Hallo allemaal, Een kleine drie weken geleden (toen 25+2) kreeg ik van het een op andere moment frequent harde buiken die erg pijnlijk waren, ook had ik veel last van mijn rug. Na een half uur is de verloskundige gekomen en die constateerde dat mijn baarmoederhals al wat verstreken was en ik al een halve cm ontsluiting had. Hierop ben ik opgenomen in het ziekenhuis. Waar ik twee keer weeënremming heb gehad. Mijn baarmoederhals is flink verkort: 1,8 cm (normaal rond de 4 cm) Ik kreeg verplichte bedrust voorgeschreven. En vorige week vrijdag mocht in met ontslag omdat de verkorting niet meer wordt en het toch wel blijft rommelen in mijn buik, maar dit dus nu niet veel doet. Hier thuis heb ik ook bedrust, en mag ik een beetje rondhobbelen. Ik ben erg benieuwd wie hier ook ervaring mee heeft en wie ook al vanaf deze termijn op bed heeft gelegen. Groetjes Steen
Hoi, Mijne begon te verstrijken met 26 weken ( volledig bed rust in het ziekenhuis) en met 28w6d is onze dochter geboren. Heb 3 x weeenremmers gehad sloegen aan maar als het infuus er af ging kwam het weer terug. Ik hoop voor je dat je kleintje nog even lekker blijft zitten. Je kan er heel goed de 40 weken mee uitlopen. Suc6!
Moon, bedankt voor je reactie! Ik weet inderdaad dat ik zo ook nog wel tot de 40 wk kan blijven liggen, we wachten het af....ben vandaag al weer 28 weken!
Tis blijft dan erg spannend he. Suc6 en hoop geen berichtje van je te lezen bij Prematuurmama's Liefs
Ik heb vanaf 28 weken bijna alleen maar in het ziekenhuis gelegen met vroegtijdige weeen. Had al vanaf week 22 last van harde buiken. Af en toe mocht ik even naar huis maar wel met verplichte rust. Met 30 weken was mijn baarmoederhals ook verkort naarnog maar 2 cm. Maar uiteindelijk is mijn zoontje met 37 weken zwangerschap geboren! Dus gelukkig 'maar' 3 weken te vroeg! Succes en sterkte, tis zwaar he die onzekerheid... Hoop dat mijn berichtje je weer wat moed kan geven! liefs Marjo
hoi steen! hier hetzelfde verhaal! bij mij begon het met 25 weken en 5 dagen, ik ben in de tussentijd 2 x opgenomen geweest waarvan de 1e keer een tijd in utrecht omdat ze bang waren dat de kleine geboren zou worden! gelukkig is het stabiel geworden met weeënremmers en mocht ik naar huis. met 31 weken ben ik toen weer opgenomen met weeënremmers en mocht ik na een week weer naar huis. thuis moet ik ook rust houden maar mag nu vanaf de 32 weken weer iets meer omdat het risico nu een stuk kleiner is en vanaf 34 weken houden ze de geboorte niet meer tegen! maar soms kan je het dus met voldoende rust nog een tijd rekken! succes ermee! liefs rebbel
Hey meiden, Bedankt voor jullie berichtjes! Ik ben zondag al weer 29 weken! Dat geeft moed! Het valt echt niet altijd mee om te beseffen dat dit mijn zwangerschap is...maar het is voor een heel goed doel, en ik doe het met liefde en plezier! Rebbel, nog succes met de laatste loodjes meid! Weten jullie of ze in "onze gevallen" makkelijker zijn met bijv. inleiden rond de 37wk? Ik kan me namelijk zo voorstellen dat ik het dan écht helemaal zat ben, ik heb het er in het zkh nog niet over gehad, maar ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Groetjes Steen
