Verkorte kuitspieren

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Deedee91, May 5, 2025 at 3:51 PM.

1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,666
    5,701
    113
    Onze dochter heeft verkorte kuitspieren, zijn we denk ik een maand geleden achter gekomen. Ze had al tijden last met lopen maar ik had er weinig aandacht aan besteed we hadden/ hebben andere prioriteiten bij haar waar ik mij uiteraard rot om voel. Combinatie van tenen lopen en ass waardoor ze langer op haar tenen liep dan gemiddeld kind. Maar goed volop fysio nu maar omdat het vrij heftig is zijn we doorverwezen naar de kinderorthopeed. Pas begin juni kunnen we heen, worden foto’s gemaakt en consult. De fysio gaf aan dat het een grote kans is dat ze in het gips moet of een spalk.

Iemand hier ervaring mee? Gaat het over na gips etc? Het is gewoon sneu want fysio doet zeer, oefeningen doen zeer, ze is er meer mee bezig dus het doet sneller zeer nu. En ze is al zo gevoelig voor pijn, vooral buikpijn heeft ze veel. Op school met gym ging ze altijd maar door tot huilens toe maar gaf dat nooit aan bij de juf dus was in stilte. Nu word er heel goed op gelet, ze werd laatst zelfs terug gebracht met de auto na gym want het lopen ging niet meer.

Share This Page