Verkopers aan de deur!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @tullip: gisteravond twijfelde ik nog over de deur open doen, aangezien ik alleen was met de kids maar ik hoorde mijn buurman in de portiek dus dacht dat 1 van hun het misschien was.

Trouwens aan de deur verkopen mag in de wintertijd tot 20:00 en in de zomertijd tot 21:00
    Jehova's komen hier ook wel, zeg dan altijd direct geen interesse te hebben en vaak respecteren ze dat ook wel.

@maart: Ik vind het meer brutaler dat steeds meer bedrijfen bij je s'avonds langskomen en heel opdringerig dingen aan je proberen te kopen. Tja soms kan ik dan gewoon niet meer vriendelijk blijven :D.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

toppunt wat ik mee gemaakt hebt:

ik was 2 dagen terug bevallen. op de voordeur hing een bord: hoera een jongen met de geboortedatum erbij. en toen had een energieverkoper het lef om aan te bellen! mijn man heeft hem de huid vol gescholden (mijn zachtaardige, nooit boze man!) en de kraamhulp was ook kwaad.

ik gooi altijd direct de deur dicht, zonder een woord te zeggen. onze buurvrouw is 80+ en durft nooit nee te zeggen, dus ik hou ook altijd even in de gaten of zij ze weg krijgt, anders help ik nog even.

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

O wat irritant, gelukkig hebben wij er nog geen aan de deur gehad. Ik zou zodra duidelijk is dat het om deurverkoop gaat inderdaad aangeven er geen behoefte aan te hebben en dan meteen de deur dichtmaken. Zo irritant zeg.

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik heb ook een sticker op de deur van verkopers niet welkom!!

en heb niemand gezien tot nu toe:D

5. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik heb echt waar nog NOOIT een verkoper aan de deur gehad! Alleen Jehova's :D

6. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Wij wonen op een dorp en hier komt van alles aan de deur,
    van brood,tot bloemen(zonnebloemen rozen boeketten),tot rookworst, tot de meeeeeest rare dingen, en het zijn nog bijna altijd kinderen ook waarvan de ouders een bedrijf hebben...maar de meeste weten ondertussen al dat ik er toch niks van hoef te hebben!
    en dan heb je nog de energie bedrijven,leesmap,steun diverse stichtingen....maar ik moet er allemaal niks van hebben hoor haha!
    wordt er soms helemaal gestoord van

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij krijgen af en toe van die irritante lui aan de deur, maar ik word er steeds korter mee: "nee, bedankt" en de deur weer dicht. Hoppetee!

Waar ik wel erg chagrijnig van word: die man die ieder jaar weer aan de deur staat omdat hij zo graag onze dakgoot wil schoonmaken. Als ik dan zeg vriendelijk bedank en zeg dat mijn man dat zelf doet, krijg ik een heel verhaal over me heen waarom het beter is als zij het doen. Als ik alleen maar bedank en dag zeg, krijg ik een heel verhaal over me heen waarom het zo belangrijk is je dakgoot schoon te houden ;)
    Gek word ik ervan! En hij komt ook altijd als ik alleen thuis ben. Grrr!

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    echt irritant he!
    wij hebben een sticker op de deur ''geen collportage''
    hebben nooit meer van die irri lui voor de deur staan!

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Van verenigingen en scholen/psz uit de buurt kopen/geven wij meestal wel iets, zoals kinderpostzegels, koekjes, kalender van het plaatselijke zwembad, psz, toiletrollen van de scouting en collectanten(vaak buren) die met een bus lopen ook.

Maar energiemaatschappijen, unicef ed. die dan aan de deur komen voor een of andere machtiging, nee, daar bedank ik voor.

10. adi

adi Niet meer actief

Ik kan daar echt enorm link om worden.

En meestal zijn het van die energiebedrijven- yups. Van NUON beginnen ze het gesprek standaard met:
    'goede dag mevrouw, wij zijn van NUON en komen u vertellen over onze nieuwe geweldige actie'

Mijn eerste vraag is dan: 'Gaat het zo slecht dan met jullie? Rondstrooien met acties En dan nog moet komen smeken om klant te worden.

Dan staan ze meestal met een bek vol tanden en doe ik dicht :)

Vorige week was ik ons oud huis aan het poetsen, we waren verhuisd en die dag was de sleuteloverdracht. Doe ik de deur open, ziet hij een compleet leeg huis achter me, en wil me nog steeds een of ander diepvries-abbonnement aansmeren :(

11. tulip

tulip Niet meer actief

whahaha, die is wel goed ja!

Hier gebeurt het dus niet veel, maar dan zijn het idd die nuon/ essent ventjes.

12. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Maar hij kan natuurlijk niet weten of je de vertrekkende of de nieuwe bewoner bent.... ;)

13. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Hier vandaag 1 aan de deur gehad, die vroeg om ons jaarafschrift van onze leverancier.. DAAAAG gaat jouw geen hol aan!
    Vriend heeft gezegd dat ie later maar terug moest komen en dan doen we gewoon niet open. Stom gesmeek.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat vind ik echt goed van jou! Hierbij
    een dikke pluim!

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zeggen dat het net gedaan is?

16. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Ik moest er gisteren 5 nee's achteraan gooien eer de knaap weg ging. Volgende keer knal ik de deur meteen bij nee 1 dicht, asovragen die gesteld worden ook.
    Of ik niet tegen verandering in mijn leven kon en het dus niet durfde! (veranderen van energie leverancier)

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    naam vragen en klacht indienen.

18. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #38 Kolibrie, 11 feb 2011
    Laatst bewerkt: 11 feb 2011
    Ahahahaha! Ik lig in een deuk! :D

Wij hadden het laatst. We wonen hier net 2 maande en ja hoor. Gelijk zo'n energiebedrijf aan m'n deur. Dat ze wel even konden zorgen dat alles goedkoper werk blablabla.. En of ik wist wat we betaalden per maand. En of ik even de rekening wilde pakken, zodat zij kon kijken wat we betaalden en hoe het goedkoper kan! :$ Eeeh...excuse me?? Dacht het niet! Deur dichtgedaan en ze niet meer teruggezien..

19. Hier doet de bel het niet. Een enkele keer is er iemand die dan klopt op het raam of op de deur. Heb nog nooit iemand gehad aan de deur die bleef zeuren nadat ik zei dat ik geen interesse had. Maar anders was ik denk ik ook niet aardig meer geweest. Aan de telefoon vond ik het altijd verrot irritant, dat haat ik echt. Ik hing dan gewoon op, bah tijdverspilling anders :p .

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Vervelend is dat he!

Hier gisteren en vandaag messenslijpers aan de deur gehad.
    Ging gisteren gelijk weg toen ik zei dat ik geen interesse had, maar vandaag stonden ze er weer! En ze stonden ook lekker naar binnen te loeren, beetje vreemd...

Maar de politie agent aan de overkant is op de hoogte en zou het extra in de gaten houden :)

Deel Deze Pagina