Ah zo. ja ze zei als k iets voelde dat anders was dat k meteen moest komen dus ja ik ga extra opletten nu.. heb ook al over n week een afspr dus we volgen t op. We zullen zien
Ik wil graag een andere topic openen om te vragen naar meer ervaringen met pessarium. Kan k dat t best in deze rubriek doen of..?
@Ramona, weet niet hoe lang geleden het bij jou is geweest, maar mij is verteld dat ze nooit langere tijd remmers geven, omdat niet is bewezen dat dit effectief is (de werking zou minder worden) en omdat dit mogelijk schadelijke gevolgen voor de baby kan hebben. Toch had ik ook geen weeën (meer) en kreeg na de noodcerclage ook remmers, als het ware preventief. Die ingreep was wel wat ingerijpender omdat ze ook de vruchtzak hebben terug geduwd. Na de weeënremmers kreeg ik 2x daags utrogestan. Helaas is mijn buik nog steeds onrustig. Ben wel blij dat ze nu dmv het pessarium iets gedaan hebben. Ik heb begrepen dat hiermee goede resultaten worden geboekt! Ik duim voor je!
Ik zou het in de rubriek 'zwangerschap' doen. Hier is bv ook een topic 'zwanger met een cerclage' geopend. Deze is later verplaatst naar 'zwangerschapsclubs'. Ook hier waren mensen met dezelfde achtergrond als jou.
Ok bedankt. Ook ik duim voor jou! Ook al zit jij voor mijn gevoel al vrij veilig..toch heel veel succes gewenst
Mooi. Heb je een cerclage? Proluton is progesteron en ik steek elke avond zo'n progesteron bol op. Dus ja das tzelfde denk ik
Hoi Babybelle, Ik heb je topic even terug lezen. Heftig hoor! Ik wil je in ieder geval mijn ervaring laten weten. Ik bleek, deze zwangerschap, ineens met 19 weken, nadat ik alleen een heel klein beetje bloedverlies had en dus voor controle in het zh kwam, 3 cm ontsluiting te hebben en een behoorlijk uitpuilende vruchtzak. Artsen waren toen absoluut niet positief, maar na veel gesprekken en nadenken wat te doen. Is er een week later onder narcose de vruchtzak terug geduwd, een cerclage geplaatst en een pessarium. Ik heb toen verder alleen na de ingreep (48u) even medicijnen gehad die als bijwerking hadden dat het de baarmoeder rustig hield. Waren zetpillen voor de maag eigenlijk... Dit omdat gewone weeënremmers sowieso geen zin hebben op de termijn die ik toen had. Volgens mijn gyn reageert je lichaam op de normale remmers dan nog niet voldoende als je een erg vroege termijn hebt. Vanaf wanneer dat wel zo is weet ik ook niet. Want heb ze verder niet nodig gehad tot nu toe. Inmiddels ben ik 31 weken zwanger zonder verdere problemen. Wel met veel rust, alleen in huis een beetje rommelen en veel bank/bedhangen. Bij mij zit het uiteinde van de baarmoedermond nu dicht, zo'n 1,5 cm en daarboven zit nog steeds de openstaande mond en uitpuilende vruchtzak ( weer terug gezakt richting uitgang zeg maar...) Het pessarium is voor mij dus ook zeker geen overbodige luxe. Verder heb ik er totaal geen last van.... geen pijnklachten oidZe zeggen wel dat je bv met een pessarium heel veel last kun hebben van afscheiding... Nou hebben de meeste zwangere daar wel last van, maar moet zeggen dat het mij heel erg meevalt. Niet meer als normaal. Ik hoop in ieder geval dat het pessarium je goed gaat helpen....dat moet gewoon. Ik zal voor je duimen!! Groetjes Mus
Oh mus wat fijn om te lezen! Maar een pessarium en een cerclage wauw? Ze hebben echt hun best gedaan. Je bent 31 weken zie ik heerlijk. Bedankt voor je bericht en bemoedigende woorden. Ook jou een goeie afloop gewenst met een gezonde baby in je armen! Xxxx liefs
Sanna sorry ik ben net gaan teruglezen. Heb beetje moeite met t onthouden van ieders verhaal. Maar echt mooi! Ik hoop echt dat k ook ver kan komen. Heel veel succes ook xxx
Slik je ook al magnesium? Dit helpt ook je baarmoeder rustig te houden. En hoeveel utrogestan mag je proppen?
Ik vind het soms vrij ''bijzonder'' om te lezen hoe iedere vk/gyn anders met dergelijke situaties omgaat.. Ik had bij mijn oudste met 20 weken een baarmoederhals van 1,8 cm. Ik mocht gewoon alles doen en dit deed ik ook. Hoorde in mijn omgeving opeens allemaal verhalen van bedrust, medicatie enz enz omdat dit echt niet goed was met deze termijn. Contact gehad met mijn vk en die vertelde dat er geen reden was tot zorg, maar dat ik bij twijfel of een onrustige buik wel direct moest bellen. Met 24/25 weken zat ik op 1,3 cm en dit werd daarna steeds minder en met 30 weken was de baarmoederhals volledig verstreken. Doordat ik niet beter wist ben ik gewoon blijven werken (in de zorg) en heb ik van alles gedaan. De vk heeft toen pas gezegd dat er zorg was om vroeggeboorte, maar mocht nog steeds alles doen. Met 34 weken controle vertelde ze dat ze mij niet meer op de reguliere controle had verwacht omdat ze dacht dat ik allang bevallen zou zijn. Pas toen kreeg ik het idee dat ze nogal luchtig over de situatie hadden gedaan. Uiteindelijk zonder extra rust of medicijnen op de normale manier bevallen met 39+1. Bij de tweede ging het vrijwel identiek, echter heb ik toen zelf wel rustiger aan gedaan. Toen bevallen met 39+6. In jou geval kan ik me je zorgen heel goed voorstellen. Ik hoop van harte dat dit kindje bij jullie mag blijven en dat je in ieder geval de 30 weken haalt! Heel veel sterkte en succes, ik blijf je volgen.
3,5 jaar geleden. Ze probeerden ook steeds te minderen, maar dan werd m'n buik onrust en ook op het ctg zag je dan meer harde buiken. Heb 8 weken de Max dosis gebruikt. Vanaf 24 weken tot aan de bevalling met 32 weken. Bij m'n eerste kreeg ik ze ook met 23,5 weken en toen ermee gered tot 27 weken. Het is niet standaard, maar soms wijken ze af van het protocol. Gelukkig maar.
Qua termijn wel inmiddels (vanaf 21 weken gekomen), ware het niet dat wij een super klein kindje hebben, dus er zijn andere zorgen bij gekomen... Dus duimen...graag en heel fijn!
Wow dit is geen geluk hebben maar bijna eeb mirakel ofzo. Zo zie je maar hoeveel verschil er is. Bedankt meid ik hoop ook dat ik minimaal de 30 weken haal
Utrogestan 1 bolletje elke avond . K vroeg nog om meer te doen..zei ze heeft geen nut. en heb van haar omdat k heel moe en suf was ook vitamines gekregen waarin ijzer en magnesium zit. Dus ja