Ik begin echt gék te worden!!! wat is het toch voor rotvirus wat er alsmaar heerst??? om de haverklap verkouden en nu loop ik al bijna een week te hoesten als een idioot. Het begon met neus, toen dat redelijk over was begon mijn keel. Ik werd hees, kon bijna niet meer praten(ook om gék van te worden met een puberende peuter in huis) en sinds bijna een week hoest ik de longen uit mijn lijf, vooral snachts, als ik ga liggen begint de ellende. Ik ben 25 weken zwanger en ben afgelopen vrijdag bij de huisarts geweest, die kon natuurlijk niks voor me doen...Ja, als het bleef aanhouden of als ik het weer zou krijgen mss een peneciline kuur. Ik mag veel hoestdrank niet, en wat ik wel mag helpt natuurlijk voor geen meter. Door het gehoest ben ik nog steeds hees en is mijn keel rauw. Ik zal mijn hoest omschrijven. Het kriebelt enorm in mijn keel, lijkt wel of ze een stofzuiger leeg blazen in mijn keel. En savonds in bed is het nog erger dat gevoel. Ik begin dan enorm te hoesten door dat gekriebel, soms tot kokhalzen toe. Ik voel slijm opkomen maar het komt er met geen mogelijkheid uit, ik slik wel wat door, maar volgens mij verdwijnt het voor het grootste deel gewoon weer in mijn luchtwegen. Ik ben nu ook maar weer uit bed gegaan, niet alleen ik doe geen oog dicht, maar mijn man net zo. Begint ie ook nog te zeuren dat ik niet toe moet geven aan die kriebel, jemig man, wat zou jij doen als er voor je gevoel een stofzuigerzak leeg gekieperd worden in je strot?!:x Ik ben er letterlijk moe van. Kan mijn rust hard genoeg gebruiken nu ik zwanger ben en ook nog voor een peuter moet zorgen. maar mijn nachtrust word me gewoon afgepakt hierdoor!! Meer meiden met dit probleem????
Snij een ui doormidden en leg het bij je hoofd op je nachtkastje. Ik doe het hier standaard bij mijn kinderen en het hoesten stopt zeer snel
Hou maar op! sinds zondag kriebelhoest en daarna al snel hoge koorts en dan in de ochtend de kindjes naar school.. mijn vriend heeft me vandaag bijna de hele dag laten slapen zo lief! En zo erg nodig. T idee dat ik instort! Koorts is van 39,5 naar 38,4 al een stuk beter en de kriebelhoest is minder maar al moet ik dan hoesten dan kan ik wel janken wat een pijn alsof heel je keel is opengeschuurt, vroeger had ik best wel veel keelontstekingen had t er laatst nog over.. ik hoor me kindjes ook al hoesten t doet gewoon zo'n pijn! Hopelijk blijft het ze bespaard! Hopelijk is de koorts straks weg en de kriebel ook dan heeft het wel weer lang genoeg geduurd! Hopelijk krijg je er niet ook koorts bij! Ik zit aan ee vicks snoepjes haha en thee.. las ook dat je zwanger bent dat maakt het ook lastiger te verdragen. Hopelijk voor jou dat dit snel stopt en inderdaad een ui doormidden bij je bed.
Aww mijn kindjes kermen van de pijn tussen het hoesten door. Mijn vriend die nooit ziek wordt was zelfs helemaal om. Pittig virus. Toch twee weken zoet mee tot ze eindelijk begonnen op te knappen.
Ach Jezus... Staat me dát te wachten?? Afgelopen zondag avond mijn zoon verkouden geworden, begon met een lading snot waar je U tegen zegt. En ik begon ook met snot, maar sinds net werd ik wakker: stem weg! En gisteravond had ik al het gevoel dat er ineens slijm in mijn keel vast ging zitten. En nu bijna 34 weken zwanger.... Mijn buik en rug doen al aan alle kanten pijn.. als er dan ook nog zwaar hoesten bij gaat komen, dat zie ik echt niet zitten
Oei.. Mijn dochter heeft dit ook en het is nog maar pas begonnen. De vorige drie nachten erg slecht geslapen en afgelopen nacht nauwelijks. Ze ligt constant te hoesten en geeft er van over. Ik had gehoopt dat het nog wel een keer over zou zijn maar zo te lezen zijn we er nog lang niet.
Jep, nu een aantal weken een vervelende kriebelhoest, ik slaap echt slecht.. maar het vervelendste is dat mijn vriend er gek van wordt en dit de hele tijd zegt. Alsof ik dit doe om hem te pesten. :x Ik moet van hem ook langs de huisarts, maar ja, wat gaat die er aan doen dan?
Mijn kinderen en ik zijn ook ziek. Heel fijn, kindjes verzorgen als je je zo beroerd voelt... We kwakkelen al een maand nu. Ging net weer beter en hoppa dan begint er weer. Ik heb er nu koorts bij. Hoop dat dat de kinderen wel bespaart blijft. Beterschap iedereen!
