De vraag staat er al hoe denken jullie over 3 kids in 1 slaapkamer. Wij wonen al sinds 2007 in een woning in een gezellig dorpje met 2 slaapkamers. Nu hebben wij sinds komst van onze jongste ( 2e kindje dus) de kinderen in een slaapkamer ondertussen is de jongste alweer 3 en kriebelt het al 2 jaar voor een derde. Wanneer we een andere woning via de woningbouw aangeboden krijgen is niet te zeggen ( verleden jaar konden we kijken en waren we 4e maar helaas ging iemand ons voor) kan volgende week zijn maar ook pas over 2 jaar bijwijzevan.. Nu zaten we te denken dat indien ik zwanger raak sowieso 9 maand +- 1 jaar het kindje op onze kamer wil en dan zijn we ook zo weer 2 jaar verder voor het kindje op die kamer moet en mischien hebben we dan alweer een ander huis of mischien lukt het zwanger worden helemaal niet ( heb tussen de kinderen in meerdere vmk gehad. ) in de zomer zitten we altijd buiten in de grote speeltuin voor het huis onze woonkamer is best groot en de kinderen hun kamer nu is ook vrij groot maar natuurlijk moeten ze dan over 2 jaar ( of langer) hun ruimte inleveren al moet ik zeggen spelen ze vaak liever in de woonkamer zeker de oudste van 5 ons andere kindje is 3. Zijn er meer moeders die 3 of meer kids op 1 kamer hebben of ben ik egoistisch in de keuze dat wij nog een kindje willen.. het ene moment denk ik ach wat maakt het uit we leven nog altijd niet in een hutje van 1 kamer met z'n 6e en er zjjn mensen die dat wel moeten en niet anders weten en het andere moment voel ik mij zo asociaal. Wij zijn trouwens al gestopt met de pil en druk met oefenen maar toch zou ik wel eens de eerlijke mening willen weten van andere moeders..
Ik vind het niet egoistisch. Zeker niet als je in de planning hebt ooit wanneer de mogelijkheid er is naar wat groters te gaan. Daar is niks mis mee vind ik hoor.
Lijkt mij geen probleem. Lijkt me zelfs nog wel gezellig ook. Natuurlijk komt er een keer een leeftijd dat ze privacy willen of nodig hebben maar dan heb je het over 8 / 10 jaar.
Ik sliep als kind met 3 op een kamer. Ik en mijn zus in een dubbel bed en mijn broer in een bed apart. Dit tot ik 7jaar was (broer en zus zijn jonger). Geen trauma's aan overgehouden, het was gewoon zo, ik vond het niet raar of zo als kind. Ik werd wel wakker als mijn broer huilde, maar dan kwam mijn moeder en zei "ga maar weer slapen, t is broer die huilt" en dan ging ik weer slapen. Dus waarom niet, als ze groter zijn kan je nog met kastjes werken om het een beetje af te scheiden.
Ik vind het ook niet egoistisch. Wij hebben de 2 oudsten op 1 kamer. En onze jongste ligt alleen. Wij hopen zwanger te mogen raken van een 4e. Die komt eerst bij ons te liggen dan (hebben we met de andere ook altijd gedaan) en daarna bij de jongste op de kamer. Dus 2 kids per kamer. Tegen ons word ook vaak gezegd een kind heeft een eigen kamer nodig. Ik vind van niet tenminste nu nog niet. Wij willen hier niet eeuwig blijven wonen dus gaan over een aantal jaar zeker verhuizen na hopelijk een huis met 4 of 5 slaapkamers als dat mogelijk is. Dan zouden ze eventueel wel een eigen kamer hebben. Ik kan me er niet zo druk om maken of het wel of niet kan. Tuurlijk gun ik ze een eigen kamer maar als het niet mogelijk is ja jammer dan.....Voor alles vinden we wel weer een oplossing. Onze kleine meid was 1 van een tweeling, stel dat we weer zwanger raken van een tweeling en die redden het wel beide ja dan zal het bij ons ook 3 op 1 kamer worden. EN ja dan een huis met 6 slaapkamers te vinden is niet zo makkelijk en ook niet zo goedkoop. Ik ga dan toch ook niet zeggen doe maar 1 kind weg want het komt niet uit met de slaapkamers. Nee ik maak me er niet zo druk om, slapen doen ze alleen maar op hun kamer, spelen doen ze hier meer buiten en beneden en als ze wel boven spelen dan kunnen we er afspraken over maken. Maar goed dat is hoe ik er over denk he haha, een ander kan er wel weer heel anders over denken!
