Hoeveel cc afgekolfde borstvoeding voor baby 4 weken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ikkie97, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.969
    3.975
    113
    Mijn dochter is vandaag precies 4 weekjes oud. Vanavond ga ik naar de musical van de school waar ik werk en daarvoor ben ik sinds gisteravond steeds wat borstvoeding aan het afkolven zodat mijn vriend vanavond niet met z'n handen in het haar hoeft te zitten en ik iets vrijer ben in hoe laat ik weer thuis kom.
    Maar hoeveel cc drinkt een baby van 4 weken in één voeding weg?
    De kraamhulp had nog in het kraamboek gezet dat we in zo'n geval 80 cc aan konden bieden, maar dat is natuurlijk alweer ruim 2 weken geleden....
    Ik vond een rekenregeltje voor flesvoeding op internet, daarbij kom ik op 75 cc en er stond dan bij dat het voor borstvoeding waarschijnlijk aan de ruime kant is.
    (150 cc x kilo's lichaamsgewicht gedeeld door aantal voedingen per etmaal)

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik bood in het begin meestal 80cc aan en de ene keer ging het wel op en de andere keer niet...

Heb je al geoefend met een flesje?! Het kan namelijk zijn dat dat niet helemaal soepel verloopt de eerste paar keer.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.969
    3.975
    113
    Ik heb nu al ongeveer 80 cc gekolfd, daar komt straks nog wel wat bij dus dan heb ik wel genoeg. Ga rond 7 uur weg en als het goed is heeft ze niet lang daarvoor nog een voeding gehad. Als het goed gaat met flesje ben ik rond 11 uur weer thuis en anders eerder...

Ze heeft eerder al eens uit een flesje gehad en dat ging heel goed... hopelijk wil ze het nog steeds! En anders kan mn vriend me bellen, dan ben ik zo weer thuis..

4. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    80cc is wel genoeg hoor. Meer dan genoeg denk ik als je voor je weg gaat nog even BV geeft. Je vriend kan dan altijd als ze honger heeft eerst 40 cc geven en dan wachten tot je weer thuis bent. Dan is de ergste honger over en loop je niet de kans dat je veel voeding moet weg gooien.
    Mocht hij denken dat ze na die 40 nog steeds honger heeft, kan hij natuurlijk altijd de andere 40cc ook nog geven. Denk er dan wel aan dat jij nog een keertje extra kolft, anders mis je een voeding.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.969
    3.975
    113
    Nou ze heeft gister 100 cc weggeklokt uit het flesje... ;)
    Heb om half 7 nog borstvoeding gegeven, ben daarna weggegaan. Rond half 9 was het pauze toen heb ik gebeld, tot die tijd had ze liggen slapen, dus ben na de pauze gewoon nog gebleven.
    Was ongeveer half 11 thuis en toen was ze dus wel al een hele tijd wakker (nadat ze die 100 cc had gedronken) en toen heb ik weer borstvoeding gegeven. En vannacht heeft ze prima geslapen!

6. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ikkie fijn dat het goed is gegaan, en grappig dat ze weer wat meer weg klokt dan je verwacht hier ook altijd het geval.
    heeft ze zelfs doorgeslapen??

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.969
    3.975
    113
    Ja en ook nog wel in een flink tempo, binnen een half uur volgens mijn vriend en dat is dan inclusief 3x warmmaken van 40 cc!

Ze slaapt nog niet de hele nacht door, maar ze 'redt' het de laatste paar nachten tot 5 uur en dat vind ik al heel knap! Vooral omdat ze dan direct na de voeding weer gaat slapen en dan meestal tot een uur of 8, soms zelfs 9.

Deel Deze Pagina