Make up voor gevoelige huid

Discussie in 'De lounge' gestart door megacarls, 20 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik heb er altijd veel last van als ik make up gebruik. Het is niet altijd zo geweest hoor, maar in elk geval is het nu wel al een dik jaar zo dat als ik me opmaak ik de volgende paar dagen rondloop met een extreem droge schilferige huid op de T-zone (voorhoofd, wenkbrauwen, oogleden, neusbrug, rondom lippen en kin). Het jeukt en er zitten allemaal velletjes op. De make up die ik gebruik zit echt niet allemaal op die plaatsen (meestal is het een ooglijntje en mascara) maar mijn hele gezicht heeft er last van, of van de reinigingslotion.
    Ik merk wel verschil als ik geen make up gebruik, dus het heeft er uiteindelijk wel mee te maken.

Ik gebruik nu make up van mylene (oogschaduw en lijntje). Mascara is van een ander a-merk (max factor denk ik). Reinigingsmelk van nivea.

Heeft er iemand tips welke make up wellicht beter is? Of welk reinigingsproduct? Ik smeer de zone nu in met bepanthen zalf maar ik vind het zo jammer dat make up nu alleen is voor bijzondere gelegenheden.

2. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Ik zou eerst eens beginnen met het schrappen van je reinigingsmelk. (Als je deze alleen gebruikt nadat je make-up gebruikt hebt.)

Ik heb zelf een redelijk gevoelige huid en ik gebruik vaak hele milde make-up die ik voor het grootste gedeelte kan afhalen met water en de restjes doe ik met een watje met tonic (of desnoods reinigingsmelk). Als ik me heel zwaar heb opgemaakt, gebruik ik een gezichtsfoam.

Voorheen gebruikte ik vaak de hypoallergene producten van dr. van der Hoog, maar tegenwoordig ben ik overgestapt naar Decubal (verkrijgbaar bij de Tuinen). Ben eigenlijk over beiden tevreden.

Als crème gebruikte ik vaak Cetaphil. (Non-comedogeen, parfumvrij en geschikt voor exzeem-huid.)

In jouw geval zou ik irriterende stoffen (parfum, alcohol e.d.) zoveel mogelijk vermijden.

Clinique heeft ook veel producten/make-up voor de gevoelige huid, maar is wel wat prijziger. ;)

3. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    De beste make-up voor de gevoelige huid is in principe minerale make-up, maar dit geeft niet de dekking die we kennen van de vloeibare make-up.. Dus als je niet veel last van onzuiverheden hebt (rode plekjes en dergelijke), dan zou je daar eens naar kunnen kijken.

4. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben echt voor allerlei bestanddelen in verzorgingproducten en en make up allergisch en heb gedurende de jaren heel wat uitgetest.

Enige waar ik tegen kan is

De make up van Unity Cosmetics. Ik heb er gezichtspoeder van, bronzer, concealer potlood, nagellak, lipgloss en lippentstift.

Behalve de mascara, die heb ik van minerallisima (andere make up van dit merk kan ik weer niet tegen)

En enige reinigingsproducten die ik verdraag zijn van Louis Widmer en dan de parfumvrije lijn. Reinigingsmelk, tonic zonder alcohol, fluide hydratant creme en de gezichtspeeling.

Deel Deze Pagina