Ik ben een logo aan het bedenken voor een merk En vroeg mij af of jullie mee willen denken Het moet iets luxe of mysterieus uitstralen Denk aan kroontjes, sterren, goochelen welk icoon zou hierbij allemaal passen?
Vind het lastig meedenken op basis van wat je aangegeven hebt. Gaat het om een dienstverlening? Een product? En zo ja.. welke? Wat is de doelgroep?
Eh, is het een serieus merk wat op de markt komt? Dan zou ik dit nl uitbesteden aan een professionele partij. Zeker als je zegt luxe en mysterieus,daar ga je zelf denk ik lastig iets goeds in kunnen produceren als het niet jouw vak is.
Het is zeker mijn vak Maar logos ontwerpen laat ik uitbesteden Ik ben echt opzoek naar een bekend icoon wat staat voor luxe Het gaat dan om een borduur logo voor op paardenspullen Ik wil echter geen paard er in verwerken
Als je het voor commerciële doeleinden nodig hebt dan zul je er idd een professional naar moeten laten kijken. Mijn man en ik zijn beiden best goed in vormgeving maar een logo maken is wel echt een vak apart. Edit: crosspost!
Ga ik inderdaad doen! Ik zoek alleen een icoon om aan vast te houden zoals een kroontje ster toverstaf Haha maar dan dus niet wat ik noemde 😂 Ik kom niet echt verder
Een diamant, 24k minstens. Deze was gratis. Aanvulling, ik zou een diamanten ring maken. Een beetje ring en kroon ineen. Zoiets: https://www.google.nl/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=diamant+24k&gfe_rd=cr&ei=VjaSWJ8q65XAAq7WmJAB#gfe_rd=cr&imgrc=SSfZIwaI-Xhu9M%3A.
Naast de standaard kroon en ster heb ik nog bedacht Diamand, franse lelie en lotus vooral de laatste is toch mijn favoriet.
De naam van je merk met een weelderig / overdadige versiering erom heen, zoals dit: https://image.freepik.com/free-vector/ornamental-luxury-golden-premium_1017-893.jpg
Als je echt gaat voor luxe producten, dan zou ik juist NIET voor een symbool erbij gaan. Ik vind symbolen al snel te plat en (sorry dat ik het zeg) juist een goedkope uitstraling hebben, zeker als je dan gaat voor een symbool dat wij associëren met luxe. Ik zou dan eerder gaan voor een luxe uitstraling door je kleurgebruik of het lettertype. Kijk maar naar alle logo's van luxe merken die jij kent, daar wordt eigenlijk nooit gebruik gemaakt van plaatjes, maar wel van luxe lettertypes. Verder ben ik bepaald geen designer, ik vind het moeilijk om je er mee verder te helpen, maar wie weet heb je hier toch iets aan.
Een hoefijzer of kroontje of diamant lijken mij erg cliché en zou ik daardoor niet snel met een luxe artikel associeren. Juist door out of the box te denken krijg je meer uitstraling. Zeker als je het goed en professioneel aan wilt pakken zou ik adviseren om met een goede ontwerper aan tafel te gaan zitten, die eerst naar je luistert en zo inzicht krijgt in je bedrijf en je visie en van daar uit begint met een eerste opzet. Een logo is iets wat jaren mee moet gaan, wat een herkenningspunt zou moeten zijn voor je bestaande en potentiële klanten. Niet iets dus om even in een programmaatje zelf in elkaar te knutselen (maar ik begreep al uit een eerdere reactie dat dat sowieso niet het plan is). Veel succes!
Klopt! Echter is in deze branche het soms ook leuk om dit kenmerk te verwerken als toegevoegde waarde aan het product, dus zou het ook mogelijk zijn om applicaties te maken voor productlijnen afzonderlijk en het logo inderdaad luxe te houden
Ik snap wat je bedoelt, een beeldmerk wat een deel van je logo is en gebruikt kan worden voor stempels, borduursels, noem maar op. Leuk!! Ben benieuwd wat het gaat worden!
Zelf heb ik bij een textielbewerkingsbedrijf gewerkt; borduren van logo's etc was dagelijkse kost. Als tip wil ik je meegeven dat bij eventuele tekst in een logo de lettergrootte niet kleiner geborduurd kan worden dan 6mm. Een 'e' die kleiner is dan 6mm zal geborduurd echt dichtlopen door het grote aantal steken op een klein oppervlakte.