Hoe kom jij je bed uit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shampoo, 7 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hi meiden,

ik heb nu al een lekker bol buikje, maar daarbij ook de ongemakken... Als ik op de bank onderuit gezakt zit, kom ik bijna niet meer omhoog. Ik lijk wel een oma zoals ik van de bank af ga. (Bij mijn oma van 87 gaat het nog soepeler ;) , hihi)
    En dan het omdraaien van de rechter naar linkerzij in bed. Eerst rustig op mijn rug en dan door naar de andere zij.
    Dan nu mijn vraag; hoe staan jullie op uit bed? Ik vind het lastig worden. Recht omhoog lukt me niet, dus ik draai op me zij. Tja en dan... trekken aan de lakens, met mijn elleboog omhoog duwen, benen in de lucht, soms een steek in mijn banden. Hoe moet dit straks als ik bijna op het einde van de zwangerschap ben?
    Wie heeft er tips?

Liefs shampoo

2. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Je moet je in bed op je zij draaien, en je armen gebruiken om overeind te komen.
    Gaat bij mij op deze manier nog prima!
    Je mag ook niet meer recht omhoog uit bed komen, want dan gebruik je je rechte buikspieren...

Om uit de bank te komen gebruik ik ook mijn armen!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik slaap altijd op mn zij, omdraaien gaat bij mij overigens ook nog altijd prima eigenlijk. Maar uit bed, lig ik dus op mn zij met mn gezicht naar de kant waar ik eruit wil gaan, dan doe ik mn benen buiten boord, dekbed van me af, en dan tja ga ik gewoon automatisch van liggen naar zitten. Voeten gaan dan naar de grond en ik duw een klein beetje mee op het matras en dan zit ik en stap ik zo uit bed.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is ;)! Is zo een automatisme dat ik er eigenlijk nooit bij stil gestaan heb hoe ik dat doe.

Op de bank kan ik je niet mee helpen, lig nooit echt onderuit gezakt. Soms wel in de lengte van de bank dus benen krom ook op de bank of kleermakerszit.

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik ging ook op mijn zij liggen, benen gestrekt (zodat je dus al in zithouding ligt zeg maar) en dan langzaam op je billen rollen, gaan zitten en opstaan. Ik moet zeggen dat dat makkelijker gaat als je bed wat hoger staat.

Op de bank deed ik het een beetje hetzelfde, beetje op mijn zij rollen/hangen en dan zo opstaan. Rechtop omhoog ging inderdaad niet meer op een gegeven moment.

5. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik lig dan op mijn zij en probeer mijn benen al over de rand van het bed te gooien en dan duw ik mezelf op met mijn armen.
    En dan even uitpuffen en proberen te ontspannen, na een half minuutje kan ik dan gaan staan.
    Erg hé!

6. Penelope

Penelope Actief lid

3 sep 2007
    146
    0
    0
    Ik zie het mezelf dagelijk doen! :D
    Het is toch wat he...................?

7. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    waarom mag je je rechte buikspieren niet meer gebruiken als ik vragen mag? Geldt dat alleen voor later in de zwangerschap?

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bij mijn weten mag je ze wel gebruiken maar niet meer trainen vanaf een week of 15. dus met sporten de rechte buikspieren niet trainen maar als je ze gewoon gebruikt kan het geen kwaad, zou wat zijn als je daarop moest letten de hele dag :confused: het gaat alleen op een gegeven moment niet meer, dat recht uit je bed komen, dan belast je je banden erg en dat kan zeer doen ;)

9. Zo ongeveer doe ik het ook haha. En dan als ik sta ben ik ff flink stijf en dan kan ik weer vooruit haha

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik lag altijd op mijn rug en draaide dan zo mijn benen naar de zijkant van het bed en dan draaide ik op mijn zij en stond zo op

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Met een hoop gepuf en gesteun! :)

Eerst op m'n zij gaan liggen met de knieen opgetrokken, dan de onderbenen uit bed en het bovenlijf er achteraan hijsen.

