Verkopen op marktplaats, ervaring gezocht!

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaMarije, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi dames (en evt. heren),

Ik ben sinds kort een aantal dingetjes aan het verkopen op marktplaats die ik/wij niet meer gebruiken. Dit gaat eigenlijk best goed! Ik loop alleen tegen een paar dingetjes aan en ik weet niet precies wat 'normaal' is met die dingen...

- Hoe lang laten jullie een advertentie erop staan als er eenmaal op geboden is, maar je vind het bedrag eigenlijk te laag? Reageer je dan naar de bieder of wacht je af? En hoe lang wacht je af?

- Hoe lang geef je een bieder/koper reactietijd nadat je een bod hebt geaccepteerd? Ik heb nu al een paar keer gehad dat bieders niet (snel) reageren, maar ik weet niet of ik misschien te weinig geduld heb!
    Het gebeurt dan ook nog wel eens dat de hoogste bieder niet reageert en ik daarna weer nieuwe, hogere biedingen krijg...

Hoe doen jullie dat?
    Groetjes!

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als ik een bod krijg dat ik te laag vind wacht ik of 2 dagen af, of ik mail diegene met de prijs die wij zelf in gedachten hebben. Ligt er een beetje aan hoe ver het bod bij mijn prijs vandaan ligt. Is het een belachelijk laag bod reageer ik dus niet.

Sinds deze maand geef ik ze 2 dagen de tijd om te reageren.Ga dit er nu ook bij zetten in mijn advertenties. Heb al zo vaak gehad dat ik van alles apart leg, al in pak etc en dan wordt er vervolgens niet meer gereageerd.
    Zet nu dus in mijn advertenties dat ik in princiepe binnen een dag reageer, en als ik dan binnen twee dagen geen reactie heb het product weer in de verkoop gaat

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier hetzelfde. Bij een bod reageer ik en mocht het te laag zijn kom ik met een tegenbod. Helaas komt het vaak genoeg vor dat mensen daarna niet meer reageren. Zo hebben wij de babykamer te koop staan, genoeg reacties, maar het blijft maar bij 1x en dan hoor ik niets meer. Heel handig dus! Als ik een bod geaccepteerd heb en ze reageren daarna niet meer, stuur ik er een mailtje achteraan en als dan nog ractie uitblijft gaat ie mp weer op.

Deel Deze Pagina