Echo met 7 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lemi, 15 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai allemaal.

Gisteren heb ik de verloskundige gebeld en toen vroeg ze naar de eerste dag van mn laatste menstruatie (4 maart) en toen zei ze dat ik 5 mei mag komen voor een gesprek EN mn eerste echo! Nou zat ik me daarna te bedenken dat ik dan niet 9, maar pas 7 weken zwanger ben. Ik heb namelijk ovutesten gebruikt en mn cyclus zou dus 40 dagen zijn geweest ipv de 28 waar ze vanuit gaan.

Nu vraag ik me af wat je ziet met 7 weken en of dat niet uit maakt? Vind het zelf natuurlijk wel fijn om eerder te mogen komen, maar het moet niet lijken alsof ik 2 weken achter loop! Ik kan dan natuurlijk altijd nog zeggen dat mn eisprong later was, toch?

Hoop dat iemand me er iets over kan vertellen of misschien zelf een echo heeft van 7 weken die ik kan zien!!!

Alvast bedankt, liefs Lotte

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Allereerst van harte gefeliciteerd !! 7 weken zie je het hartje kloppen en is je kindje zo'n 2 cm. Het is wel mooier om een echo bij de 9 a 10 weken te hebben, want dan pas zie je duidelijk de armpjes en het gezichtje enzo, dus ik zou adviseren later te gaan, je krijgt immers vaak maar 2 echo's vergoed , en als je al bij de 7 weken gaat is het erg lang wachten tot de 20 wk echo

Liefs daantje

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dsnk je voor je reactie

dus je krijgt alleen de eerste en 20 weken echo vergoed? Is het duur om zelf te laten doen?

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ten eerste gefeliciteerd!!
    Als je bij google via afbeeldingen zoekt op echo 7 weken, zul je aardig wat afbeeldingen krijgen. Denk niet dat het wat uitmaakt dat je dan al een echo krijgt. Er zijn praktijken die een 1e echo maken om te kijken of het een intacte zwangerschap is. Waarschijnlijk krijg je met 12 weken weer een echo, om de zwangerschapstermijn vast te stellen, dat is namelijk de beste periode daarvoor. Je kan hiervoor gewoon bellen naar de verloskundige om dat te vragen.

Ik had mijn 1e echo met 9 weken en paar dagen. Dat zag eruit als een boontje / garnaaltje met een knipperlichtje (hartje) erin. Kon er absoluut geen babytje uit halen. Met 12 weken is het echt duidelijk een mini mensje. Ik heb 3 echo's gehad en alle 3 vergoed.

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dank je voor je info! Dus je kan ook bij je eigenlijk verloskundige een extra echo vragen (en evt betalen?) of moet dat bij een speciaal centrum?

Zat me al weer helemaal druk te maken (zo ben ik ;) ) en te twijfelen of ik de afspraak zou verzetten. Ik vind het niet zo'n probleem om t zelf te betalen verder, maar hoe meer vergoed hoe beter! Maar ben jij niet extra verzekerd voor dit soort dingen dan? Ik namelijk niet.

In ieder geval bedankt voor je antw.

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik zou gewoon eens de vk bellen en vragen hoe bij hun de gang van zaken gaan mbt echo's. Zo is het bij mijn vk dat je normaal pas met 12 weken de 1e echo krijgt, de termijnecho (om je zwangerschapstermijn vast te stellen). Dit zou namelijk de beste termijn zijn om dat vast te stellen. Echter heb ik 1 eerder gekregen omdat mijn laatste menstruatie niet duidelijk was. Ik kon dus 9 of juist al 12 zijn. Echo gaf toen 9 weken en 2 dagen aan. Met 12 weken kreeg ik dan de termijn echo. Waar dan uitkwam dat ik dus al een week verder was.
    Ben dus ook niet extra verzekerd voor echo's. Elke echo wat je verloskundige nodig acht krijg je gewoon vergoed. Gebruikelijk is 2, de termijn echo en de 20 weken echo.
    Ik zou gewoon even bellen en vragen of er met 12 weken nog eens een echo wordt gemaakt. Zo niet, dan zou ik wel vragen om de echo later dan 7 weken te doen, want dan krijg je een veel mooiere echo.

