Verkopen op marktplaats, hoe lang wachten op reactie van een bieder?

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Hier was laatst ook een topic over, naar aanleiding daarvan vroeg ik mij af hoe lang jullie wachten op een reactie van een bieder.
    Dus stel je hebt iets te koop staan op marktplaats en je mailt de hoogste bieder dat je akkoord gaat. Hoe lang wacht je dan op reactie, voordat je besluit een andere bieder te mailen.

Gister(ochtend) had ik een bieder gemaild dat ik akkoord ging met een bod op kleding. Ze mailde direct terug, ze vroeg hoeveel verzendkosten erbij kwamen, dit gemaild en daarna niks meer gehoord. Ik vroeg me dus af hoe lang jullie wachten voor je er van uit gaat dat iemand blijkbaar dus toch geen interesse heeft.

Tijdje terug zo'n zelfde situatie gehad, een King Louie jurkje op mp gezet, er werd flink op geboden, maar uiteindelijk de hoogste bieder gemaild dat ik akkoord ging. Geen reactie en ondertussen werd er ook flink overbonden. Maar gemaild is gemaild, dus in principe was ik akkoord met haar. Na 3 dagen nog geen reactie en dus een hogere bieder gemaild en zij heeft meteen geld over gemaakt. Na een week mailde het andere meisje dat ze inderdaad interesse had. Tsja te laat, hoe sneu ook. Ik vind persoonlijk dat als je een zeer geliefd artikel wil, zoals iets van koeka, King Louie, etc je je mail maar goed in de gaten moet houden. Of ben ik wel heel ongeduldig dan???

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb te vaak een sneue neus gehad, dat men niet meer reageerd oid of ineens geen interesse meer had.

Bij meerdere geintresseerden is het gewoon wie het eerst komt, het eerst maalt.
    Ben gekke henkie niet meer die de boot afhoud bij andere serieus geinterreseerden voor iemand die dan toch besluit het maar niet te doen.

Op het moment dan met zegt het over te maken, en mijn rekeningnummer e.d. heeft is voor mij in principe de koop rond en gaat de advertentie op gereserveerd. Evenals er een afspraak gemaakt is om het op te halen.

Bij enkel biedingen oid ben ik vaak met meerdere aan het onderhandelen, waar vaak dus toch een boel weer in afhaken.

3. 84Chantal

84Chantal Lid

4 mrt 2013
    8
    0
    1
    Als iemand niet meer binnen 24 uur reageert en er zijn meerdere biedingen, ga ik ook door naar de volgende bieder. Ik mail het eerste bod wel altijd even netjes af. Vaak krijg je dan alsnog geen reactie.

4. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Meestal wacht ik een Avond af. dus als je gister ochtend hebt gemaild en ze heeft vanavond nog niet gereageerd stuur ik een mail rond half 10 dat ik verder ga met een andere bieder omdat er niet gereageerd word.

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik verkoop nog niet echt via marktplaats, maar ben dit wel van plan.

Ik ga dan bv in de mail zetten dat ik akkoord ga met het bedrag mits de koper binnen 24 uur reageert en voor een eventuele nieuwe bod.

6. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Jep! Heel duidelijk zo.. ;)

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

1 hooguit 2 dagen.

ik vind het altijd zo irritant je weet dat je iets op mp heb staan of ergens op geboden hebt dus dan kijk je toch ook je mail na.

heb laatst na een week een bericht gekregen had het al verkocht. ze vond het maar belachelijk.. nou als je echt iets graag wilt reageer je snellen als na een week.

8. Bayeux12

Bayeux12 Actief lid

11 dec 2012
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt er een beetje aan hoe snel ik er weer aan denk of hoe graag ik het kwijt wil. Als het me niet in de weg ligt doe ik lekker rustig aan!

9. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit doe ik ook meestal, als ik zelf ergens op biedt houdt ik ook m'n mail in de gaten dus ik vind wel dat je kan verwachten dat mensen binnen 24 uur reageren.

10. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hmmm ligt eraan. kijk jonge mensen hebben email op hun phone dus die kijken meestal meteen of iig sneller. maar als ik naar mijn ouders kijk die kijken om de dag want ja die moeten heel de computer opstarten ervoor. ik wacht meestal na contact minimaal een dag.

11. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik wacht niet langer dan een dag. Bieders bieden vaak op meerdere advertenties en als je in hun ogen niet snel genoeg reageert, hebben ze al wat anders gevonden. Ik heb nu bijvoorbeeld een bieder die ik gemaild heb dat hij het mag hebben. Hij reageert terug met akkoord en laat het wel weten wanneer hij in de buurt is?! Nou sorry, als er een ander bied/belt/mailt is het gewoon die het eerst komt.... ga echt niet wachten en iets reserveren voor iemand die het wel even laat weten wanneer hij in de buurt is.

12. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    is ook niet erg lief/stoer als je maar eerlijk naar hem bent dat het dan weg kan zijn! wij hebben wel eens voor de deur gestaan ergens. netjes afspraak gemaakt om daar te horen dat hij het al verkocht had paar dagen eerder. maar niet even een mailtje. kost je dus benzine voor niets.

13. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik verwacht dat ze binnen 1,5 dag reageren. Zo niet, dan ga ik door naar de volgende. Als ik ergens op bied dan laat ik ook weten of ik wel nog niet geïnteresseerd ben.

14. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Dat vind ik idd ook niet netjes nee. Wat is het nu voor moeite even een mailtje te sturen.

15. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    vonden wij ook we waren ook echt flink boos. soms woon je niet om de hoek maar wil je iets toch graag hebben en dan is afspraak afspraak. of je moet van te voren weten dat de verkoper niet wacht. maar een mail is op zijn minst wat ze hadden kunnen doen

16. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ik wacht een dag, niet langer. Als iemand graag iets wil hebben, moeten ze ook maar de moeite nemen om hun mail in de gaten te houden. Doe het zelf ook trouwens, als ik ergens op heb geboden of met iemand al aan het mailen ben, check ik regelmatig of ik bericht heb.

Deel Deze Pagina