Echo gehad, nog geen hartje. Wanneer hartactie?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by blondie21, Mar 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blondie21

blondie21 Bekend lid

Mar 15, 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Dag dames,

Ik heb een vraagje aan jullie.

Ik heb vandaag een inwendige en uitwendige echo gehad en er was geen hartslag te horen. Dat vond ze zorgwekkend en het kon 2 dingen betekenen. Óf ik ben later bevrucht en is het hartje nog niet genoeg gegroeit óf het leeft niet meer. Nu moet ik volgendeweek maandag terug komen voor een onderzoek en als het dan nog geen hartslag heeft dan leeft het niet meer. Dat is wat de dokter zei.
    De 1e dag van mijn laatste ongesteldheid was 31 januari, dat zou betekenen dat ik 6 weken ben. Is het normaal om geen hartslag te horen?

Bij hoeveel weken hoorden jullie het hartje?
    Ik maak me ernstige zorgen

Wel was "het" vorige week 1 cm groot en dat is vandaag 2.23 cm groot. Dit kan het vruchtzakje zijn maar dit betekend wel dat het leeft en het daarom groeit.. toch???

2. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

Oct 3, 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hartje horen kan pas veel later,
    Zien kloppen is wat anders.
    1e zwangerschap hartje met 6 weken gezien, dit werd een ma.
    Deze zwangerschap met 6 weken geen kloppend hartje en nu een prachtig beebje in mijn buik, was bij mij overigens niks te zien, buiten een dooierzakje en vruchtzakje...

3. Mamsma

Mamsma Actief lid

Oct 15, 2013
    129
    0
    16
    Hallo Blondie, het zou best kunnen dat je nog iets minder ver zwanger bent dan je gedacht had. Je schrijft over de 1e dag van je laatste menstruatie maar het belangrijkste voor de termijn is wanneer was je eisprong/ovulatie. Heb je hiervoor ovulatietesten gedaan? Misschien dat deze wel wat later heeft plaatsgevonden dan jij denkt?

4. Hommel82

Hommel82 Niet meer actief

Ik had pas met 6.3 een zacht kloppend hartje .. 3 dagen later helemaal goed.. Week 6 is de opbouw.. Kan best dat het volgende week goed is hoor. Maar wat zegt je gevoel?

5. Twirler

Twirler Bekend lid

Jan 19, 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik had vorige week mijn echo... De kleine uk zelf was nog maar 0,3 cm maar er was wel al hartreactie te zien. Ze schatten me toen op 6 weken. Ik mag maandag terug voor een nieuwe echo.
    Toch heb ik nog goede hoop voor je hoor! Hebben ze geen vruchtje kunnen ontdekken? Alleen een dooierzakje? Dan ben je vast echt minder ver dan gedacht. Ik dacht ook 7,5 week te zijn en dan bleken er dus maar net krap aan 6. Achteraf klopt dat wel. Mijn eisprong was op dag 18 en de innesteling pas op dag 28.. Misschien is dat bij jou ook het geval!

6. Liana84

Liana84 VIP lid

Jun 11, 2014
    6,243
    1,767
    113
    Female
    Zwolle
    Ik denk dat dat inderdaad de afmetingen van het vruchtzakje zijn. Het vruchtje kan op een termijn van zes weken nooit 2,23 cm zijn. Als je wat minder ver bent, is er kans dat het hartje nog niet te horen/zien is. Het kan beide kanten uit. Dat de vruchtzak doorgroeit hoeft niet perse te zeggen dat het goed zit. Bij mijn MA groeide de vruchtzak ook gewoon door. Probeer hoop te houden hoor, want ik lees/hoor zo vaak dat er bij een echo met een termijn van 6 weken nog geen hartslag waarneembaar is. Daarom wilde ik ook niet voor de 7 weken mijn eerste echo.
    Sterkte met deze onzekerheid!

7. blondie21

blondie21 Bekend lid

Mar 15, 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Mijn gevoel zegt dat het nog leeft. En is het niet zo dat als je een mk krijgt dat er dan bloed meekomt?

8. blondie21

blondie21 Bekend lid

Mar 15, 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Ja klopt het vruchtzakje is 2.23 cm. Dat moet ik even aanpassen. Ook de verschillen tussen de echo van vorige week en van deze week is heel anders. Bij de 1e zie je niks behalve een vruchtzakje en bij de echo van deze week zie je een groter vruchtzakje en je ziet het embryo al echt zitten. Ongeveer zo groot als een druppel water.

Laten we maar gewoon hopen dat het nog te vroeg was om hartactie te constateren. Bedankt voor jullie reacties dames, ik zal maandag even een update geven over wel of geen hartactie.

9. blondie21

blondie21 Bekend lid

Mar 15, 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Haai mamsma, dat is inderdaad een hele goede mogelijkheid. Nee ik heb nog geen ovulatietest gedaan, zou ik dat nu nogsteeds kunnen uitrekenen wanneer mijn eisprong geweest zou moeten zijn?

Share This Page