Och ja die vragen of mijn ouders thuis waren kreeg ik ook mega vaak. Kregen gelijk een rooie kop als ze erachter kwamen dat ik hoofdbewoner was. Ga ook maar eens kijken naar die sticker. Zijn wel klein neem ik aan? Vind ze ook zwaar irritant. Pas een energiemaatschappij aan de deur. Nee mevrouw wij mogen niets verkopen. Maar wij mogen u wel een voorstel doen blablabla. Stuurde ze me een mail moest ik terplekke accepteren en dan zag ik het voorstel zodat ik "rustig" de prijzen kon vergelijken. Helemaal prima. Dag later krijg ik een mail met bedankt dat u klant bemt geworden + klantnummer ed. Gelijk een fikse klacht ingediend. Oplichters!
Wij hebben een sticker op de deur. Zelf gemaakt overigens met zo'n dymo label writer. Staat op dat we niet kopen aan de deur, maar voor lokale acties van sportverenigingen geldt dat niet hoor. Die kinderen bellen ook gewoon aan en kopen we gewoon potgrond, bloemen, stroopwafels etc van. Al die andere troep lopen vaak dan voorbij en heel soms bellen ze wel aan en als ik dan open doe zeggen ze gelijk 'sorry, zag de sticker te laat'.
Mijn man was sales manager geweest (in de hotellerie) en toen hij z'n CV op vacaturesites zette, werd hij helemaal gék gebeld door dit soort bedrijven. Energiecontracten verkopen, mensen overhalen hun containers te laten reinigen, noem maar op. Het allerergst van deze bedrijven, is dat ze telefonisch alleen willen vertellen dat het om een sales-functie gaat. Als hij dan op sollicitatiegesprek kwam, bleek het dus om dit soort werk te gaan.. Zelfs toen hij begon aan te geven dat hij níét op zo'n functie zat te wachten en dat het zinloos was om hem uit te nodigen als het wel om zulk werk ging, bleven ze volhouden dat ze écht een goede baan voor 'm hadden. Keer op keer bleek het dus wél om zulk werk te gaan en dan ook nog op provisiebasis (dus je krijgt alleen betaald voor het aantal mensen dat je naait ), in plaats van met een vast salaris. Het is echt belachelijk hoe vaak we dat mee hebben gemaakt.. Maar goed, mijn man is uiteindelijk 9 maanden werkloos geweest en ondanks dat hij dit soort werk echt afschuwelijk had gevonden, had hij uiteindelijk toch 'ja' moeten zeggen als z'n werkloosheid veel langer had geduurd. Wij hebben inmiddels deze op de deur hangen, in A4-formaat. Er is één keer iemand geweest die zei dat hij ons briefje zó leuk vond, dat hij toch maar even aanbelde.. Verder werkt 'ie prima, al maanden niemand meer gezien! Het is niet echt leesbaar zie ik, maar er staat; WIJ HEBBEN: -De meest fantastische energieleverancier die er is (en je kunt heel hard proberen ons op andere gedachten te brengen, but it's just not gonna happen) -Ook geen interesse in een zakelijk contract op welk gebied dan ook. We weten dat dat véééél voordeliger is en dat er nog véééél meer voordelen zijn, maar nee. Gewoon nee. -Een enorme hekel aan B2B-technieken. -Géén behoefte aan opdringerige geloofsovertuigers (en ook niet aan geloofsovertuigers die zichzelf niet opdringerig vinden). -Nooit de neiging om aan onze containers te ruiken. -Ook geen behoefte aan mensen die 'niets willen verkopen', maar alleen willen 'adviseren'. WIJ ZIJN; -Dolgelukkig met onze huidige internetprovider. -Donateur van de goede doelen die wij het belangrijkst vinden. -Zelf in staat om naar de supermarkt te lopen (en hebben dus geen behoefte aan maaltijdboxen, stroopwafels, aardappels, o.i.d. Ook niet als die van u véél lekkerder zijn). dus NEE, GEEN INTERESSE. Een hele fijne dag nog ♥
Haha Shadixx, ik vind hem heel grappig en ook een leuke lay-out. Maar toch heb ik persoonlijk ècht geen zin om zoiets bij mijn deur te hangen. Sterker nog: mijn hele wezen komt er tegen in opstand. Wáárom!?!? Laat me gewoon met rust. Als ik een andere internetprovider wil, zoek ik dat zelf wel uit. Eigenlijk zijn dus de ja-zeggers nog erger dan die verkopers, want die houden deze verkoopstrategie in stand. Al is dat ook niet helemaal eerlijk... mijn oom is namelijk zo iemand die wel geregeld contracten afnam per telefoon en nu aan de deur. Hij is zwakbegaafd en ze kunnen hem alles aanpraten. Gelukkig staat hij inmiddels in het bel-me-niet en ik neem aan dat hij nu ook wel een sticker heeft. Ze hebben hem ook geleerd om verder overal nee op te zeggen, behalve als één van de broers of zussen heeft gezegd dat het goed is. Maar ja, hij is gewoon volwassen en hij wil (begrijpelijk!) gewoon ook zelf graag beslissingen nemen. En zo'n verkooppraatje klinkt voor hem al gauw goed, natuurlijk. Echt misselijk. Het heeft al een aantal keer zóveel moeite gekost om voor hem van dingen af te komen. Hij had op een gegeven moment iets van 11 loten bij de postcode loterij en nog bleven ze hem bellen voor een 'gratis' extra lot. Het is eigenlijk gewoon crimineel.