Schijnt een pittig virusje te zijn. Zusje is ruim een maand zoet geweest. Gaat nu eindelijk minder hoesten snachts. Helaas is dochter 3 dagen geleden begonnen met hoesten. :'( De tip met die ui ga ik zeker proberen. Verder heb ik helaas geen tips voor jou. Weet niet of je honing mag in de zwangerschap. Maar dat verzacht ook wel je keel.
Heb dit 3 weken gehad. Ben er net van af. Het was afschuwelijk. Durfde niet eens in stille ruimtes te komen. Had ergens een info bijeenkomst. Moest gwn weg lopen..schaamde me kapot. Idd tot kokhalzen toe. Hou nog ff vol!
Ik heb dit vanaf kerst ongeveer 3 weken gehad. Nu is het hoesten minder en heb ik alleen de zware verkoudheid nog. Door het gehoest had ik pijn op mijn borst en rond mijn longen, waarschijnlijk mijn spieren, maar ik was toch even naar de dokter gegaan om uit te sluiten dat het longontsteking was. Ik heb codeine gekregen tegen het hoesten om snachts beter te kunnen slapen. Dat hielp goed. Voor de zwangeren:Ik neem aan dat je dat niet mag als je zwanger bent, maar misschien weet je huisarts iets anders wat je wel mag?
Hier is mijn koorts iig zo goed als weg nouja echt bijna heb 4 dagen koorts gehad alleen me keel doet nog zeerder en kan nauwelijks praten wat een hel! Nog maar even aan de warme thee! Beterschap allemaal!
Hier ook al ruim een week mega verkouden en hoesten, en 32 weken zwanger. Ik heb de kracht niet meer in mijn buikspieren om goed te kunnen hoesten. Gelukkig geen kriebelhoest maar een echte rochelende slijmhoest, het komt enorm los nu. Ben er zó moe van, zeker in combinatie met die verstopte neus en longen die in de verdrulling zitten door de baby. Net even naar school gefietst om mijn oudste weg te brengen en ik kan zo mijn bed weer in qua energie.
Hier ook.. in november al vijf weken bronchitis gehad en nu weer zwaar verkouden. Ook overgeven vh slijm idd.. yuk. Ok mijn tips: warm water met citroen en honing geen prikkelende dingen eten zoals chocola of ijs een ui bij je bed zodat je door je neus kunt ademen in de nacht.. dan hoest je minder. Twee keer per dag een warme douche.. of stomen en alles wat er uit wil er uit hoesten Uitrusten en je niet druk maken Vooral warm blijven en teveel temperatuurverschillen voorkomen Ik mag wel broomhexine en noscapect vd gynaecoloog Heb alleen geen tips tegen de zere buik van het hoesten. Beterschap allemaal!
Van fijn al die reacties....Niet de enige dus. Ik heb straks weer een afspraak bij de huisarts. Ik hoop echt dat hij me nu wat geeft, al is het maar om snachts beter te kunnen slapen. Ben zoooo moe!!!
Het is echt een rot virus! Ik ben nu ook al een maand onwijs aan het hoesten, het werd eindelijk wat beter en nu is het sinds 3 dagen weer terug. Veel sterkte! Hopelijk krijg je iets van de huisarts.
Hier al van december aan het sukkelen. Vooral veel hoesten, al weken non stop. Niet altijd even heftig maar het gaat nooit helemaal weg. Nu sinds de zaterdag een ei in mijn hals, opgezwollen lymfeklier. Is gelukkig al minder dik nu. Steken in mijn buik die ik niet kan verklaren. Ik wil gewoon lente hebben!
Ik heb dit vorig jaar gehad, gek werd ik ervan. Ik had heel veel slijm maar kreeg het niet weggehoest, maar moest van de kriebel dus wel hoesten. Heb toen uiteindelijk codeine gekregen, mag eigenlijk niet als er slijm maar kreeg het toch niet weg, dus toch gekregen. Toen kon ik eindelijk een paar nachten normaal slapen en knapte ik ook. Ik dacht dat codeine niet mocht, maar ik las dit op apotheek.nl: Zwangerschap U kunt dit medicijn gedurende enkele dagen veilig gebruiken in een hoeveelheid van niet meer dan 20 mg codeïne per keer. Op deze manier is het al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen, zonder nadelige gevolgen voor het kind. Gebruik dit medicijn NIET vlak voor de bevalling. Bij gebruik vlak voor de bevalling kan uw kind na de geboorte moeite hebben met ademhalen. Bovendien kunnen bij langdurig gebruik in de laatste 3 maanden van de zwangerschap ontwenningsverschijnselen bij de baby ontstaan. Eerlijk gezegd zou ik het dan wel overwegen, bij mijn luchtte het zo op en een paar dagen later had ik het niet meer nodig, ik had het idee dat door het hoesten en zo erg bleef, als je de hoestprikkel even onderdrukt en dan dus een aantal uren helemaal niet hoest, kunnen je luchtwegen weer een beetje herstellen.