Pijn zijkant voet

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 24 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Dag dames,

Ik weet het, bij twijfel naar de dokter, maar misschien hebben jullie wat tips.

Afgelopen donderdag was het heerlijk weer dus ik ging heerlijk met de hond op pad, wat resulteerde in een wandeltocht van ruim 10 km. Was zo trots op mezelf dat ik het had gedaan, totdat ik mijn laars uittrok en meteen voelde dat er iets niet goed zat met mijn linkervoet. Maar ja, spierpijn, zou wel weer wegtrekken..

Op dit moment doet mijn voet aan de buitenkant net voorbij die knobbel vreselijk pijn, is een beetje gezwollen, mijn voet tintelt en mijn knie begin ik ook al te voelen. Conclusie; volgende keer mijn wandelschoenen aantrekken.

Zou het nut hebben om het in te tapen? Ben hypermobiel, dus ik gok op overbelasting.. En kan ik het beste nog koelen of juist warm houden? Mocht het erger worden dan ga ik morgen naar de huisarts, maar werk op een school en ik wil liever lesuitval voorkomen, denk ook niet dat het echt ernstig is, alleen nu even lastig.

Iemand tips voor deze klungelige wandelaarster?:D

2. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ha! Ik heb niet heel veel verstand ervan, maar daar zitten de aanhechtingen van de pezen van je enkel. Als je hypermobiel bent, dan lijkt me dat die misschien inderdaad overuren hebben gedraaid om je voet/enkel stabiel te houden bij die lange wandeltocht. Laarzen geven idd geen ondersteuning.

Meestal is koelen goed volgens mij (iig bij irritatie en ontstekingen). Intapen bij een volgende wandeling zal ook geen kwaad kunnen, maar ik denk dat gewoon je goeie stevige schoenen aandoen beter is. En blijven bewegen, maar niet overdreven veel tot de pijn voorbij is.

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Update..toch naar dokter gegaan, om 2 uur foto laten maken. Mijn enkelband is zwaar gekneusd of gescheurd en hij wil een breuk uitsluiten.. Stomme wandeling!

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Jeetje, van een wandeling? Hoe doe je dat?

Beterschap!

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Neeehee! :$ Ik duim voor je dat het meevalt. Heb je trouwens speciale (steun)zolen in je schoenen wanneer je langere tijd je lijf belast?

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Aan het begin van de wandeling in een konijnenhol stappen :D

Deel Deze Pagina