Verkorte baarmoederhals 19 weken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lisa890, 7 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Wat super dat je tot 38 weken bent geraakt!! Maar inderdaad, je staat compleet machteloos als ze het zo vroeg in je zwangerschap ontdekken en dat is een vreselijk gevoel. Genieten is er dan echt niet meer bij en dat is wel zonde want zo vaak op een leven zijn we niet zwanger. Ik ben blij voor jou dat alles is goedgekomen!

Cindy1977 vindt dit leuk.
  2. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Oh nee dat is écht geen leuk nieuws.. jeetje 6mm dat klinkt echt angstaanjagend..
    Misschien een domme vraag maar wat wil het zeggen als je baarmoederhals verstreken is? Is dat een ander woord voor verkort?
    Mijn 1ste was een keizersnede dus dat klinkt voor mij nog onbekend..
    Ik duim zo ontzettend hard voor je mee dat je kleintje nog een hele tijd veilig bij je mag binnenzitten.
    Ik weet dat het een schrale troost is maar op jouw termijn heeft je kleintje al een héél grote kans dat die er heel gezond kan uitkomen zonder gevolgen in zijn of haar toekomstig leven.
    Veel sterkte daar!! Hopelijk krijg je veel hulp met huishouden en je eerste kindje.
    Dikke troostknuffel!

Kangerootje vindt dit leuk.
  3. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Gisteren ben ik opnieuw op controle gegaan. We hebben er thuis een paar heel stresserende dagen opzitten, en dat voelde ik. Ondanks hoogste dosis utrogestan opnieuw volop harde buiken gekregen plots.
    Gelukkig was alles ok, baarmoederhals stond nog steeds mooi op 3,4cm.
    Ze hebben nu gelukkig wel beslist dat ik deze dosis mag aanhouden tot ik 36 weken ben. Dat geeft me toch een geruster gevoel..

Kangerootje vindt dit leuk.
  4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Nee zag het niet aankomen. En hoop ellende en ziekte daarna met maandenlange ziekenhuisopname. Maar nu gaat het goed gelukkig.

Lisa890 vindt dit leuk.
  5. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Gelukkig maar! :)

6. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ja verstreken is dus helemaal verkort tot ie weg is. Héél naar inderdaad maar ik had bij mijn dochter exact dezelfde situatie bij dezelfde termijn. Zij bleef zitten tot 40+ weken en ook nu heb ik niet het gevoel dat ik vóór de 30 weken zal bevallen. Maar het risico is natuurlijk wel groot dus ik hou volledige rust en tel nu langzaam de dagen tot de 29 weken. Nu 28+4!
    Ben inderdaad wel gerust over de 28 te zijn hoor!!! Toch n goeie kans op een gezond kind met weinig problemen op lange termijn. Toch zal ik opgelucht ademhalen als ik 32 weken ben en pas met 34 weken kom ik weer mn bed uit/van de bank af :p

7. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Blij te lezen!!!! Mooie lengte. Eng hoor die harde buiken, bah. Gelukkig mag je utro blijven gebruiken.

Lisa890 vindt dit leuk.
  8. Line85

Line85 Bekend lid

27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Helaas hier een negatieve ervaring ( maar ook een positieve). Ik ben bij 19 weken plots bevallen. Had ook al een tijdje buikpijn. Dit bleken weeen te zijn. Ons zoontje heeft nog 1,5 uur geleefd. 10
    maanden later was ik weer zwanger. Bij 12 weken was mn baarmoederhals al verkort naar 3,7 cm. Daar schrok ik wel van. Elke week werd dit ook korter. Ik heb de 3,4 cm aangetikt en de 2,8 cm. Ik ben bij 16 weken gestart met utrogestan. Bij 16,5 week was mn baarmoederhals 1,4 cm en mn baarmoedermond ging open en dicht. Dat was erg schrikken. Ik heb direct een cerclage gekregen. Door rust, de cerclage en utrogestan is de kleine blijven zitten tot 39 weken. Toen ben ik ingeleid omdat ik het mentaal niet meer trok.

Pak je rust! Doe geen zware lichamelijke activiteiten meer tot je een goede grens van levensvatbaarheid hebt gehaald. Vaak plaatsen ze een cerclage bij een baarmoederhals van 2,5 cm of korter.

Deel Deze Pagina