Verkopen van gebruikte kinderschoentjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Madelon84, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

De meeste mensen weten wel dat schoentjes naar de voetjes van je kinderen gaan staan en het daarom niet verstandig is tweedehands schoentjes voor je kindje te kopen.

Dit doe ik dus ook niet om die reden, maar...
    verkopen jullie de schoentjes wel? Terwijl je dan weet dat er een kindje op "gevormde" schoentjes loopt.

Aan de ene kant vind ik dat heel sneu voor het kindje, hij/zij krijgt daardoor misschien ooit last van zijn/haar voeten, door de schoentjes die door mijn kindje gedragen zijn.
    Maar aan de andere kant is het toch de verantwoording van de moeder, zij koopt ze immers terwijl ze weet dat ze tweedehands zijn.

Ik vind dit dus echt een moeilijke zaak. Mijn zoontje heeft nou 3 maanden op goede dure schoentjes gelopen en ze zien er nog als nieuw uit, dus ik krijg er nog wel een paar tientjes voor.
    Als ik ze niet verkoop moet ik ze dus echt weggooien wat ik toch wel erg zonde vind. Want als ik ze in de zak doe krijgt een ander kindje ze toch ook aan.

Wat vinden jullie en hoe doen jullie dit?

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    nee, ik gooi ze weg.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik geef ze weg. Krijg zelf ook wel oude schoentjes van anderen en die zijn voor de extra, (als de eigen schoentjes bijvoorbeeld eens kletsnat zijn ofzo, of juist om met die oude schoentjes even lekker buiten te laten banjeren en de goede schoenen dus te bewaren voor de normale stukken lopen enzo).
    Verkopen van gebruikte schoentjes zou ik zelf niet doen, vanwege dus de reden dat die idd niet zo goed zijn voor andermans voeten...

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Nee gooi ze altijd weg.

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

als ze veel aan geweest zijn dan gooi ik ze weg
    maar hier hebben ze altijd 3 paar schoenen
    en als de voet afdrukken er niet in staan verkoop ik ze verder

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik zit met precies hetzelfde dilemma en stelde mezelf toevallig ook deze vraag gisteravond.
    Doe ik ze in de zak van max, dan draagt een ander kindje ze ook. Verkoop ik ze, dan gebeurt hetzelfde maar levert het wat op. En dan een vraag aan de dames die ze weggooien, jullie gooien ze dus echt in de vuilnisbak? Want in de schoeiselbak gaan ze naar een arm land en daar worden ze ook gedragen. En schoenen weggooien terwijl ze daar op blote voeten moeten lopen, nee dat krijg ik niet over mijn hart.
    Als ik heel eerlijk naar mezelf kijk: ik heb dure schoenen en laarzen voor onze dochter gekocht en ik zet ze op marktplaats denk ik. Ze zijn allemaal zo goed als nieuw en het resultaat is uiteindelijk hetzelfde: ze worden nogmaals gedragen... Als ik ze niet verkoop, belanden ze dus uiteindelijk nog in de schoeiselbak.
    Ik zou het niet doen met schoenen die helemaal versleten zijn, die gaan gelijk weg maar dat heb ik nog nooit gehad.

7. tulip

tulip Niet meer actief

hm, ik vind dat je hier wel een goed punt hebt. *krabt zichzelf achter de oren* Ik koop zelf nooit 2e hands schoentjes, maar was eigenlijk wel van plan om haar zomerschoentjes straks op marktplaats te zetten. Hmm, ik denk nog even. Misschien is het wel een uitkomst voor mensen met heel weinig geld, op mn werk lopen ook vaak kindjes met veel te kleine schoentjes. Misschien als ze dan op marktplaats een paar kunnen scoren die nog niet zo vaak gebruikt zijn, dat ze dan toch uit de brand zijn ofzo???

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.350
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dan is inderdaad de afweging, wat is slechter? Ietwat voorgevormde, goede kwaliteit schoenen, of te kleine schoenen of schoenen die sowieso van zeer slechte kwaliteit zijn..?
    Of, zoals in de zak van max etc - géén schoenen?

9. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi,

wij hebben ze weleens verkocht via mp of de plaatselijke kledingbeurs.
    wij hebben hier ook altijd goede dure schoenen en gemiddeld worden ze tot nu toe een maand of 6 gedragen dan zijn ze echt nog niet versleten en vind ik het zonde om ze wegtegooien.

zelf kopen we altijd wel nieuwe schoenen.

onlangs een artikel gelezen en daar werd weer in beweerd dat het achterhaald was dat gedragen schoenen slecht zouden zijn.
    zeker in de jonge kinderjaren omdat de schoentjes dan niet afgedragen worden.
    volgens dat artikel was het dus geen probleem, mits de schoentjes dus niet afgedragen zijn.

wat het nu is geen idee....

