Ik kwam dit tegen op internet en wilde het jullie niet onthouden... Mangigi Ik denk dat ik het ga kopen, we hebben op zich geen slechte eter maar dit kan het wel weer wat leuker maken bij de groenten die wat minder goed naar binnen gaan.
Wat een leuk ding! Lijkt me inderdaad een uitkomst voor moeilijke eters. Mijn zoontje is met fases ook geen makkelijke eter, maar hij is denk ik nog wat te jong om dit te snappen.
Nou heb ik in principe geen moeilijke eters (alleen een peuter die de ene dag veel eet en de andere dag helemaal niks), dus misschien is dit niet voor mij bedoeld. Maar ik vind het zwaar overdreven om een heel spel van het eten te maken. Komt op mij over als een beloning voor slecht eetgedrag. Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd hoor, en werkt het erg goed.
Nou ja, als je kind structureel weinig tot niks eet maandenlang kan ik me voorstellen dat je als ouders probeert om een manier te vinden waarop je kind wel wil eten. En eten wordt op deze manier wel een stuk leuker..
zo he dan zit je ook lang aan tafel! op zich wel goed bedacht, mijn zoon heeft anderhalf jaar lang niks gegeten, maar denk niet dat dit bij hem had gewerkt. Toen hij grote broer werd is hij gaan eten, dat is de tip!
Als je kind echt te weinig eet en hier ook qua gewicht en zo last van heeft is het wel een optie. Ik zelf zou hem nooit aan schaffen,maar ja nu geld hier ook de regel dat er niet gespeeld wordt aan tafel dus zou een beetje tegenstrijdig zijn haha
Hier idd ook geen gespeel aan tafel en vraag me af hoe lang dit leuk blijft. Denk dat een kind het na 3 keer wel weer gezien heeft.
Leuk bedacht, maar niks voor mij. Ik wil zelf gewoon rustig kunnen eten, en niet aan tafel ook nog eens met zoonlief moeten spelen (dat doe ik namelijk al de hele dag). Plus het eten duurt natuurlijk uren op deze manier.
Het eten hoeft niet langer te duren op deze manier hoor, als er bv aardappel gedraait wordt neemt iedereen aan tafel een hap aardappel en tussendoor kun je ook gewoon door eten natuurlijk. En hier mag best een soort van spelletje tijdens het eten ontstaan, wie het eerst z'n bordje leeg heeft werkt bij treuzelen bv al erg goed, of elkaar een hapje geven. Eten moet wel leuk blijven, het is een moment van de dag dat je even met z'n allen bijelkaar zit.
Ik vind het idee wel leuk! Je kan ook kiezen voor een bord met vakjes. Als er 1 vakje leeg gegeten wordt mag er weer aan dat ding gedraaid worden. Het is alleen een beetje lastig als je je kindje altijd een prakje geeft, dan is het wel zoeken op je bord...
Goed bedacht. Alleen die kleine van mij, zal daar niet langer dan twee keer in trappen. Maar het proberen waard en ook niet overdreven duur vind ik.