ik ben aan het oefenen goede kleine cakejes te bakken om mee te geven naar de peuterspeelzaal als de kleine is geboren. nu is het mij nog niet gelukt omze zo lekker hoog te krijgen dat ze boven het papiertje uit komen. in de over rijzen ze wel maar als de over dan klaar is zakken ze toch een beetje in. moet de temp nu juist hoger of lager en moeten ze langer of korter ze zijn wel gaar en lekker het gaat alleen om de hoogte.
Ik maak regelmatig cupcakes en je moet er idd voldoende beslag in doen (ruim 1/3) en beter op een lagere temperatuur wat langer laten bakken.
ik had nu op 150 gr 25 min laten bakken waren iets over de helft gevuld en kwamen tot het randje van mijn vormpje hoe hoog zijn ze dan bij jouw?
ik heb een combi magnetron met ook alleen de ovenfunctie die ik dan ook gebruik maar is dat dan hete lucht ? of electrisch vind dat altijd zo moeilijk
het kan ook zijn dat je ze te vroeg eruit haalt dan zakken ze ook vaker wat in.. dus misschien nog 10 minutjes in de oven laten staan. (oven een stukje open)...
Maak je ze zelf met een cake mix? Of gebruik je een muffin mix van bijvoorbeeld dr oetker. Met een muffin mix heb ik hier nooit last van.
ik heb ze gemaakt met cakemix en een keer met zelfrijzend bakmeel die laatste werd helemaal nix en heb een keer een compleet muffinmix pak genomen en dat was ook niet gelukt nou ben ik geen ster in cake bakken hoor dat moet ik erbij zeggen. maar met cakemix was het het beste gelukt! maar die hoogte das het probleem
ik gebruik ook altijd gewoon cakemix, ik heb zo'n mixer op een standaard, dus ik laat het altijd heel lang luchtig kloppen en inderdaad genoeg per vormpje erin doen, en ze kunnen op lagere temp er wel vrij lang in blijven... Hoop dat het volgende keer beter word!
okee ik ga het in ieder geval morgen weer eens proberen en neem al jullie tips mee alleen weet ik nu nog niet wat voor oven ik heb hete lucht of electrisch