Een vriend van hem heeft gebeld dat hij pech heeft onderweg. Mijn man is er naar toe gereden.. Ik word gebeld en mijn man vraagt het nummer van FBTO (wij zijn verzekerd bij FBTO).. Ik vraag hoezo dat dan? Het gesprek ging zo: Ik: Je bedoelt het telefoonnummer van pechhulp? Hij: Ja Ik: Is hij dan verzekerd bij FBTO? Hij: Nee, maar misschien komt FBTO helpen (uhh dit klopt al niet ) Ik: FBTO komt niet helpen, FBTO is een verzekeraar. Bij pechhulp komt er een ander bedrijf je helpen in naam van FBTO. Hij moet zijn verzekeraar bellen. Hij: Maar hij is niet verzekerd Ik: Hoezo is hij niet verzekerd? Hij: Zijn auto is niet verzekerd en hij heeft ook geen pechhulp. Kan ik niet zeggen dat mijn auto total loss is? Ik: Ben je gek geworden! Zometeen komen ze daar en moet je een hoge boete betalen, omdat ze voor niks zijn gekomen. Hij: Nee, dan zeg ik het dat het voor hem is! Ik: Lieve schat, dat bestaat niet. Een verzekeraar helpt ENKEL haar eigen verzekeringnemers, wat jij nu allemaal zegt klopt totaal niet. Hij: Ow, kan je niet even kijken of ze het toch doen? Ik: Weet je wat. Ik geef je het nummer en bel zelf maar. Hij: Kan jij niet bellen? Ik: Nee, want ik weet niet wat er allemaal aan de hand is en ik weet al het antwoord op jouw vraag Hij: Oke, ik zal het wel tegen hem zeggen.
En dan heb jij het nog gedaan ook straks, met je negativiteit hahaha. Waarom kunnen die lui nou niet even gratis die onverzekerde jongen helpen?
De ANWB is naam gebonden en niet kenteken gebonden. Ik ben verzekerd bij de ANWB heeft een vriendin pech in haar auto en ben bij haar dan kan ik bellen naar de ANWB.
Lekker handig om je auto niet te verzekeren en zonder pechhulp sta je dan wel heel alleen. Misschien kan hij nog een garage bellen. Ik weet dat als je geen lid bent bij de anwb, ze wel komen, maar dan moet je wel ter plekke lid worden. Althans, dat was een aantal jaar geleden zo.
Ja, ik weet ook niet wat die vriend allemaal uitspookt.. vond het ook maar een vreemd en raar verhaal haha
Hij haalt alles door elkaar haha.. Wij zij verzekerd bij FBTO en we hebben daar ook pechhulp.. Ze hebben daar een speciale telefoon-nummer voor, maar ze helpen enkel mensen die ook bij hun verzekerd zijn.. Die vriend is geeneens verzekert en heeft geen pechhulp, hoe wilt hij dan in hemelsnaam hulp krijgen als hij nooit een verzekering heeft afgesloten??
volgensmij moet hij idd het nr van de ANWB hebben Die komen wel helpen haha. maar als die vent zn auto niet verzekerd is heeft ie wel een probleem
Ja, de vriend stond naast hem, dus hield ik mij in. Ik vind het ook oer-stom van die vriend.. zeuren dat een verzekering te duur is, maar als er iets gebeurd..
Ik heb voor de zekerheid ook even de ANWB gebeld. Ze komen inderdaad helpen, maaaaaaar dan moet diegene die pech heeft ter plekke lid worden en dit kost hartstikke duur. De grap is, hij heeft GEEN EEN verzekering, zelf geen verplichte WA-verzekering.. Dan ben je toch ook dom bezig.
Volgens mij moet je verplicht een WA verzekering hebben en ook op zn minst een casco-verzekering voor je auto? Ik dacht dat onverzekerd zijn zelfs een boete op kon leveren?
Ja dit dus! Mijn mond viel open toen ik het hoorde.. Hoe onverstandig kan je zijn.. Terwijl hij afgestudeerd is en een hoge functie uitvoert .. Zoiets weet iedereen..
Nog even los van hemzelf, maar stel je voor dat hij iemand ongelukkig rijdt, wat dan? Je bent toch een ongelooflijke l*l als je onverzekerd rond gaat rijden.
Wa verzekering is verplicht, iedereen met een auto in NL moet deze hebben. RDW controleert hierop bij het opleggen van wegenbelasting, de boete is dan van 400 tot 1.200 per jaar. Als degene aangehouden wordt krijgt ie ook nog eens boete van de politie. Als ie een ongeval veroorzaakt legt de rechter nogmaals een boete daar bovenop. Voor pechhulp kan hij altijd ANWB bellen, die komen gewoon alleen moet ie dan ter plaatse betalen of lid worden. Hij kan ook een garage in de buurt bellen of een schadebedrijf, die komen soms ook de auto halen.
Toevoeging: pechhulp is natuurlijk iets anders dan onverzekerd zijn. Ik ken genoeg mensen zonder pechhulp en dat is vooral hun eigen pakkie-an.
Ja dat is ook zo.. Het is ook oneerlijk voor de andere mensen die netjes wel een verzekering afsluiten en ook maandelijks/jaarlijks premie betalen.. Ik betaal ook ieder jaar netjes de WA+casco + pechhulp.. mijn man klaagt altijd dat het te duur is, maar als er iets gebeurd, is hij heel erg dankbaar dat ik het toch zo heb gelaten