ik weer zoveel heb gelopen en bewogen. Groetjes
Hoi Blondie1980, het klinkt ernaar dat je teveel hebt gedaan inderdaad. Nu weet je dat altijd pas achteraf, dus voorkomen kun je dit vaak niet, maar ik zou zo'n inspannende wandeling even mijden komende dagen. Het bloed komt mijns inziens dus van de buitenkant van de baarmoeder, waarschijnlijk de baarmoedermond (vaatje geknapt door de druk van de inspanning), en dat kan voor die kleine helemaal geen kwaad. Zeker niet las je verder geen klachten hebt. Je kunt overigens na zo'n inspanning wel harde buiken krijgen komende dagen. Als je verder niet gaat vloeien als een menstruatie en/of je krijgt krampen als weeën, gewoon even een paar dagen rustig aan doen en kijken hoe je lijf verder reageert. Daarna kun je alles weer rustig oppakken hoor. En niet over je grenzen gaan. Fijne vakantie verder! Groetjes Brigitte