Morgen neem ik twee vriendinnen mee uit eten voor hun verjaardag en ik twijfel een beetje waar we heen zullen gaan. Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
In welke stad? In Den Haag zou ik beide overslaan en naar umami gaan. Beetje zelfde concept maar beter uitgevoerd en lekkerder. Umami zit overigens in meer steden maar ben even kwijt waar precies Verder vind ik het een beetje hetzelfde.
In Rotterdam heb je happy sushi, is met een lopende band, heel leuk en lekker maar wel iets minder sfeervol vind ik. Als je voor all you can eat gaat vind ik sumo fijner. De sfeer is daar gezelliger en qua kwaliteit van de sushi vind ik ze vergelijkbaar.
Deze is wel erg duur , wil je niet met zijn 3 gaan eten kosten lopen snel op per schaaltje. Ik ben fan van shabu shabu maar ga meestal in Zoetermeer ivm het makkelijke gratis parkeren in de garage daarnaast.
Zelf vind ik shabu shabu qua sushi écht niet lekker. De niet sushi gerechten + toetjes bar vind ik wel lekker bij shabu shabu. Als je écht voor sushi wil gaan, zou ik eerder sumo kiezen. Of Ono in Rotterdam, maar dat is geen all you can eat.
In Rotterdam heb je ook Sushi Cube die vind ik persoonlijk lekkerder dan Sumo en Shabu Shabu. Als je kiest tussen die 2 gaat mijn voorkeur uit naar Sumo.
Sumo heeft toch de voorsprong nu. Mijn collega vertelde net dat de sushi bij Sumo niet vers worden gemaakt en bij Shabu Shabu wel. Dat klinkt ook wel wat minder. Hmm wordt niet makkelijker zo. Luxe probleempje 😁
De sushi van sumo is veel lekkerder! (Vinden manlief en ik dan) En in den haag word dat gewoon vers bereid hoor (savonds sowieso, tijdens de lunch niet geloof ik). Shabu Shabu heeft weer betere warme gerechten en dessert bar