verkouden baby 6 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Humava, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humava

Humava Niet meer actief

Hee dames,

Mijn zoontje is bijna 6 weken en erg verkouden. Hierdoor slaapt hij slecht op zn rug want dan raakt zijn neusje verstopt. Hij ligt nu op mn borst te slapen. Dat vind ik 1 nachtje niet zo erg maar ik slaap zelf amper zo. Dus hebben jullie misschien tips om hem vrijer te laten ademen? Ik gebruik zelf al neusspray en een neuspeertje bij hem.

2. logo

logo Niet meer actief

Lastig he als ze zo klein zijn.
    Misschien bedje iets omhoog.
    Verder mag je nog niet zo veel. Luuf mag echt nog niet en andere middelen ook niet.
    Neusdruppels is beter dan spray zei de kinderarts bij ons. Bijv van otrivin of daro. Je kan ampullen kopen. Bij de apotheek kun je ook een flesje halen met een speciaal zacht dopje zodat je het erin kan druppelen.
    Misschien een ui onder het bedje. Dat zou op die leeftijd toch ook wel mogen?

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik zit hier met hetzelfde. Ik "stoom" ook met hem in de douche, dan komt het wel een beetje los. Verder staat het hoofdeinde van de wieg omhoog. Maar hij blijft vol zitten.
    Echt sneu. Met drinken heeft hij het soms echt benauwd.

4. Humava

Humava Niet meer actief

Thnx dames. Bedje had ik al omhoog. Ik heb de tip gehad om van otrivin ampullen te kopen die schijnen heel goed te helpen.

5. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Je kunt wat luuf op de hydrofielluier doen. Ook kun je een gesneden ui naast het bed leggen en inderdaad stomen in de badkamer. Heel veel succes met de kleine.

6. Humava

Humava Niet meer actief

Bedoel je de hydrofiel die je op het matras legt onder zn hoofdje?

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Luuf mag niet gebruikt worden, op welke manier dan ook, bij babys jonger dan 6 maanden. Luuf kan een vernauwing aan de luchtwegen veroorzaken en jonge babys hebben gevoeligere luchtwegen.

Naast een ui en stomen kun je ook het bedje schuin zetten.

8. Humava

Humava Niet meer actief

Oh ok dan ga ik dat niet doen. Die ui ga ik iig ook proberen vanaaf. Al moet ik zeggen dat de kleine man nu in de kinderwagen al bijna 2 uur ligt te slapen.

Deel Deze Pagina