7. sesti

sesti Actief lid

20 feb 2009
    141
    0
    0
    Ik heb een echo gehad met 6 weken, 8 weken en straks met 13 weken doet ze er weer 1 en dan met 20. Worden wel gewoon vergoed.
    Maar je kan ook Babyvision ofzo bellen, dan krijg je een echo wanneer je wilt, kost 40 euro.
    Een gewone 2 D dan..

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    je vk denkt da ndat je 9 wk bent en tjah jij weet toch in princpe ook niet beter. hoeveel mensen zijn er wel neit met een onregelmatige cyclus en die krijgen ook gewoon in het begin een echo extra hoor. dus zou gewoon gaan. en me neit al te duk erom maken. zelf wsit ik ook dat me ei later was maar heb toe ngewoon mijn laatste menstruatie verteld en meern iet.
    heb ook een echo met 4 wk gehad en met 6 en met 12 en toe nwas eht een echt mensje.

en je krigjt ze gewoon vergoed hoor. anders zou het beteken dat al die meiden die onreglmatig zijn hun echos hierdoor zouden moeten betalen dat zou beetje raar zijn toch.

9. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb verschillende echo's gehad en die werden allemaal vergoed.

Met 7 weken de eerste en 12 weken met 18 weken ( 18 weken vanwege een bloeding)
    Met 20 weken (normale 20 wekenecho) en met 32 weken ( 32 weken weer ivm bloeding).
    Met 36 wekne kreeg ik nog een groeiecho ivm dat de groei iets achter bleef op schema.

3 echo's worden hier standaard gedaan en vergoed,de rest is op medische indicatie

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Allemaal heel erg bedankt voor de reacties! Ben er echt heel blij mee en het maakt me ook geruster!

@mama suus: Wat jij zegt is ook wel zo. Er zijn heel veel vrouwen onregelmatig ongi en niet iedereen weet wanneer haar eisprong was en dan lijkt het mij ook niet dat zij allemaal een extra echo zelf zouden moeten betalen! En heb jij toen bij je eerste afspraak wel gezegd dat je ei later was of zagen ze dat sowieso wel goed op de echo??

Ik heb besloten de afspraak gewoon zo te laten staan en dan zie ik daar wel verder! Krijg er al meer zin in nu hihi.

Liefs

11. Ik heb een echo gehad met 6w3d, dan zie je een minidingetje (meer kan ik er niet van maken hoor :p ) met ernaast een kloppend hartje (nog buiten het lichaam). Met zeven weken zal het net ietsje groter zijn. Het is in ieder geval dan al fijn om te zien dat er iets leeft in je buik. En ik krijg óók nog een echo met rond de 11 à 12 weken zwangerschap.
    Waarschijnlijk krijg jij, als je op de echo daadwerkelijk ook 7 weken bent, met 12 weken ook nog een echo. Dan kan je het kindje toch een stuk beter zien. Zal de verloskundige ook allemaal wel goed vinden. Als er een medische indicatie is betaalt je verzekering het sowiezo ook. Als een eerste echo te vroeg was door een wisselende cyclus bijv (dat gebeurt nog regelmatig ook) dan vergoedt je verzekering dat en volgens mij valt dit daar wel onder.

Het is wel leuk hoor en een hele opluchting als je het hartje ziet!

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dank je voor je berichtje!

Fijn om te horen dat het toch een hele opluchting is om te zien dat het hartje klopt en dat je kon zien dat er in ieder geval iets zit! Ik ga de afspraak niet verzetten.

Zie dat je de echo vandaag hebt gehad, gaaf zeg!

Geniet van je zwangerschap!

Deel Deze Pagina