verkorte baarmoederhals 17 weken

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by babybelle, Feb 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ramona80

Ramona80 Actief lid

Oct 19, 2014
    210
    0
    0
    Ik had dus met 18 weken ook al 2,5 cm terwijl bij 16 weken het nog 3,6 was. Uiteindelijk met 24 weken volledig verstreken en bloedverlies, in het ziekenhuis later ook weeën. De remmers, proluton, ab en volledig bedrust hebben de bevalling nog een paar weken kunnen rekken.
    Maar hier dus ook al verkorting met 18 weken.

2. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16

hoi bedankt voor je reactie en helaas ben ik zelfs drie verloren dus de angst zit er idd op dit moment goed in bij mij.
    ben blij voor je dat je t zo goed en lang weet te rekken maar je hebt een cerclage in nu? met een cerclage hoef je volgens mij idd ni zoveel rust te hhebben toch? mijn zus heeft ook twee keer cerclage gehad en ze deed bijna alles. behalve natuurlijk zware dingen en zware huishoudelijke taken, maar ze ging gewoon naar buiten etc. of er is iets wat ik over t hoofd zie?

bedankt ook voor je bemoedigende woorden, op dit moment word ik hier best wel goed verzorgd en een verpleegster is nu voor mijn gevoel een tikkeltje overbodig.
    maar goed ik bekijk t net zoals jij zegt week per week. vorige week had 2,5 cm en deze week zien we wat t wordt en aan de hand daarvan ga k mezelf kunnen aanpassen in de zin van hoevaak ik opsta etc. op dit moment lig ik vrijwel de hele dag. ik krijg alles voorgeschoteld, ik douche en ga zelf naar de wc. en heel af en toe durf k snel ff wat de pakken uit de koelkast maar terwijl k dat doe voel k aan mijn buik en ik merk dat de harde buiken nu minder zijn , hoewel ik niks zeker weet op dit moment hoop ik wel dat dat een goed teken is.

wel een mooi idee van die armbandjes, hopelijk ga je er later naar kunnen terugkijken met een lach.
    wat betreft dekentje voor de baby...ook heel mooi alleen ik durf nu echt helemaal niks te kopen voor de baby. daar durf k ni eens aan te denken... bij mn eerste zwangerschap had k een heleboel kleding en spulletjes gekocht.. die liggen nu in de kast opgeborgen en wil die confrontatie niet nog een keer meemaken.

ik besef me wel dat ik eigenlijk niks in de hand heb(tenzij ik gekke dingen ga doen ofzo) en dat t echt alle kanten op kan gaan. soms geeft die gedachte mij rust en soms wordt ik juist heel zenuwachtig en angstig van die gedachte.

ik zal toch gewoon net als iedereen moeten afwachten. er is hoop... dat is al meer dan wat ik de vorige keren heb gekregen.. toen was t telkens eigenlijk al vrij snel over en uit. dus daar moet k ook dankbaar voor zijn.

ik hoop ook voor jou dat je baby nog blijft zitten tot die helemaal volgroeid is en er gezond uit kan komen.

wens k alle dames hier toe

xxx

3. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16

ok en toen met 32 weken bevallen he? das nog mooi. mijn droomscenario zou 36 weken zijn maar alles boven 30 accepteer ik. alhoewel ik heb niks te accepteren... moet t maar accepteren hoe t komen zal:(

4. Ramona80

Ramona80 Actief lid

Oct 19, 2014
    210
    0
    0
    Ja klopt.
    De eerste keer weet ik niet of ik al eerder een verkorte bmh had. Toen kreeg ik ineens buikpijn en wat bloedverlies, ook met 24 weken in het ziekenhuis bleek de hals al verstreken en ontsluiting. Toen heb ik het met remmers tot 27 weken kunnen rekken.
    Vandaar dat de 2e zwangerschap ik metingen kreeg. Had ik de eerste keer dus niet.
    Het is dst ik bij de eerder door aandringen van m'n moeder Nasr het ziekenhuis ben gegaan, ik vond het onzin, had dus ook nooit verwacht dat ik toen al ontsluiting had.

