Onze dochter is een lichtgewicht meisje. geboren met 38+1 (wat een erg gunstige termijn is voor een tweelingzwangerschap..) Bij de geboorte woog ze 2200 gram en deed het supergoed! Geen slangetjes en couveuse etc. Haar broetje had duidelijk meer van de placenta gesnoept en woog 3020 gr. Nu is onze dochter bijna 15 maanden en weegt "maar" 7800 gram. volgens het CB is ze "te lang voor haar gewicht". "Stukkie afzagen dan maar??" Ze is de afgelopen 6 weken wel netjes 300 gr aangekomen. En zijn er woorden gevallen als kinderarts, dietiste, aangepaste voeding En volgens mij is er niets aan de hand. Ze eet als een bouwvakker, snoept taart, eet en drinkt volle producten. Is dol op fruit, brood en proeft alles wat ze voorgeschoteld krijgt (garnaaljes in knoflook, olijven etc) is een fel typetje qua bewegen enzo. Dus is absoluut niet suf ofzo. Wie heeft er nog meer een licht gewicht dochter die eet als een bouwvakker en dus (waarschijnlijk) gewoon een snelle stofwisseling heeft. Ps haar broertje weegt nu 9460 gr, maar het zijn natuurlijk twee individuele kinderen en dus niet te vergelijken..
Onze dochter is nu net 1 jaar en weegt ook 'maar' 8130 gram en is 76 cm lang. Qua lengte zit ze goed, qua gewicht tussen de -1 en -2 lijn. Volgens het cb groeit ze keurig volgens het lijntje (bij de geboorte trouwens op 38+6 3015 gram). Ik maak me ook geen zorgen hoor want als ik zie wat ze allemaal eet? Net zo'n bouwvakker als die van jou. Maar ze beweegt ook heel veel en kan nooit stilzitten.
Dank je marlous! Ik maak me ook geen zorgen, maar ik vind wel dat ze op het cb het idee hadden dat ze niet genoeg eet ofzo. Ze zit wel op het onderste lijntje als van leeftijd uitgaan. Kijken ze naar verhouding lengte/gewicht dan is de een na laatste lijn. Of andersom, weet het niet meer. Ach die lijntjes boeien me eigenlijk niet zo. Maar meer dat je weer in zo'n hokje gestopt wordt. Omdat je niet met het gemiddelde "meerolt"..
weetje ik zou zoiets hebben ga naar een dieetiste misschien mijn er nog wel wat puntjes maar zijn die er niet so be it verder hier is mijn dochter ook klein tja ik kan niet meer geven als ze niet wil
Een keertje bloed laten prikken zou ik toch aanraden. Kijken of de schildklier in orde is. Mocht deze te snel schildklierhormonen produceren gaat de stofwisseling enorm omhoog, en misschien dat ze daardoor zo licht is ??? ( het is maar een idee hoor) Even ter vergelijking dat mijn zoontje 8,5 maand is en ik schat hem op 9,5 - 10 kilo.
Macy, weet je nog.. dat megan zo klein was nog altijd een tenger ding met nog steeds een snelle stofwisselling maar wat je zelf al zegt ze doet het gewoon goed!!! en jij bent ook tenger!!!
Hier 12 maanden en 7800 gram, ook een sprietje dus... Ze eet best goed (alleen avondeten is vaak geen succes) maar al eet ze iets minder, dwingen gaat toch niet. Ik maak me er niet druk om hoor, ken er wel meer die zo rank zijn!