Logo bedenken voor bedrijf

Discussie in 'De lounge' gestart door Safraantje, 1 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben een logo aan het bedenken voor een merk
    En vroeg mij af of jullie mee willen denken
    Het moet iets luxe of mysterieus uitstralen
    Denk aan kroontjes, sterren, goochelen welk icoon zou hierbij allemaal passen?

2. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Vind het lastig meedenken op basis van wat je aangegeven hebt.
    Gaat het om een dienstverlening? Een product? En zo ja.. welke? Wat is de doelgroep?

3. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Eh, is het een serieus merk wat op de markt komt?
    Dan zou ik dit nl uitbesteden aan een professionele partij. Zeker als je zegt luxe en mysterieus,daar ga je zelf denk ik lastig iets goeds in kunnen produceren als het niet jouw vak is.:)

4. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Het is zeker mijn vak ;)
    Maar logos ontwerpen laat ik uitbesteden
    Ik ben echt opzoek naar een bekend icoon wat staat voor luxe
    Het gaat dan om een borduur logo voor op paardenspullen :D
    Ik wil echter geen paard er in verwerken

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Als je het voor commerciële doeleinden nodig hebt dan zul je er idd een professional naar moeten laten kijken. Mijn man en ik zijn beiden best goed in vormgeving maar een logo maken is wel echt een vak apart.

Edit: crosspost!

6. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ga ik inderdaad doen! Ik zoek alleen een icoon om aan vast te houden zoals een kroontje ster toverstaf Haha maar dan dus niet wat ik noemde 😂 Ik kom niet echt verder

7. Vlinder84

Een bestaand logo bedoel je?

8. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Nee :) meer een icoon welke ik zelf ga uitwerken op een orriginele manier

9. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    #9 Zinaa, 1 feb 2017
    Laatst bewerkt: 1 feb 2017
  10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.292
    113
    Naast de standaard kroon en ster heb ik nog bedacht Diamand, franse lelie en lotus vooral de laatste is toch mijn favoriet.

11. Vlinder84

Iets met hoefijzers? Die kunnen ook sparkly zijn :D

12. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
  13. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik zou dan een paardenhoef van opzij doen met de hoef als diamant gefacetteerd.

14. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ooo wat een gave ideeën al!!

15. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik snap hem niet helemaal een hoef men een diamant print? Of een diamant als hoef?

16. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Als je echt gaat voor luxe producten, dan zou ik juist NIET voor een symbool erbij gaan. Ik vind symbolen al snel te plat en (sorry dat ik het zeg) juist een goedkope uitstraling hebben, zeker als je dan gaat voor een symbool dat wij associëren met luxe.
    Ik zou dan eerder gaan voor een luxe uitstraling door je kleurgebruik of het lettertype.
    Kijk maar naar alle logo's van luxe merken die jij kent, daar wordt eigenlijk nooit gebruik gemaakt van plaatjes, maar wel van luxe lettertypes.
    Verder ben ik bepaald geen designer, ik vind het moeilijk om je er mee verder te helpen, maar wie weet heb je hier toch iets aan.

17. jeshh

jeshh Niet meer actief

Een hoefijzer of kroontje of diamant lijken mij erg cliché en zou ik daardoor niet snel met een luxe artikel associeren. Juist door out of the box te denken krijg je meer uitstraling. Zeker als je het goed en professioneel aan wilt pakken zou ik adviseren om met een goede ontwerper aan tafel te gaan zitten, die eerst naar je luistert en zo inzicht krijgt in je bedrijf en je visie en van daar uit begint met een eerste opzet.

Een logo is iets wat jaren mee moet gaan, wat een herkenningspunt zou moeten zijn voor je bestaande en potentiële klanten. Niet iets dus om even in een programmaatje zelf in elkaar te knutselen (maar ik begreep al uit een eerdere reactie dat dat sowieso niet het plan is).

Veel succes!

18. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Klopt! Echter is in deze branche het soms ook leuk om dit kenmerk te verwerken als toegevoegde waarde aan het product, dus zou het ook mogelijk zijn om applicaties te maken voor productlijnen afzonderlijk en het logo inderdaad luxe te houden

19. jeshh

jeshh Niet meer actief

Ik snap wat je bedoelt, een beeldmerk wat een deel van je logo is en gebruikt kan worden voor stempels, borduursels, noem maar op. Leuk!! Ben benieuwd wat het gaat worden!

20. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Zelf heb ik bij een textielbewerkingsbedrijf gewerkt; borduren van logo's etc was dagelijkse kost. Als tip wil ik je meegeven dat bij eventuele tekst in een logo de lettergrootte niet kleiner geborduurd kan worden dan 6mm. Een 'e' die kleiner is dan 6mm zal geborduurd echt dichtlopen door het grote aantal steken op een klein oppervlakte.

Deel Deze Pagina