Verkoop makelaar neemt ons niet serieus..

Discussie in 'De lounge' gestart door Froetsel, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben een huis op het oog die we vrijdag hebben bezichtigd. Voor de bezichtigen werden we gebeld door de verkoop makelaar ja prijs is verhoogd met 25.000 (huis staat al meer dan een jaar te koop) of we nog wel wilden komen en er waren andere die een bod hadden gedaan.

Let op tot heden is de prijs niet verhoogd!

Wij hebben aangegeven dat we zelf dan zullen zeggen of het die 25.000 waard is. Bezichtiging was super snel echt binnen no time klaar. Ik had het idee dat ze ons niet serieus nam.

Wij zijn van buitenlandse kom af, denk dat het daar aan ligt en we kijken na een huis boven de 400.. Al goed we vroegen haar of ze ons de maandelijkse kosten plaatje kon sturen stroom etc. Die zou ze vrijdag nog toesturen.
    Tot heden niks ontvangen vandaag hebben we ze maar gebeld dat we het idee hebben dat we niet serieus worden genomen als kopers terwijl dit huis nog op nr 1 staat.

Maar goed we moeten wel serieus genomen worden.

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik zou bellen en vragen of ze de woning wel willen verkopen.

3. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Tsja, lijkt me sterk dat een huis dat al zo lang te koop staat, ineens in prijs wordt verhoogd. En dat er ineens allemaal andere gegadigden zijn. (Tenzij het binnen de ring van Amsterdam ligt. Daar schijnt de huizenmarkt weer behoorlijk aan te trekken;)).

Maar ik kan me voorstellen dat jullie je gediscrimineerd voelen in deze. Dat zou wel heel naar zijn. Echte tips heb ik niet. Wellicht het even afwachten (of de prijs daadwerkelijk omhoog gaat). Als dat niet gebeurd en het ook niet wordt verkocht, het gewoon op de man (of vrouw) vragen aan de makelaar.

4. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Dat zou wel een stomme aanname zijn van die makelaar en ik verbaas me dat ze niet failliet is met zo'n instelling. Ik zou gewoon heel brutaal zijn en zeggen wat je denkt...

5. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Dat zou t zeker zijn. Maar wellicht denkt ze niet dat TO het niet kan betalen, maar willen de verkopers het niet niet verkopen aan mensen met een andere komaf. (Als makelaar zijnde zou ik de opdracht niet eens aannemen, maar je weet nooit. Ik heb het helaas wel eens vaker gehoord.):x

6. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Als zij daadwerkelijk een bod hebben ontvangen, dan moet je eens duidelijk vragen of ze al in onderhandeling zijn.
    Als ze dat zijn (dat wil zeggen: een tegenbod hebben gedaan) dan mogen ze uberhaupt niet met andere mensen in onderhandeling gaan.
    Verder zou ik ze ook vragen of ze het misschien vergeten zijn om die informatie op te sturen - maar dat je het graag nog z.s.m. ontvangt.

Ze kunnen een prijsverhoging doen als ze willen, maar ik zou als ik jullie was daar weinig van aantrekken. Mocht je het huis willen - dan breng je een bod uit waarvan jij vindt dat het huis het waard is. Niet wat de vraagprijs is.

Als ze jullie echt niet serieus nemen, dan zou ik eens een keer 's avonds aanbellen bij de eigenaren. En het gewoon vertellen hoe hun makelaar bezig is (of dat nou netjes is of niet....).

7. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ja bij een huis boven de 4 ton vind ik dat ook een beetje onzinnig en snap ik dat je minder serieus genomen word, kan je toch prima zelf berekenen aan de hand van je huidige kosten / kubs huis e.d.

Je doet een bod als je wilt en anders niet, het is niet aan hun om alle kosten te berekenen voor je lijkt mij..

8. KimK

KimK Niet meer actief

Heb jij wel eens een huis gekocht of verkocht? Is heel normaal hoor om inzicht te vragen/geven in het maandbedrag van de energie/water hoor. Dus begrijp je opmerking niet.

@ TS krijg bijna het beschamende gevoel dat ze het niet aan "buitenlanders" kwijt willen. Bah!

9. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

jahoor maar dan reken ik de maandelijkse kosten zelf wel uit, het komt een beetje knullig over, zou je verwachten van bv een starter of mensen die weinig te spenderen hebben maar niet bij iemand die een huis van 4 ton wil kopen ;)

10. KimK

KimK Niet meer actief

ik vraag me echt af of je al eens een huis hebt gekocht. Bij de nvm moet je zelfs die bedragen gewoon aangeven in een vragenlijst hoor. Dus makelaar heeft die bedragen gewoon. Is niks knulligs aan. Je doet alsof ts een of andere muts is terwijl het een hele normale vraag is bij een aankoop van huis.

11. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Ik vind dat helemaal geen knullige vraag. Dat ligt helemaal aan het soort huis, isolatie e.d. Dus zo gemakkelijk reken je dat niet uit. Wij zijn ook aan t kijken naar huizen in die categorie, maar het staat er in de meeste gevallen gewoon netjes bij in de brochure. En anders zouden wij dat ook gewoon durven vragen hoor. Je gaat toch niet blind een aankoop doen zonder dat je weet wat het totaalplaatje is. Ook niet bij een huis van 400k.

12. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Dit is gebruikelijk hoor, dus zo onzinnig is dit niet. Aan de hand van de kosten van de huidige bewoners is het heel makkelijk te berekenen wat je kwijt bent aan stroom, gas en water. Ook vraag je dan vaak gelijk de WOZ waarde op, de gemeentelijke belastingen en waterschapslasten.
    Wij hebben aardig wat vastgoed wat we regelmatig verkopen en bij ons gaat het altijd zo.

13. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

ik heb toch echt al meerdere huizen gekocht hoor, zelfs in het buitenland :p, het is op zich GEEN vreemde vraag maar je verwacht deze vraag eerder bij mensen die hierop moeten letten of niet weten hoe je dat zelf kunt navragen / berekenen, bij een huis van 4 ton zou je dat toch dan niet echt verwachten.. dus vandaar dat een makelaar misschien dan aanneemt dat je buiten je budget huizen shopt.

Ik neem aan dat je zelf (zelfstandig dus) ook onderzoek doet naar een huis, je neemt toch niet zomaar aan wat een verkoopmakelaar claimt, ik vraag WOZ waarde e.d. altijd gewoon even op, samen met kadasterinfo.. maar goed ik laat ook altijd onafhankelijk onderzoek doen, niet zomaar iets aannemen, zeker niet bij zulke bedragen.

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik begin me nu bijna af te vragen of jullie bij dezelfde makelaar en woning zijn wezen kijken als ons een paar jaar terug. Exact hetzelfde verhaal en uiteindelijk zijn we bij een ander huis geëindigd, achteraf gelukkig.

De hele bezichtiging was zo gênant, snel en onbeschoft! Nu zijn wij niet van buitenlandse komaf, maar gewoon een tikkeltje anders, alternatief.

Huis staat 4 jaar later nog steeds te koop :D

15. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Ja sommige makelaars willen echt niet verkopen, ik heb al regelmatig gehad met een makelaar dat je belt voor een afspraak en dat ze dan ergens 2-3 weken later dat inplannen, uuh hallo? dan is het misschien al verkocht?

Niet iedereen neemt zijn vak serieus :p blijkbaar (netjes is dat niet maar goed heb je overal) kan je geen aankoopmakelaar in de arm nemen die daardoorheen prikt.

16. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Als je n huis kunt kopen van 4 ton wil t niet perse zeggen dat je qua uitgaven helemaal nergens op hoeft te letten hoor.

17. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

LEZEN...;)

Quote mezelf even;
    Alhoewel met 4 ton je wel genoeg moet verdienen als je je volledig in hypotheekt daarvoor ben je al onverstandig bezig, je gaat altijd uit van 1 of 1,5 je loon maar nooit helemaal, zeker niet bij zulke bedragen (starters is nog wat anders die moeten vaak dat doen)

Die nummers van makelaars kloppen vaak van geen meter, ik zou dat niet zo blindelings vertrouwen in elk geval (dus juist als je erop moet letten kan je beter zelf berekenen / laten berekenen)

18. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.532
    864
    113
    Wij werden ook niet serieus genomen door de makelaar en witter dan ik wordt je niet ;) De buren hadden een soortgelijke ervaring, dure gemeente en we zijn nog geen 30. Ik laat me niet kisten hoor, zij stonden voor lul toen we een bod deden zonder voorbehoud van financiering. Heb je een folder van het huis gehad? Daar stond bij ons van alles in over de energie en WOZ.

19. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Een kennis van mij (helemaal hollands overigens) had dat ook, het idee dat ze totaal niet serieus genomen werd.
    Ik zou het niet gelijk gooien op dat je van buitenlandse afkomst bent, het bleek hier dat de eigenaren van het huis zelf niet door hadden wat een ***** die vent was!

Je kan natuurlijk wel een bevriend (blank) stel op het huis afsturen, en kijken of het dan anders is.
    Ik weet niet of de huidige eigenaren er nog wonen, maar als het zo onbeschoft er aan toe gaat zou ik er gewoon heen rijden, aanbellen en aangeven hoe slecht hun makelaar is in het verkopen van hun huis (waar ze na een jaar graag vanaf zouden willen lijkt mij?)
    Wellicht krijg je dan meer duidelijkheid, wellicht reageren hun geschokt, en misschien kan je zelf al zien dat het inderdaad een discriminatie punt is.

Verder zou ik nooit zo lang wachten als je iets graag wilt, dus vrijdagavond geen lijst? Zelf bellen en aangeven dat je serieus bent en gewoon NU wilt hebben waar je om gevraagd hebt en wat beloofd is.

20. Evientje

Evientje Niet meer actief

Als je OP goed had gelezen dan had je ook geweten dat Ts uit het buitenland kwam (ik neem aan dat ze daarmee bedoeld dat ze tot voor kort in het buitenland woonde). Dus mogelijk is ze helemaal niet bekend met waar je 'bepaalde' cijfers voor je berekeningen kunt halen zoals kadaster etc. Betreffende de cijfers van gas water en licht etc wordt zelfs overal aangeraden om dit bij de verkopende partij na te vragen en zelfs te vragen wat voor verbruiker ze zijn. Iemand die hele dagen thuis is zal meer stookkosten hebben als iemand die fulltime werkt en vaak van huis is!

Ontopic: Ts ik zou de verkopend makelaar vragen hoe reëel het andere bod is en of ze in onderhandeling zijn. De verhoging zou ik sowieso naast me wegleggen aangezien ik aanneem dat je een bod uitbrengt naar de waarde die jullie de woning toebedelen!

Deel Deze Pagina