ik heb geen idee mbt het inleiden, ik heb hier niet naar gevraagd... vraag me namelijk ook af of ik het wel haal, gezien ze het bij 34 weken niet meer tegen houden! (maar dan zul je zien dat hij/zij lekker eigenwijs blijft zitten! ) wat ik eigenlijk ook wil tot 37 weken... het is idd niet leuk op deze manier, ook ik roep ik doe het met liefde en plezier voor ons kindje, en dat meen ik ook echt! maar moet zeggen dat ik het nu na 7,5 week wel erg zwaar vind worden! het niets mogen begint echt op te breken... jij ook veel succes meid! liefs rebbel
Hey hey Ook ik wil je eventjes wat moed inspreken... Hier met 24,5 week ook naar het ziekenhuis gestuurd omdat ik mijn slijmprop was verloren... Naar de gyn gestuurd en toen kwamen ze erachter dat mijn baarmoedermond ook al verstreken was... en ik al bijna 1 cm ontsluitng had... Heb toen tot de 34 weken (geloof ik, mijn geheugen is niet zo heel erg goed meer) weeënremmers gekregen en bedrust... En onze Jayden is geboren, anderhalf uur VOOR de uitgerekende datum... het is dat ze me 2 dagen voor de uitgerekende datum gestript hebben, anders had ik waarschijnlijk overtijd gelopen... Het kan dus wel dat ie nog lekker blijft zitten hoor
Geen idee of ze dat doen. Ja snap best dat je je zwangerschap heel anders had voorgesteld. Dat had ik ook hihi. Maar ja als je kleintje er is ben je echt alles weer vergeten.
Ja, dat geloof ik ook wel Moon... We wachten maar rustig af. Maandag moet ik weer op controle in het ziekenhuis.
Hallo allemaal, vanavond weer een avondje in het ziekenhuis gezeten, omdat ik weer flink aan het rommelen was....gelukkig was de ontsluiting hetzelfde gebleven. En de cervixlengte leek nu zelfs wat meer dan voorgaande keren. kennen jullie dit? Dat dit ook afhankelijk is van degene die meet en hoe de stand is? Gelukkig mocht weer naar huis, omdat er dus verder niets veranderd was, en het ook allemaal weer wat rustiger was.
Mijn medische geschiedenis tijdens de zwangerschap: Heb al sinds week 24 harde buiken, baarmoedermond was toen al enigszins verweekt. Met 27 weken opgenomen in het ziekenhuis, baarmoederhals was nog maar 2 cm. Weeenremmers gehad en injecties om de longetjes van de baby te laten rijpen. Gelukkig gingen de weeen weer weg en mocht ik naar huis. Vorige week, met 33 weken, weer opgenomen in het ziekenhuis ivm weeen. Buitenkant van de baarmoedermond staat al 2 cm open, maar er was gelukkig nog geen ontsluiting. Gister weer 5 uur in het ziekenhuis doorgebracht ivm weeen. Geen verandering van binnen, dus mocht gelukkig weer naar huis. Zit al vanaf 24 weken thuis. Om heel eerlijk te zijn, deed ik toen nog wel steeds mn dingetjes: boodschappen, schoon maken, etc. Maar vanaf vorige week heb ik thuis dus ook bedrust. Begin het toch wel een beetje zat te worden hoor. Wil niet klagen, want het is natuurlijk een prachtig wonder dat ik zwanger ben. Het lukt tenslotte niet iedereen...Maar om nu te zeggen dat ik het me zo had voorgesteld..niet echt nee. Ze bedoelen het allemaal goed, maar als nog één iemand tegen me zegt dat het voor een goed doel is, ga ik echt gillen!
MissOngeduld, heel herkenbaar hoor. Ik lig nu dus al vanaf 25 weken op bed, mijn enige uitstapjes zijn naar het ziekenhuis voor de controles....en dit is inderdaad ook echt niet wat ik me van een zwangerschap had voorgesteld! Ik heb zeker ook baaldagen, dan zie ik het ook niet meer zitten. Maar goed, andere dagen zie ik het ook wel weer positief hoor: de kleine zit nog veilig in mijn buik.... veel succes met de laatste loodjes!