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, gewoon op je zij gaan liggen, benen uit bed en met je armen/ellebogen omhoog duwen.
    Omdraaien in bed: tegenovergestelde been van de kant waarheen je op wil draaien buigen, andere strekken en omrollen!
    Opstaan van de bank/stoel: eerst voorover leunen en dan opstaan.

Doe je niet aan zwangerschapsgym? Is dat toch nog ergens goed voor, naast de gezelligheid ;)

Recht overeind komen (vanuit liggende positie) moet je echt proberen te vermijden! Als ik dat doe, krijg ik echt zo'n puntbuik. Je rechte buikspieren zijn van elkaar afgetrokken in het midden en als je die teveel gebruikt, kan het zijn dat ze strax niet netjes naar elkaar toe groeien oid.

13. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Haha, ik ben dus gelukkig niet de enige! :D Ik heb vanochtend even de maniertjes geprobeerd. Op mijn zij, benen alvast opgetrokken en dan omhood duwen met mijn elleboog en armen. Ik ben eruit gekomen!
    Bedankt meiden voor de tips!
    liefs shampoo

14. muis26

muis26 Fanatiek lid

nou hier nog erger
    wij zijn aan het verbouwen boven en slapen nu 3 weken beneden in de woonkamer, op matras op de grond!
    dus hoe ik uit bed kom!?!?! whoehaha ben blij dat het niet gefilmd wordt.
    ik draai eers op mn zij, dan ga ik op zn hondjes zitten, dan een pootje uit bed en dan langzaam overeind.
    je wordt er wel creatief van moet ik zeggen :) hihihihihi maar kan niet wachten op mn nieuwe slaap- en babykamer straks! jippieeeeee

15. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Oooooh! Ik dacht hier vanmorgen nog over na! Ik heb namelijk hetzelfde probleem, ik dacht dat ik raar was ofzo haha! Ook als ik me s'nachts omdraai, dan krijg ik echt steken bij mijn buikspieren. Doet echt gewoon pijn. Moet echt voorzichtig omdraaien, kan niet in 1 keer SWIEP naar de andere kant.

16. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Bij de bekken therapeut raden ze ook aan om op je zij te rollen met je onderbenen buiten het bed te steken. Dan met je armen jezelf op je billen drukken, door het gewicht van je benen die dan zakken gaat dat vrij soepel en kun je je bekken niet teveel belasten.
    Je rechte buikspieren moet je zo veel mogelijk vermijden, omdat ze kunnen gaan wijken en dat "geneest" nauwelijk of niet meer na de bevalling.
    Je ziet dat door een puntbuik als je bijvoorbeeld recht overeind wilt komen.
    Het zijn belangrijke spieren die dan hun functie (ondersteuning) kunnen verliezen. Niet doen dus!

Succes met de laatste loodjes hoor!

Liefs

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Whahahahahaaaa! Ik zie t al helemaal voor me! WOEF!
    :p :p :p :p

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

inderdaad op je zij, benen uit bed armen gebruiken om omhoog te komen even blijven zitten op je lijf en doorbloeding te laten wennen en dan op te staan.

Zo hoor je eigenlijk ALTIJD op te staan! dit is namelijk de minst belastende manier voor nek en rug, ik st aal jaren zo op.. Alleen wordt het omhoog duwen met mij armen nu wat zwaarder haha

19. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Ha ha wat grappig ik zat me vanmorgen ook af te vragen hoe ga ik dit straks doen als ik nog dikker ga worden.....wij hebben een bed met een harde houten rand erlangs, het matras is dus net iets lager dan de rand wanneer je erop zit. Ik vraag me af of ik mezelf straks nog op de houten rand kan wippen om van het bed af te komen.......hahahahaha wat een gedoe hé zo'n buik....ik moet er wel om lachen hoor. 't is maar goed dat niemand je af en toe ziet stunten....

Deel Deze Pagina