hematoom naast baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joppie1, 19 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Hoi meiden,

Vandaag een echo gehad en een kloppend hartje gezien! We zijn er zoooo blij mee na twee jaar wachten!
    Wel zag de gyn vlak naast de baby een flinke hematoom en heb ik af en aan bloedverlies. Soms oud en weinig. Soms veel en helderrood. Ik ben op zoek naar ervaringen hiermee. Wat kan ik verwachten? Trekt het weg? Moet het eruit? Waar kan het vandaan komen? En als het eruit moet, hoe kan dat als de baarmoeder afgesloten wordt door een slijmprop?

2. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Bah wat een onzekerheid, Ik heb hier geen ervaring mee. Wanneer heb je weer controle? En wat zei de gyn er verder over?
    Maaaaar Joppie, wat geweldig!!! Je bent zwanger gefeliciteerd! We hebben samen in een groepje gezeten hier.:)

3. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Was dat gevulde eitjes toevallig? :) Ja we zijn er heel blij mee. Nou de gyn zei niet zoveel en ik vergat vragen te stellen haha! Ik was helemaal gefixeerd op dat kloppende hartje :roflmao:

4. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Jaa dat was de gevulde eitjes Hihi:)
    Nou echt super hoor!! Het is jullie heel erg gegunt.
    Aah dat snap ik wel hoor! Wanneer is je volgende afspraak? Misschien even op papier zetten wat je wilt vragen, voor als je dingetjes vergeet.

Joppie1 vindt dit leuk.
  5. PerfectLittleTwin

PerfectLittleTwin Bekend lid

11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Ik had bij de tweeling zwangerschap ook een hematoom. Veel en helder rood bloedverlies gehad, tot drie keer aan toe. Ze waren heel duidelijk, het kon goed of fout gaan. Hematoom lost zich vanzelf op een deel van binnen en de rest bloed eruit. Nu een gezonde tweeling van 5 weken;)

Joppie1 vindt dit leuk.
  6. Roodborstje2

Roodborstje2 Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    @nneah heeft dit ook gehad, misschien kan zij wat meer vertellen!

7. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik heb dit ook gehad, mijn topic staat op zp ergens. Bij mij liep het niet goed af.

8. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Hoe groot was het hematoom?

Ik heb deze zwangerschap 9x helderrood bloed verloren. Ik bleek ook 1 te hebben naast de vruchtzak. 2 weken geleden met 9+4 weer een echo gehad en het hematoom was nog zo minimaal (6 x 2mm). Was bijna volledig opgelost en alles gaat goed met m'n kleintje :D En sindsdien ook geen bloedverlies meer gehad ;)

9. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Ik heb bij de tweede een hematoom gehad. Ik had opeens heel veel helderrood bloedverlies en dacht echt dat het over was. Voor de zekerheid mocht ik bij de verloskundige langs voor een echo. Daar zagen we een heel klein knipperlichtje en de hematoom, die best wel groot was. Mijn verloskundige gaf aan dag de kans 50-50 was op een goede zwangerschap. In het buitenland geven ze vaak bedrust bij een hematoom. Hier in Nederland zeiden ze dat het niets uit maakt. Ik ben echter wel heel rustig aam gaan doen toen. Niets meer tillen, een tijdje geen seks enz. Niets om de baarmoeder te prikkelen. Uiteindelijk geen bloedverlies meer gehad en met de termijnecho was de hematoom weg.

10. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Hier inderdaad ook tijdens de tweede zwangerschap een hematoom gehad. Dat is toen goed afgelopen en is inmiddels een dochter van 3.

Vroeger (of nog steeds) werd er rust voorgeschreven bij een hematoom. Alleen is volgens mij niet bewezen dat dat iets uitmaakt. Alsnog zou ik wel hier en daar wat rust proberen pakken, kan sowieso geen kwaad als je zwanger bent.
    Zoals al gezegd zal je waarschijnlijk nog bloed verliezen en zal een deel ook opgenomen worden door je lichaam. Heb je snel weer een echo zodat ze het kunnen opvolgen?

Over je vraagje wb de slijmprop: het is niet zo dat die helemaal niets doorlaat. Zoals het woord al zegt bestaat die grotendeels uit slijm, wat gewoon kan mengen met bloed. En zo kan het bloed naar buiten. Doordat er constant slijm geproduceerd wordt krijg je ook een soort van stroom naar buiten. Kiemen van buitenaf kunnen daardoor niet zomaar naar de baarmoeder en worden doorgaans al voor of in de vagina tegengehouden. Als ze al bij baarmoedermond geraken worden ze door dat slijm weer netjes terug naar buiten gedragen. Daar komt die extra afscheiding tijdens de zwangerschap vandaan ;)

11. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap gehad.
    Ik kreeg met 13 weken heftig bloedverlies.
    Bleek ook een hematoom..
    kon goed of slecht aflopen.
    Bij mij heeft het lichaam het toen zelf “opgeruimd” gelukkig

12. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik had met 5 weken bloedverliesen mocht met 6.5 weken een echo laten maken.
    Daar was gewoon een vruchtje te zien met knipperlichtje en een hematoom.
    Ik mocht met 7.5 week nog eens terugkomen om te kijken of allen goed zou gaan en het vruchtje was goed gegroeid en de hematoom was niet meer te zien.
    In een week tijd was hij dus wel.
    Achteraf heb ik wel verhalen gelezen van meiden waarbij het niet goed afliep...ik heb nooit geweten dat het een ook fout kon kon gaan toen ik er zelf 1 had.

13. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Ik heb ook een hematoom gehad. De eerste 18 weken regelmatig licht bloedverlies. Een keer rond 13 weken erg veel, het leek wel op een menstruatie. Steeds denk je dat dit het begin van het einde is en een echo laat dan toch weer steeds een bewegende baby zien. Ik vond het echt vervelend die onzekerheid steeds. Na 18 weken was het dus gestopt en was de hematoom niet meer te zien bij de 20 weken echo.

Ik kreeg later wel een vroeggeboorte bij 34 weken door een loslatende placenta, mijn zoontje heeft dat gelukkig overleefd. De gyn gaf toen aan dat de hematoom dat wel heeft kunnen veroorzaken.

Deel Deze Pagina