joyce

10. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Tja, het ligt eraan hoe gebruikt de schoentjes zijn... Ik koop zelf nooit tweedehands schoenen voor mijn dochter, koop ze altijd nieuw. Ook eigenlijk wel dure, 80 a 90 euro. En ze heeft meestal 4 a 5 paar per seizoen, dus heel intensief worden ze dan niet gedragen en ze zien er nog echt super uit als ze te klein zijn. Die durf ik dus wel te verkopen.
    Maar soms zie ik kindjes lopen op compleet afgedragen schoenen, en die kunnen natuurlijk niet doorverkocht worden.
    Als ze er nog als nieuw uitzien verkopen, zo niet, weggeven of gooien.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ja hoor, ik heb ze wel verkocht op de rommelmarkt.Als ik soms zie op wat voor waardeloos, slecht passend schoeisel sommige kinderen lopen. Dan kun je nog beter een tweedehands schoen dragen met een goede pasvorm. Als ik dan van die kinderen op van die Schoenenreus Uggs zie lopen, waarbij hun hiel gewoon letterlijk naast de zool belandt, dan denk ik dat je nog beter af bent met een goede tweedehands schoen. Daarnaast is het niet mijn verantwoordelijkheid waar ouders hun kinderen op laten lopen.

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik geef ze altijd aan 't kdv, daar vinden ze het wel fijn om wat reserve-schoentjes te hebben.

13. Madelon84

bedankt voor de reacties.
    best lastig he?!
    maar ze zijn sowieso niet afgedragen of versleten, anders zou ik er niet eens aan denken om ze te verkopen.
    3 maandjes aan gehad en dan alleen als we naar buiten gingen (meestal op de fiets of in de wandelwagen) binnen heeft hij altijd slofjes aan. dus tja.. hij loopt er nog geen half uur per dag op;)

14. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik sluit me bij de rest aan. Als ze er nog prima uitzien, kan je ze best verkopen. Mijn zoontje heeft ook vaak meerdere paren in dezelfde maat, met als gevolg dat sommige paren max 10 keer gedragen zijn. Dat is gewoon zo goed als nieuw.

En anders naar de zak van Max, of inderdaad naar het kdv. Goed idee, Linda86!

15. tulip

tulip Niet meer actief

ja dat bedoel ik dus ook, dan kunnen ze misschien beter schoentjes van je dochter dragen, die ze een aantal keer gedragen heeft, dan van die goedkope plastice rotzooi. Maar dat weet ik niet zeker hoor, het lijkt mij.

16. Madelon84

heeft je dochter echt 4 a 5 paar per seizoen? waarom zoveel als ik vragen mag? en dan ook echt allemaal zo duur? of is het een beetje een verslaving:p

ik geef gerust 80 euro aan schoentjes uit, en misschien nog een goedkoper paar erbij, maar dat was het dan wel hoor. als hij er na 3 maanden weer uitgegroeid is vind ik dit duur zat.

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Valerie heeft 5 paar winterlaarsjes, dus tja erg af gaan die niet.
    En als een ander ze wil kopen, dan is dat toch prima, die kopen echt zo goed als nieuwe schoenen.
    En verder vind ik het de verantwoordelijkheid van de koper.

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier 4 paar trouwens, 2 paar laarzen (bruin en zwart) en 2 paar schoenen (donkerblauw en zwart lak). En nog 3 paar slofjes maar dat vind ik dan weer gewoon leuk. Waarom, tja ik heb ook bij elke outfit een andere kleur schoenen/laarzen en ik kan het betalen dus tja, waarom niet denk ik dan maar.
    Maar ik kan me voorstellen dat mensen die meer op het geld moeten letten of het er niet aan uit willen geven, 1 of 2 paar ruim voldoende vinden hoor!

Edit: zo te lezen valt het nog mee met 2 paar laarsjes :D

19. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bij ons op het CB zeiden ze zelfs dat het niet uit maakt of een schoentje van een neefje of nichtje is. Als de schoen maar goed op de hiel aansluit.

Ik heb alleen van de zomer teva's tweede hands gekocht, volgens mij zijn die niet te vormen. Voor de rest krijgt hij gewoon nieuwe schoentjes!

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    goi ze in dede kldingbak als ze nog mooi zijn en versleten is weg. tenzij ik schoenen heb die echt 1x zijn gedragen en ik ze niet vond staan of iets dergelijks verkoop ik ze of geef ik ze aan familie. net als die slofschoentjes die enkel voor de sier zo nu en dan zijn gedragen en nooit op gelopen verkoopik ook of geef ik af.

mijn kids vallen om in de schoenen en ze leiden soms niks. zo heeft ze 3 paar laarzen, snowboots en nog regenlaarzen, 2 paar nikes en goedkope sportschoenen, balerina etc

zoontje heeft iets minder schoen, regenlaarsje, snowboots, 2 paar nikes en een hoger model nette schoen.

waarom zo veel schoenen, tja omdat ik ze niet kan laten liggen en vaak valt een laars/schoen niet te combineren met alle kleding die ze hebben

Deel Deze Pagina