Verkort tongriempje klieven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nummer4, 22 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw
    Een hele lange nacht gehad met constant een baby die weer wilde aanhappen maar ondanks dat we maar de helft van de flessen geven van wat we voorheen deden, is ze wel aangekomen.

    Van zo'n 500ml uit de fles naar 250 gegaan op een dag en toch 50 gram gegroeid. :thumup:

    Vanmorgen eenmaal gewogen voor en na voeding uit de borst waar ze moeite mee heeft, 60gr er bij. Daarna nog de fles gegeven. Dit blijven we sowieso overdag wel doen. Ze weigert de fles vanzelf wanneer ze voldaan is aan de borst. Nu drinkt ze nog 40cc ongeveer uit de fles na een voeding dus prima. Lijkt er op dat ze nu meer uit de borst drinkt dan uit de fles.

    Ik had ergens gelezen dat het een week of 3 kon duren voordat ze goed zou leren drinken dus we nemen de tijd. Ze heeft nog wat moeite met aanhappen maar dat zal ook wennen zijn. Ze moet leren haar tong goed te gaan gebruiken natuurlijk. Ze heeft nu nog wat moeite met het vacuüm behouden maar ik heb hoop dat het goed komt.
    (En zo niet, dan kolf ik en geven we de komende maanden de fles. Het één of het ander, ik blijf niet dubbel voeden)

    Al met al hoopvol ;)
     
  2. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.771
    4.763
    113
    Vrouw
    Klinkt goed, en alsof het vertrouwen een beetje terug begint te komen! Hier duurde het denk ik een week of 2 voordat ik echt verschil merkte! Hij klemde eerder met zijn kaken waardoor ik steeds pijn had. Dat was na een week of 2 gestopt!
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  3. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw
    Ai nog twee weken daarna met pijn gevoed? Vind ik knap! Had je niet zoiets van "het heeft niet geholpen" destijds?
    Aanhappen doet nog steeds zeer hier maar het echte branderige is er af. Ik was op een punt aangekomen dat ik het echt niet meer volhield. Enige wat me er de afgelopen dagen doorheen heeft gesleept was de afspraak in het ziekenhuis.
    Heb nu veel minder pijn maar weg is het nog niet. Hopelijk komt dat snel genoeg. Het is een stuk beter te doen in ieder geval.
    We bikkelen nog even door. Ik houd eind januari aan als punt waarop ik ga zien wat we verder gaan doen. Dan moet er echt verbetering zijn.
     
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.488
    5.581
    113
    Vrouw
    Denk je dat het nuttig zou zijn als je lactatiekundige nog een keer meekijkt?
    Aangezien de situatie nu anders is? Qua aanhappen?
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  5. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.771
    4.763
    113
    Vrouw
    Nou, gelukkig deed het voeden alleen de eerste 3 minuten ofzo zeer. Daarna niet! En ik kon tussendoor geen wrijving verdragen langs mijn tepels. En de pijn was ook niet de (doorslaggevende) reden voor het klieven toen. Hij groeide niet goed en ik had er vertrouwen in dat het klieven daarvoor zou helpen. Dus toen hij 1,5 week erna ineens flink gegroeid was, wist ik dat het effect had gehad! En dat de pijn verdween was mooi meegenomen.

    Eind januari zou het idd echt al wel veranderd moeten zijn! Jullie zijn bikkels :)
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  6. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw
    Ik heb nog telefonisch contact met de lk. Ze hapt steeds beter aan hoor, maar mijn formaat tepels :rolleyes: en haar kleine mondje is niet zo'n goede combinatie o_O ze 'groeit er wel in' volgens de lk. Als ze eenmaal goed beet heeft, is het ook prima maar ze heeft er een paar pogingen voor nodig. Ook dat gaat nu al beter.
    Sinds het klieven krult haar onderlip ook mooi om. Eerder trok ze die naar binnen.
    Merk dat de pijn vandaag al weer iets minder is dan gister. Mocht het zeer blijven doen trek ik zeker weer aan de bel.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  7. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw

    Oh die wrijving inderdaad... Kon ook niks hebben. Gister voor het eerst de waterstraal van de douche kunnen hebben! Eerder moest ik mijn borsten echt beschermen tegen de druppels water.

    Hier was het ook prima als ze eenmaal dronk. Zelfde met kolven, eerste paar minuten afzien en daarna werd alles gevoelloos. Misschien schakel je de pijn onbewust uit?
    Kolven gaat nu ook veel beter. Eerder een tsr, voor het klieven en met die helse pijn kwam de tsr pas na 5minuten. Nu veel sneller.
     
    zegenwens vindt dit leuk.
  8. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw
    Update.

    We zijn naar max 200cc uit de fles gegaan, de rest haalt ze uit de borst. Ze groeit 25/30 gram per dag dus ook dat is prima. Ik hoor haar duidelijk slikken tijdens het drinken en ze grijnst tussendoor aan de borst dus volgens mij is ze blij.

    Vandaag weer een regeldag ofzo, elk uur voeden. Ik was het na het eten zo zat dat ik de kolf heb gepakt, alles leeg heb gekolft en vriend een volle fles heb gegeven. Duik zo mn bedje in :roflmao: kolfde 160 en 65cc (die kant net gevoed een klein uurtje eerder) dus melk genoeg. Hij red zich maar even. Pfffttt...

    Ze hapt iets beter aan, lijkt met de dag beter te gaan. De pijn verdwijnt!!! :thumup: oh wat een heerlijkheid, alleen daarom al blij dat we hebben laten klieven.
     
    Cobon, Zoe123 en Fristi2012 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina