waarom altijd vreemden die aan mn kind zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door silly88, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    weet nou niet of ik zo'n zeikerd ben of dat mere mensen dit hebben...maar waarom nou altijd aan mn kleine vent zitten?

dan loop ik in de winkel en dan komen er mensen en gaan tegen hem praten. nou dat vind ik prima. alleen heeft ie het niet zo op vreemden dus er kan hoe dan ook geen lach vanaf.
    maar elke keer weer met die handen aan zn gezicht zitten. ow wat een lekkere bolle wangetjes zeggen ze dan. ik vind het zo iritant. ik ga bij hun toch ook niet zomaar aan hun gezicht zitten. het scheelt dat die kleine van mij het ook niet kan waarderen want 9 van de 10 keer als ze aan hem zitten gaat ie huilen. dus ook om die reden hoeft het niet van mij

kijk het is geen ramp ofzo maar soms gewoon iritant.

ben ik nou echt zo'n zeikerd dat ik dit niet leuk vind of hebben jullie dat soms ook?

2. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Heel irritant. Ik had dat ook heel vaak. " oh heerlijk hollands welvaart" zeiden ze dan. Blegh. De volgende keer diegene ook in de wangen knijpen of over de bol aaien.:D

3. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    jaa dat heb ik dus ook elke keer. zal even aan hun gezicht zitten en zal ik dan ook gelijk een opmerking erbij maken? ow mevrouw u ook hollands welvaart zeg:p

4. misa

misa Niet meer actief

Ik heb dat pas voor het eerst mee gemaakt en ik merkte dat ik dat ook niet nodig vind.

Maar wat doe je dan? Of wat kun je doen?

5. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Dat had ik dus ook laatst! Ik stoorde me enorm maar had niet het lef om er iets van te zeggen terwijl ik me naderhand irriteerde dat ik niks gezegd had. En dan ook nog zo;n oude vieze vrouw met zwarte tanden :(
    Heb me voorgenomen in de toekomst er iets van te zeggen. Ze zitten ook altijd aan zijn handjes. Wie weet waar die handen hebben gezeten en hij stopt zijn handjes in zijn mondje...

6. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik zeg altijd: ja hij vind het niet zo leuk of iets in die richting. maar alsnog: nee he dat vind je wel leuk. zeggen ze dan tegen hem.
    dan toch aan hem zitten en vervolgens is het dan weer huilen hier ;) ze aanstaren of dwars door ze heen kijken. haha gezellig kind :D hij houd gewoon niet zo van vreemden die bij zn wagen komen staan en aan hem gaan zitten

handen worden hier ook altijd gepakt inderdaad

7. misa

misa Niet meer actief

Handen vind ik minder erg dan gezicht, al is dat misschien nog wel onhygiënisch met een duimer hier. :)
    Maar ja, blijf er gewoon af! ;)

Maar er wat van zeggen vind ik lastig om netjes te doen. Maar goed, gelukkig hier nog maar 1x meegemaakt.

8. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik irriteer me daar ook aan. Heb al veel aanloop van mensen die "eventjes kijken" (tweeling hè...) Mensen die ook verontwaardigd reageren als je zegt geen tijd te hebben om stil te gaan staan.

Maar aanraken vind ik nog erger... Nog steeds trouwens...

Het ergste vond ik het een keer bij het cb. Lagen ze in hun nakie in de reiswiegen te wachten totdat we aan de beurt waren en een vrouw die gewoon in de reiswiegen dook.

Heb er toen ook iets van gezegd. Dat ik dat niet wilde hebben, dat hun weerstand nog niet optimaal was. Die mevrouw reageerde meteen dat ze echt niets had, en toen heb ik terug gezegd, maar u heeft ook uw handen niet gewassen, dus ik wil het gewoon niet hebben.

9. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik heb 1 keer gehad dat een onbekende haar aan raakte en zei er wat van!
    Mevrouw was beledigt dat ik er wat van zei maar begreep het na me uitleg wel ;)
    Praten doen ze veel en ze lacht dan ook ze is gek op aandacht.
    Maar aanraken gebeurt weinig gelukkig ;)(onbekenen dan he)

10. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik vind het ook echt vervelend. Hier zitten ze ook altijd aan het gezicht en aan de handjes. Blijf er af denk ik dan! Met hun vieze handen. Want mijn zoontje zit altijd met zijn handjes in de mond.

11. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Nou, ik hou er ook niet van als ze dat doen hoor! Had ik laatst ook toen ik hem op de arm had, aan z'n wangetje zitten, over z'n hoofdje aaien. Bleegh, nee. Gelukkig vind zoonlief het sinds kort niet erg meer, maar anders zou ik gelijk zeggen, hij is nogal eenkennig :)

12. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Hoe had je dat dan uitgelegd? Misschien handig om te weten.... ;)

Nu zit ik al deze reacties zo te lezen en moet ik toch een beetje lachen, overdrijven we nou niet een beetje? Want zo erg is het toch niet gesteld met hygiene en een kindje kan er toch maar beter aan wennen om te gaan met bacterien? Dat is alleen maar gezond. Kijk dat van die blote kindjes aanraken vind ik wel te ver gaan. Maar ik vind dit issue wel echt iets van deze tijd, net of we steeds banger worden voor ziektes en dergelijken. Want vroeger deed daar niemand moeilijk over, maar het is echt iets van nu.

13. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    ja had het uitgelegt maar was erst verbaast hoor!
    Ik zei mevrouw wild u dat niet doen,keek me helemaal verbaast aan.
    Ik zei ik vind het niet fijn vond dat onbekenden aan haar zitten lachen en praten mag maar niet aan zitten.
    Toen zei ze ben niet ziek hoor,ik zei ik weet dat niet en waar je met je handen heb gezeten en als iedereen maar aan haar zit is het einde zoek ;)

Ze zoekt met iedereen contact wat haar ook lukt,ze draaid haar hoofd zelfs om en gaat roepen tot ze contact heeft :cool:
    Ik heb het zefs een keer geteld ging om 9 uur de deur uit tot 11 uur,ze heeft in die tijd met 25 mensen contact gehad,ze blijft maar lachen.
    Ook naar de raarste mensen:$

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn zoon is ook zo'n mensen-magneet :D Vooral oudere mensen zijn enorm tot hem aangetrokken, waarschijnlijk vooral omdat hij naar iedereen lacht en kletst. En eerlijk...? Ik vind het wel prima :) Wordt ie lekker sociaal van (voor zover hij dat nog niet is) en qua hygiëne... Ach, bouwt ie meteen weerstand op :p Maar goed, ik ben op hygiëne-gebied vrij makkelijk, denk ik (hij neemt geregeld een hap uit de zandbak en daar kan ik ook niet van wakker liggen)

15. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Het gaat me persoonlijk meer om het principe dan om de hygiene, ben het eens dat een weerstand opbouwen niet slecht is, maar dat doet hij ook wel op het KDV :)
    Voelt een beetje hetzelfde als dat je zwanger bent en iedereen opeens aan je buik gaat zitten alsof het openbaar bezit is. Bovendien vindt hij het niet leuk en vinden mensen dat een kindje constant moet lachen en praten naar ze. Ja, realiseren zich niet dat een kind geen zin heeft om alle vreemden te vermaken die hij tegenkomt.

16. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Komt hier ook geregeld voor. Het zijn eigenlijk voornamelijk oudere mensen die t doen. Ik vind het ook niet leuk maar vind het dan ook weer zo zielig om er iets van te zeggen. Ze bedoelen het goed. Heb t vooral vaak als ik met de wagen in een lift sta. Die "ouwetjes" gaan natuurlijk ook vaak met de lift ;)

17. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik haalde het hygiëne punt wel aan over 2 mini prematuurtjes die daar in mijn kinderwagen lagen. Mee naar huis genomen met het advies om iedereen die ze vast zou pakken de handen te laten wassen en ontsmetten om ziekte te voorkomen, toen ze nog te klein waren om een natuurlijke weerstand te hebben :) Had ik er misschien meteen even bij moeten zetten ;)

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Poeh, ik kan er ook niet zo goed tegen hoor. Niet eens zo zeer om hygiene maar gewoon omdat ze niet aan hem hoeven te zitten. Iets er van zeggen lukt me ook niet eens terwijl ik normaal gesproken erg adrem ben. Misschien maar is mee gaan oefenen de volgende keer.

19. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Groot gelijk heb je. Hier hetzelfde verhaal (alleen een kindje) maar met een te vroeg geboren kindje moet je zeker voorzichtig zijn.

20. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik ben blij te lezen, dat ik niet de enige ben die het vervelend vind. En ik ben ook zo'n "schijterd" die niet weet hoe ik 't netjes aan kan geven, dat ik 't niet fijn vind. 't heeft niet eens zozeer met hygiene te maken, maar ik vind 't vaak gewoon nergens voor nodig. Kijken doe je met je ogen ;)

Deel Deze Pagina