Doe alsjeblieft zo rustig mogelijk, niet stofzuigen, tillen etc.
    Bij ieder pijntje, of zwaar gevoel in de buik gewoon bellen.
    Pfffff, dit keer moet het gewoon goed komen, dat moet.
    Weer niet waar je woont, maar mocht het in de buurt zijn. Wil ik met alle liefde boodschappen voor je doen ofzo.
    Voor nu lekker veel films/ series kijken in bed.
    Houd vol.

5. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

Jun 9, 2013
    1,868
    2
    38
    Kun je geen second opinion krijgen voor een cerclage? Omg, wat een hork van een gyn zeg. Ik wens je heeeel veel succes, doe het zo rustig mogelijk aan meid.

6. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ja dat zou goed kunnen, dat het door de rust komt. Goed teken lijkt me.
    Waarom ik bij de eerste te vroeg ben bevallen is niet geheel duidelijk, ik had wel al weken harde buiken en ben draagster van de GBS bacterie en hierdoor een blaasontsteking. Laatste weken verloor ik bloederig slijm erbij. Alles werd een beetje weggewuifd door mijn vk dus uiteindelijk braken mijn vliezen plots en 2,5 uur later was ik moeder..
    Met mijn dochter gaat het goed. Door de plotselinge bevalling heeft ze het wel heel erg zwaar gehad de eerste weken met vele complicaties. De artsen vergeleken het meer met een 26 weken prematuur dan een 30 weken qua complicaties.. Maar ze heeft het overleefd en het is nu een vrolijk meisje van 3 jaar :)

Door deze vroeggeboorte ben ik bij mijn tweede zwangerschap meteen bij de gynaecoloog terecht gekomen en toen kreeg ik de bmh-metingen, proluton etc. Ik was ook zeer angstig omdat het uiteindelijk nou niet precies duidelijk was wat de veroorzaker was van de vroeggeboorte van mijn eerste, maar werd gelukkig goed begeleid door het ziekenhuis en serieus genomen en heb ook voor elke scheet gebeld destijds eigenlijk.

Hoe gaat het nu met je?

7. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16

hoi ramona

het doet me echt al heeeeeel veel dat je t gewoon al voorstelt... voor mij is net of je hebt t gedaan. echt heel lief van je dankjewel.
    maar gelukkig sta ik er ni alleen voor en gaat t toch nog toe allemaal goed.
    ik hou mn rust en doe geen inspanningen...is ontzettend saai allemaal maar dat zal wel teken zijn dat k t goed doe.
    de volgende echo is vrijdag dus k vind t heel spannend.
    ik heb er weer een stressie bij nu weer... deze zwangerschap begon k de baby eigenlijk al vrij vroeg te voelen, eerst plopjes en daarna een soort van mini schopjes en de voorbije week was t zelfs al zo n druk. alsof hij of zij echt tegen de wand aankwam enzo.
    maar nu voel k weer een paar dagen niks meer en dat baart me echt zorgen, ik weet dat t nog vroeg is en ik lees overal dat t normaal is etc maar toch... als k gewoon wat zou voelen zou me dat enigzins geruststellen.
    vooral gezien mn verleden, eerste baby overleed in mn buik.
    mn man wil zo n doppler kopen maar k ben er eerlijk gezegd bang voor... dat k geen hartje vind ofzo... pff. kweet nie

8. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16

eem cerlclage heeft ni goed uitgepakt vorige zwangerschap, daarom willen ze t nu zo veel mogelijk uitstellen,
    dankjewel meid, liefs x

9. Ramona80

Ramona80 Actief lid

Oct 19, 2014
    210
    0
    0
    Ooow, wat een zorgen.
    Heb je al gebeld?
    Jeeetje, deze keer moet het goed gaan, dat moet gewoon.
    Ik ken je persoonlijk niet, maar je verhaal raakt me echt.
    Duim mijn duimen blauw op een goede afloop.
    Hoop dat je de kleine inmiddels weer gevoeld hebt.

10. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16

hoi
    ik ben dus ook draagster van die bacterie, das toch streptokokken b?
    ik ben er vorig jaar na mijn derde zwangerschap voor behandeld geweest met ab. en alles was weg. nu deze zwangerschap heeft ze in t begin ook weer getest en twas nog steeds ni terug gelukkig. want er is altyd kans dat t terugkomt toch.
    blij te horen dat t goed is afgelopen met je kleintje. ik hoop dat t dit keer voor mij ook is weggelegd. zou zo fijn zijn.

vanmiddag las k een artikel ...ging over een vrouw in indie die in de trein plots weeen kreeg en naar de wc ging. daar is de baby kennelijk sneller gekomen dan voorzien, vrouw verloor bewustzijn..baby viel door de wc en kwam terecht op de treinrails. later gevonden naar ziekenhuis gebracht, baby heeft val overleefd en verder niks ernstig aan de hand.

dit heeft me aan t denken gezet..wij leven hier in europa, worden begeleid door goeie artsen in alle hygiene, perfect georganiseerde omstandigheden. en nog als je baby ni bestemd is voor deze wereld zal je hem of haar kwijt raken.
    die vrouw heeft niks waar wij over beschikken...en kijk wat er gebeurd en hoe t alsnog afloopt.

wij kunnen ons best doen en dat is ook normaal dat we dat gaan doen, maar we hebben niks in de hand.

11. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16
    nee k heb niet gebeld ...wat gaan ze doen? kijken? en plus het is nog vroeg, ik wil mezelf ni zo opwinden en wacht t gewoon af.
    als k verder was had allang gebeld en ni alleen gebeld maar gewoon naar de spoed geweest maar in dit stadium kunnen ze toch niks voor mij betekenen als er wat is.

bedankt voor je medeleven x

12. Ramona80

Ramona80 Actief lid

Oct 19, 2014
    210
    0
    0
    Heb je de kleine inmiddels alweer gevoeld?

13. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16
    ik heb werkelijk waar geen idee. K voelde wat maar daarnaast heb k ook erg rommelige darmen dus k weet t ni meer . Mn hoofd houdt me denk k voor de gek

14. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16
    Wil er wel bij zeggen dat mn placenta van voor ligt. K voel wel wat denk k. Ik ben te onzeker ofzo

15. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Met jou voorgeschiedenis kun je gewoon het zkh bellen en zeggen dat je je zorgen maakt, dan luisteren ze extra naar het hartje of maken een echo. Ik mocht ook altijd komen wanneer ik dat nodig had, heb bij mijn oudste zoontje wel 8 echo's gehad ofzo (waarvan de meesten ook echt medische redenen hadden). Deden ze echt niet moeilijk over, sterker nog, ik moest juist komen wanneer ik veel angst had. Die stress is ook niet goed en als je al een keer een kindje of zelfs meerdere kindjes bent verloren, denkt niemand dat je te snel aan de bel trekt of je aanstelt hoor! Sterkte, het moet heel moeilijk zijn om je nu geen zorgen te maken.

16. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16
    Hoi dames
    ff een update ...ik ben vanmiddag dus geweest en k zat vol stress en zenuwen. Helaas was mn bmm nog meer verkort. 1,6mm
    Ze is met de hoofdarts gaan overleggen en kwam terug met een pessarium.
    Die heeft ze ook ter plekke geplaatst.
    Ze is is minder heftig voor je baarmoeder en doet in principe wat een cerclage doet. Over n week ga k terug om te kijken of alles goed zit

17. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16
    Ja telefoon doet gek. Ik kon ni verder typen dus plaatste ik de vorige post maar voordat mn tekst verloren ging. Verder ging t met de baby ook goed.
    ik was geschrokken maar nu er een pessarium geplaatst heb k toch n geruster gevoel. Er is iets gedaan tenminste. Nu hopen dat dit niet mn baarmoeder triggert en dat alles rustig mag blijven. :( :)

18. Ramona80

Ramona80 Actief lid

Oct 19, 2014
    210
    0
    0
    Pfff, spannend.
    Snap eigenlijk alleen niet dat ze je niet opgenomen hebben en remmers hebben gegeven etc.
    Houd vol.

19. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16
    Remmers? Maar k heb geen weeen..

20. Ramona80

Ramona80 Actief lid

Oct 19, 2014
    210
    0
    0
    Nee, ik ook niet. Maar wel snel onrustige buik.
    Helpt je baarmoeder rustig te houden.

Share This Page