Ik breng t naar een doorgeefwinkel. Die wordt gerund door vrijwilligers en hebben een goed systeem om de spullen eerlijk te verdelen onder mensen die t echt nodig hebben. Zelfs kapotte kleding zijn ze blij mee. Daar krijgen ze geloof ik een kiloprijs voor en dat gebruiken ze voor dingen waar ze geld voor nodig hebben (bijv pakketjes ondergoed kopen, want dat is tweedehands natuurlijk niet zo fris). Tenminste zo heb ik t begrepen. Het is een initiatief waar ik iig veel liever mn spulletjes heen breng dan er nog een paar euro voor te krijgen.
Ik heb heeeeeeel veel meisjes kleding vanaf 68 van le chic, mayoral, noppies, z8 en beetje name it en zara. In zeer goede staat omdat dochter net als mama te veel kleding heeft. Welk seizoen zoek je?
Op MP moet je er veel moeite ervoor doen, Foto maken, thuis zijn voor de ophalers. Dat doe je toch niet voor 50 cent. Koningsdag is een dumpdag. Daarmee moet je het niet vergelijken
Ik vraag mij af waar die mooie marktjes zijn. Hier vragen ze nog 4 euro voor h en m waar de rits niet meer goed van blijkt. Hier op mp zien veel verkopers zich als bedrijf. Voor gebruikte kleding de helft van de nieuwprijs vragen terwijl het in de uitverkoop nog een heel stuk goedkoper is. Die wacht ik dus ook af.
Waar ik me eigenlijk nog veel meer over verbaas is de dingen die WEL verkocht worden op marktplaats. Ik zie soms biedingen op merkkleding waarvan ik denk: huh dit is momenteel in de uitverkoop en goedkoper dan de biedingen die mensen er op doen.
Tuurlijk dat snap ik wel. Maar als je tegenwoordig een beetje handig bent met je telefoon dan heb je binnen een paar tellen foto's op mp staan. Dus zoveel moeite vind ik dat niet.
Gelukkig ben ik dus niet de enige die zich daar aan ergert . Had mijn kinderwagen ook neergezet. In prima staat en bekleding nog netjes. . Plus zgan reiswieg en parasol Had hem voor 30 euro neergezet. Niemand. Toen 25 niemand. 15 niemand . Toen gratis bijna 50. Maar dat waren allemaal berichtjes van waar ophalen????? Of ik wil hem!!!. Toen heb ik hen hier naar de kringloop gebracht waar de opbrengaten naar het goede doel gaat. Ook dvds. Een hele stapel . Origineel heleboel nog in verpakking. Ook goede titels zoals gooise vrouwen , voetbal vrouwen ed . Had 25 ct per stuk. Gewoon niemand he !
Heel erg bedankt voor je aanbod. Maar een winterjas is niet wat ik nodig heb omdat we nu richting zomer gaan
Was het maar zo, een vriendin van mij werkt bij een bedrijf waar de kleding uit de ' kleding'containers eerst uitgezocht word. En het goede word gewoon verkocht. Sinds ik dat weet breng ik het naar goede doelen.
Dat dacht ik dus ook altijd, het word verkocht aan sorteer bedrijven die halen de merk spullen er uit. Hier na word het opgedeeld tot zomer/winter kleding winter gaat naar Rusland etc waar het ook aan verkocht word. En de zomer kleding naar warmen landen zoals Afrika. Maar zo gratis als wat wij denken dat die mensen het krijgen is het niet. Ik geef het nu aan mensen mee die zelf naar armen landen gaan. Of geef het aan een doel in de buurt.
Nou nee hoor. Er gaat alsnog een hele hoop tijd in zitten. Ik heb behoorlijk wat kleding wat weg moet. Ik heb het inderdaad een tijd steeds op de foto gezet en vervolgens advertenties op MP en facebook. Maar er gaat echt gigantisch veel tijd in zitten. En ergenissen. Alles van zolder halen, op de foto zetten. Als je het een beetje ordelijk wil houden dan op de computer ook nog in mapjes. vervolgens advertenties op MP en facebook zetten. Op MP staat je advertentie dezelfde dag al op pagina 88..... vervolgens moet je de advertenties regelmatig uppen. mocht er intresse zijn dan afspraak maken en thuis zijn voor het afhalen. ALS ze al komen of die afspraak niet 3x verzet wordt. dan nog in de gaten gaan houden dat je het artikel wat je bij de ene site verkoopt, wel dan weer van de andere site af haalt enz. en dan krijg je een paar x van MP een mail dat je je advertenties weer moet verlengen. en vergeet je dit of doe je dit niet, hoppa, zijn ze allemaal verdwenen en kan je weer opnieuw beginnen.....