Wij hebben ook een sticker en dit werkt bijna perfect. Een enkeling is eigenwijs en belt toch aan, maar dat gebeurd echt minimaal. Bellen ze toch aan wijs ik hen op de sticker en wens ze een fijne avond/dag, maar doe dus wel direct de deur weer dicht.
Dit.. Of gewoon de deur niet open doen.. Ik doe voor niks of niemand open op de postbode/bezorger na. Blijf maar lekker kloppen tot je een ons weegt (gebrek aan deurbel) en mijn vriend gooit altijd gewoon de deur dicht..
Ik heb trouwens ook een sticker op de brievenbus van stichting Loesje, er staat op: "Geen reclame. Wij hebben alles al"
Ja, sorry maar dat vind ik echt een beetje asso. Ik zit er ook niet op te wachten, maar ik vind het niet meer dan normaal om gewoon de deur open te doen, te zeggen det ik geen interesse heb en de deur weer dicht te doen.
Wij hadden al een NEE-NEE sticker voor de brievenbus, maar ik wist niet dat er ook zoiets bestond voor verkoop e.d. aan de deur. Meteen een sticker online besteld voor bij de deurbel!
Ik kan hier zo kwaad om worden. Kennis heeft een broer met het syndroom van down en toen hij nog thuis woonde ging dat ook heel vaak zo... Dan was hij alleen thuis en dan kwamen ze aan de deur.... Hoppa lidmaatschap van de tv gids Postcode loterij is idd ook al eens gebeurd. Gewoon crimineel inderdaad. Word zelf ook wel een beetje gek van al die lui aan de deur, het is hier zeker 2 tot 3 keer per week raak.
Ik heb al 3 jaar zo'n sticker op de deur en op een enkele verkoper na nergens meer last van gehad, ook geen enkele Jehova, ik zie ze wel bij de buren aanbellen. Echt een aanrader.
Dat is zeker crimineel, dat is gewoon misbruik maken van iemands handicap Manlief had na gister trouwens contact opgenomen met de consumentenbond, en die gaven aan niets met deurverkoop oid te doen, het waren dus nepperts die voor de deur stonden :x dat gebeurt dus ook al
Hier komen ze niet zo heel vaak aan de deur. De keer dat er dan iemand aan de deur staat dan geef ik direct op een vriendelijke manier aan dat ik geen interesse heb. Wordt meestal prima ontvangen. Zij doen ook maar gewoon hun werk... Wat ik wel heel erg vervelend vind is wanneer bedrijven hun personeel in de wintermaanden (zomermaanden trouwens ook) om 21:30uur of later laat aanbellen. Dat soort tijdstippen vind ik gewoon niet kunnen!
Ik doe de deur niet open...ik schud nee voor het raam. Sowieso doe ik de voordeur niet meer open in de avond voor vreemden.
Ik woon in een klein dorpje. Verkopers zie je hier niet vaak aan de deur. Maar Jehova getuigen lopen hier wel. Helaas komen ze bij moslims graag aan de deur. Ze gaan graag de discussie aan. Er zijn een hoop vergelijkenisse met de Quran. En ze blijven er maar op doorgaan dat het daardoor duidelijk is dat hen geloof het juiste is. Irritant. Daarbij ben ik echt 1 van de weinige moslims hier. Dus zie ze geregeld aan de deur.
Wij hebben deze: https://www.neesticker.com/product/geen-collectes-verkopers-geloofsovertuigers-3/ Maar werkt inderdaad heel fijn. (Geen collectes dus ook, als ik wil doneren doe ik dat online)