als ik dat soort dingen altijd lees komt mijn tijd van oppassen weer terug.. wat een h** was dat 2 jongens op 1 kamer.. nou had medelij met mezelf.. hun hadden de grootste lol.. en ik kon wel janken
kan toch best hangt echter wel af hoe groot die kamer is ?? maar als de kids het geen probleem vinden ja waarom niet maar dan moet die echter wel groot genoeg zjin
ik zou het niet doen als kind wil je ook even je momentjes en als je dan niet je eigen slaapkamertje hebt dan kun je niet echt dat momentje voor jezelf pakken. toen ik klein was vond ik dat namelijk wel belangrijk
Zou dr voor gaan hoor, vooral als jullie nog willen verhuizen. In mijn optiek is het tegenwoordig haast de regel dat een kind een eigen kamer moet hebben, ik zie dat anders. Hier komen er ook 2 bij elkaar op de kamer straks. We hebben wel plannen om binnen een paar jaar te verhuizen overigens, wel dat ze voor hun puberteit een eigen kamer hebben.. maar dat duurt nog wel even
jaa ach het is dan toch maar voor tijdelijk! en ik zou zeggen elke week reageren...en dan heb je sowieso na een tijd vaker aanbiedingen...natuurlijk kan je altijd de pech hebben dat andere het nemen, maar als je dat gewoon blijft doen..kom t jullie huis wel! eventueel...zo doen mijn oom en tante het....koop je een comfortabele slaapbank en verhuizen jullie zel fnaar de woonkamer
Ik vind een eigen kamer voor een (jong) kind een luxe, maar geen voorwaarde. Ik zou me er zeker niet doorlaten tegenhouden en ik snap de noodzaak van het hebben van een eigen kamer niet. Alsof het daar om draait?!
over de kamer zelf, tja wat is groot genoeg er staan nu 2 kasten in met hun kleding, stapelbed waar de kinderen dus in slapen een lege hoek naast het bed waar prima nog een bed kan staan ( haha ja ik zie hem al staan) en de andere muurkant is zeg maar leeg er staat alleen een houten keukentje en mijn zoon speelt wel eens op de auto-mat die voor het bed ligt als 'vloerkleed' we hebben laatst opnieuw geschildert en de kleuren licht en ruim gehouden ook hebben ze een groot raam waardoor de kamer nog groter lijkt. Wat umm85 zegt ben ik ook van mening iedereen moet tegenwoordig maar een eigen kamertje..maar 2 kinderen op 1 kamer lijkt nog normaal maar 3 is niet in te denken voor de meeste mensen lijkt wel, iig in mijn omgeving..
Niet na anderen luisteren doen wat je zelf wil, en wat je gevoel zegt. Als jij het best vind dan lekker doen, boeiend wat een ander vind!
Hier is mijn man het helemaal mee eens die snapt ook niet waarom ik daarover twijfel, aangezien de wens voor een 3e er al 2 jaar is zijn we daarom ook maar gestart. Dit topic is dan ook meer voor mijn gevoel zodat ik het meer met rust kan laten maar ook omdat ik graag hoor van de eventuele negatieve kanten/ervaringen En wat fafje zegt is in geval van nood als het echt niet werkt ook nog een optie voor ons. Maar dan zal het kindje in een kleine kamer moeten waar nu een best grote kledingkast staat en dat vind ik dan weer ongezellig staan dan liever in een grote kamer met z'n 3e..
Ik snap je twijfel hoor ben zelf ook al 2 jaar aan het twijfelen geweest maar het is nu wel welletjes, we gaan er gewoon lekker voor! Succes meid hoop dat je snel zwanger mag raken!
Dankjewel ik hoop voor jullie dat jullie ook snel in verwachting mogen raken en ik heb zelfs morgen me nod al dus wie weet
Tja, mijn zus heeft een groot huis, slaapkamers over, maar de 3 jongens wilden persé samen op de slaapkamer slapen! Dat is 5 jaar geleden, ondertussen zal het wel veranderd zijn. Tuurlijk is het ideaal als ze allemaal een slaapkamer hebben, maar hoe belangrijk is het echt? Ik heb vanaf mijn 13e een eigen slaapkamer gehad en dat was zeer prettig. Maar vooral omdat het niet klikte met degene met wie ik op de slaapkamer moest slapen. De anderen hadden wel een eigen slaapkamer en dat was ook niet eerlijk in mijn ogen... Als pa en ma extra gelukkig zijn met een kindje erbij, komt dat wel goed bij je kids! Merk je dat het echt niet gaat, komen er vanzelf andere oplossingen! een scheidingswandje is zo gebouwd. En de kinderen weten vaak ook niet beter!
Het is ook maar net wat je kinderen gewend zijn denk ik. Hier hebben ze alle 3 een eigen kamer en omdat het met 3 kindjes heel druk kan zijn trekken ze zich regelmatig even terug op hun kamertje. Als er vriendjes komen ook zodat broer of zus zich er niet mee kan bemoeien. Maargoed, zij weten wat het is en jou kindjes niet. Iets waar je het bestaan niet af weet kun je ook niet missen. Persoonlijk zou ik het niet doen maar als jullie kinderwens zo groot is en jullie je er goed bij voelen is het prima natuurlijk.