Kruidvat houten snijplank lijmgeur

Discussie in 'De lounge' gestart door Upkedupke, 18 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    2 weken geleden heb ik bij het Kruidvat en snijplank gekocht uit de folder.
    Het is een prachtige snijplank, maar hij ruikt ontzettend naar lijm. Ook smaakt de boterham hiernaar als ik deze erop heb gesmeerd. Hij mag niet in de vaatwasser, dus wordt op de hand afgewassen.

Hebben hier meer mensen problemen mee en wat zou ik eraan kunnen doen?

2. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Eerlijk gezegd?ik zou hem terug brengen,een houten snijplank is na een tijdje een broedplaats van bacterien,zeker als hij niet in de afwasmachine mag.Om die reden zijn houten snijplanken nl al jaren verboden in de horeca.

3. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    ulg.. terugbrengen en nooit meer gebruiken!

4. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Houten snijplanken mogen nooit in de vaatwasser omdat weken niet goed is.
    Qua hygiëne zijn ze prima, mits je ze goed gebruikt! Voor gebruik minimaal 4x in de olie zetten (geurloze olie, je hebt speciale voor houten snijplanken, druivenpit olie werkt ook goed, geen olijfolie). Dit doe je tot de plank geen olie meer op neemt. Tegen geurtje kan je er een zoutlaag op strooien en met een doormidden gesneden citroen het eraf schrobben.

Hout heeft een anti-bacteriele werking van zichzelf en hoeft enkel met heet water afgespoeld te worden. Niet met afwasmiddel. Wil je dat wel, omdat je het idee fijn vindt, moet je olie proces regelmatig herhalen.

Als je je aan deze regels houdt, is het schoner dan plastic!

5. lootje80

lootje80 Niet meer actief

O ja, een lijmgeur is raar, dat betekent dat die verlijmd is, stukken aan elkaar gelijmd zijn. Dus een slechte(re) kwaliteit...

6. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Waardoor de kans op bacterie groei veel groter is,als je de plank dan gebruikt gaat hij op de lijmnaden openstaan ,dit krijg je niet meer schoon.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.245
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Houten snijplanken vind ik zooo vies! Ik gebruik alleen glazen.

Deel Deze Pagina