Verkoper aan de deur

Discussie in 'De lounge' gestart door nanette77, 27 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hier al eens een voet tussen de deur gehad en een hoop geruzie met zo'n verkoper die het woord NEE niet begreep. Ik ben heel vriendelijk zolang ze zich normaal gedragen, maar sindsdien heb ik besloten dat de eerstvolgende die dat(dus de voet tussen de deur) probeert echt een probleem heeft. Die heeft dan 5/10 seconden om zijn voet weg te halen voor ik de politie bel of om hulp schreeuw door de straat heen(altijd wel iemand thuis en bij hoorbare heibel komt er altijd iemand naar buiten om te kijken wat er is). Gelukkig is dat niet meer voor gekomen. :)

2. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Hier net zo, en ik raad je dan ook aan om zo'n sticker aan te schaffen, dan heb je geen last van dit soort vervelende dingen.

Toevallig liep hier net ook een verkoper (zo zag het er tenminste wel uit) langs het raam richting de voordeur. Toen hij de sticker zag, liep hij direct weer weg. Dus het werkt wel.. ;)

Maar ik vind het ook niet netjes dat ze zo laat nog verkopen aan de deur. En tegenwoordig kun je ook niet alles en iedereen vertrouwen en kan het ook een manier zijn, dat een ander in kan breken als jij aan het woord bent.... Niet om je bang te maken hoor, ts.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Toen ik dat werk nog deed liepen wij van 15.00 tot 21.00. Zelf hadden wij eet pauze rond 17.00, zodat we rond 17.30 weer konden lopen. Dit inderdaad omdat veel mensen rond etenstijd thuis zijn.

Met zo'n sticker mag je trouwens echt NIET aanbellen bij een huis. Doe je dit wel dan kun je ontslagen worden als de mensen naar het bedrijf bellen. Als je dus geen verkopers aan de deur wilt kun je het best een sticker kopen inderdaad.

Ik vond het altijd super leuk werk om te doen haha. Terwijl ik nu zelf de verkopers ook heel vervelend vind. Maar dat komt ook omdat ik nu alle inside informatie weet :D

4. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Hoe kom je aan die sticker of mag je er ook zelf eentje maken?

5. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ik zou me dan denk ik weer verplicht voelen om aan elke collectant wat te geven haha.

De meeste verkopers komen hier in de middag langs. Ik liet ze voorheen ook altijd het hele verhaal vertellen maar inmiddels niet meer. Hier staan ze soms ook in de voortuin om op het raam te kloppen. :x Of ze geven je een stevige handdruk, geven een complimentje etc... Echt, daarmee ben je bij mij aan het verkeerde adres. Zoek een fatsoenlijke baan alsjeblieft!!

Zeker met een peuter die dan naast me staat is het handig om te zeggen dat ik echt geen tijd heb voor een gesprek. ;) En als het donker is doe ik de deur ook niet meer open. Mijn man zit 's avonds vaak op zolder en hoort dan niks.

6. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Wij hebben ook zo'n sticker maar ze bellen gewoon aan. En dan zeggen 'sorry, ik zag de sticker te laat, maar nu ik u toch spreek....'
    Laatst iemand die aangaf van Securitas te zijn, daarbij naar het logo op z'n jas tewijzen en aangaf 500. Beveiligingssystemen gratis te mogen uitdelen in de wijk. Nou leuk. Ja dan wouden ze eerst een afspraak maken om tekijken hoe we de beveiliging van ons huis konden verbeteren: "wanneer bent u thuis?"
    Tja dan hoorik dus: "we willen een voorverkenning doen hoe we makkelijk in kunnen breken en wat er te jatten valt en we willen graag weten wanneer u in elkgeval thuis bent, of nog liever wanneer er niemand thuis is"
    Heb dus vriendelijk bedankt.
    Bedacht later pas dat iemand van een beveiligingsbedrijf toch op zn minst welzn legitimatie mag tonen.
    Ik vertrouw die verkopers overdag al niet maar s avonds na een uur of 7 zou. Ik er helemaal niet van gedient zijn.

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Ik verbaas me erover dat er hier zoveel vrouwen zijn die 's avonds de deur niet meer openen... Ik vind 21.00 uur een prima tijdstip, er worden hier ook nog wel pakketjes bezorgd rond dat tijdstip.

Ontopic: Verkopers zijn bloed irritant! Gelukkig komen ze niet veel hier, en ook nog nooit gehad dat ze bleven proberen als ik al had aangegeven geen interesse te hebben. Als ze van een internetprovider komen, roep ik man altijd even. Die vindt het leuk om een discussie aan te gaan over zijn vakgebied :)

8. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Zodra ik zie dat het verkopers zijn, begin ik al direct met: Ik ga je gelijk onderbreken, ik heb geen interesse in verkoop.
    Ooit 1 keer gehad dat iemand vervolgens zei niet te verkopen, maar van een wijkteam te zijn en toen bleek hij uiteindelijk dus beveiligingssystemen te verkopen.
    Gevraagd of hij nou werkelijk dacht dat als hij op die tour ging, ik dan nog iets van hem zou gaan kopen. Keek me verbaasd aan. Ik: Ja, je speldt me een leugen op de mouw dat je geen verkoper bent, dat ben je wel en dan denk je dat ik van een leugenaar iets ga staan kopen?
    O, ja, daar had ik wel een punt.
    Ik heb de deur dicht gedaan met: "Beter je leven en wie weet heb je dan bij de volgende wel succes."

9. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Zomers wel overigens, als het nog licht is. Maar in het donker niet. Het hangt waarschijnlijk ook wel van je buurt af, hoeveel mensen er op straat zijn etc.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Pakketjes bezorgen vind ik iets anders. Dat heb ik besteld, dat wil ik in huis hebben en hun geven aan dat ze tussen dit en dat uur komen.
    verwacht ik niks ga ik rond 19u naar boven zodat ik om 19.30 in mn pyjama naar utopia kan kijken :p toch in de winter

11. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik woon op de hoek, aan de zijkant zitten bosjes, 1 lantaarn die amper licht geeft en heb geen verlichting bij de deur.
    Als er hier iemand aanbelt na half 8 en ik verwacht niemand, heeft diegene pech.
    Ik doe dus niet open :)

Verkopers aan de deur vind ik niks. Tenzij het kinderen zijn van school die een suikerbrood of iets verkopen.

Deel Deze Pagina