Autostoeltje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jannn, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Wanneer mag je kindje in een autostoeltje??

En mag een autostoeltje ook gewoon voorin staan??
    Ik heb nl een 2 deurs auto dus dat wordt lekker klimmen dan ;)

2. meisje24

meisje24 Lid

28 dec 2007
    55
    0
    0
    Mijn dochtertje is er met 9 maandjes in gegaan, toen paste ze ook niet meer in de maxi cosi. De meeste kindjes gaan er trouwens met 9 maandjes.
    Hij mag enkel voorin als er geen airbag in je auto zit (zelfde dus als de maxi cosi).

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Oke,

Die staat niet aan... Bedankt.

xxx

4. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik heb me laten vertellen dat je kind uit de maxi cosi moet als het hoofdje boven de bovenkant (de bovenste rand) uit komt. Dat is vaak rond 9 maanden inderdaad. Bij ons meisje is dat rond die tijd nog even niet (of ze moet wel heel snel groeien), dus het kan verschillend zijn.

5. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Je kindje mag in 'n autostoeltje vanaf scrap, als jij tenminste 'n autostoeltje hebt dat geschikt is voor 0-18 kg.
    De meeste stoeltjes beginnen met 9 kilo, maar er zijn wel stoeltjes te vinden waar je ze meteen in mag vervoeren (wij hebben er toevallig een).

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Vanaf 9 maanden en 9 kilo mogen ze naar een nr1 stoel. 9 maanden, omdat ze motoriek ook iets sterker moeten zijn. Het nekje bijvoorbeeld.
    Ons jochie is met 9 maanden en 11 kilo overgegaan, omdat hij in de breedte niet meer paste. Zijn schouder pasten niet meer..

Achteruit rijden is wel veiliger, dus je kunt de kleine het beste zo lang mogelijk in de nr0 babystoel houden. Als ze er met een jaar inpassen is dat ook prima. Zolang het hoofdje maar goed op de stoel kan steunen..

De nr1 stoel mag wel voorin. Al zijn de zitplaatsen aan de zijkant achterin het veiligst.
    En de airbag uit inderdaad.

Deel Deze Pagina