Ik heb een sticker op de deur met "geen colportage"! Ooit gekregen van mijn buurvrouw (tevens goede vriendin). Nu komen ze bijna niet meer aan de deur! Bellen ze wel aan, dan zeg ik alleen maar "Kan je niet lezen" (wijzend naar de sticker). Hihihi, dan zijn ze snel weg hahaha! Maar komt misschien ook wel omdat er een grote mechelaar achter me staat te grommen. Hihihi, vooral de jehova's zijn daardoor erg snel weg.
Vreselijk irritant, ja... Als ik geloof in kabouters, ga ik toch ook niet de deuren langs om dat te verkondigen? (En er dan vooral bij zeggen dat als je niet gelooft in kabouters, je in de hel belandt...) Onlangs ook weer een man van Oxxio aan de deur gehad. We waren net overgestapt van Essent naar Dong Energy en daar zijn we heel tevreden over. Maar meneer moest en zou alle andere energieaanbieders afkraken. Toen heb ik 'm gevraagd of hij zijn werk echt leuk vindt en hem een goede dag gewenst. Ajuu... Normaliter hebben wij de bel eraf, m'n zoontje wordt zo snel wakker als de bel gaat. Maar soms zien ze me op de bank zitten of komen ze eigenwijs nog drie keer langs dezelfde dag. Dan moet je toch even opendoen uit goed fatsoen. Maar ik vraag me echt af waarom er mensen zijn die dit werk doen. Sta je daar in de regen met je neplach "Och, mevrouwtje, ik heb zó'n mooie aanbieding voor u!"
Ze staan bij ons ook weleens voor de deur zo irritant, nu ze niet meer kunnen bellen i.v.m belmenietregister proberen ze het op deze manier. bah! Is het dan niet duidelijk! Zo'n sticker lijkt mij ook wel wat.