hallo ik heb een vraag aan een andere moeder wiens kindje erg verkouden is / of geweest. mijn zoontje is nu 4 maand en twee week maar prematuur die bij 32 week is geboren hij is sinds twee dagen erg verkouden erg veel hoesten met slijm en verstopte neus! hij is erg onrustig en slaapt moeilijk ben al bij de dokter geweest woensdag en zaterdag maar die zeggen aankijken. Hij heeft geen koorts maar ze kunnen hem niets geven tegen het hoesten zeggen ze ikzelf vind dit wat vreemd. zijn er misschien andere dingen die je kan doen om het je kindje aangenamer te maken?
Met die leeftijd, werd mijn dochtertje ook zo verkouden... Ik moest het eerst ook aankijken, ma na 3 weken, was ze nog steeds niet opgeknapt en leek het wel steeds erger te worden...(dat hoesten dan) S`nachts heel slecht slapen en het drinken werd ook minder... Heb van de HA toen ventoline gekregen, maar na een week gebruik, hielp dat dus niet... Toen in weekend kreeg zo`n hoestbui dat ze er bijna in stikte, ze moest er ook bij spugen... Toen bij de HAP geweest en kreeg ze flixotide, dat sloeg gelijk aan...
ja mijn zoontje heeft ook dat erge hoesten plus spugen en zo danig erg dat het inderdaad lijkt dat hij er in stikt drinken doet hij inderdaad ook erg slecht maar ik ga gewoon morgen weer naar de HA want dit is echt niet leuk voor hem. dank je!
Ja het is ook zo vervelend voor ze, als ze het hebben... Wij konden de klok er op gelijk zetten en ze begon dan vaak om 22.30 te hoesten en sliep de hele nacht dan onrustig.... Erg zwaar voor haar en ook voor ons.... Ze liep er al 3 weken mee, dus vond het wel welletje`s.. Ze moet nu voorlopig preventief flixotide, omdat als ik afbouw het hoesten terug komt...
Hoi, even wat tips: * je hebt neussprays met water met zoutoplossing, te koop bij DA en misschien ook andere drogisterijen. * neusuitzuigertje, ook bij de drogist te koop * gesneden ui onder het bed. * babyluuf (soort Dampo), ook bij de drogist te koop * VSM heeft druppeltjes voor tegen het hoesten. Die werken goed. Succes.
Ik doe zelf wat Janine en Vera adviseren. Marije is ook 4.5 mnd en ook verkouden hoesten en snotterig. Het lijkt nu minder te worden. Omdat ze ook minder drinkt (eet) krijgt ze nu tussendoor ook een beetje kamille thee. Heeft ze in ieder geval wel genoeg vocht binnen. Veel succes, en gewoon weer langs HA gaan hoor. Daar is ie toch voor.
Maar dan moet je wel een kindje hebben die op 1 plek blijft liggen en niet een die zich omdraait in bed. Jaime was vanaf 4 maanden ook steeds erg verkouden. Snot bij dr neus wat zakte naar dr keel. We noemden haar toen raspje want het was echt geen gehoor. Ik heb van de huisarts ventolin gekregen voor haar. Gebruiken tot het over was. Ze is een tijd niet verkouden geweest, maar nu sinds vorige weke helaas weer dus weer even aan de ventolin.... Oh wat ook helpt is zoutoplossing in het neusje. Twee keer daags doen wij dat.
dank je wel voor de tips! ben gister weer bij de HA geweest en heb ventolin gekregen twee keer daags gebruiken gaat best redelijk nu drinken gaat ook wat beter en gebruik inderdaad al zoutoplossing neusdruppels van daro en een gesneden ui kan niks onder zijn matras leggen hij is namelijk erg draaierig.. maar mocht geen vapo(menthol) gebruiken omdat dat het soms erger kan maken..
Het verbaasd mij hoeveel kinderen pufjes krijgen. Mijn dochter heeft ook verschillende pufjes gehad. Nu heeft ze er nog één en moet deze eigenlijk krijgen als ze gaat hoesten. Momenteel hoest ze maar ik vind dit niet echt een asmatisch hoestje dus vind ik 't niet echt nodig dat ze een pufje krijgt. Waarom zijn er zoveel kinderen (onder de 1jaar) die pufjes krijgen? Ik hoop niet dat mijn zoon ook aan de pufjes moet!
Ik kreeg toen Jayson verkouden was van de HA het advies neusspray voor babies (van otrivin) of losse zoutoplossing. En om hem beter te laten ademen, zette ik een ui (in stukken) bij zijn bedje. Ik heb ook zo'n neuspompje in huis, maar nog niet gebruikt.
ik weet niet waarom baby's zo vaak pufjes voor geschreven krijgen.. maar zijn luchtwegen zaten helemaal verstopt daarom heeft hij ventolin gekregen nu gaat het al beter hoest af en toe nog maar niet zo ernstig als eerst gelukkig