Vechten tegen de slaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pinda, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Onze zoon slaapt 's nachts heel erg goed. Van 19.30 tot 7.30, maar voordat hij slaapt zijn we een half uur verder. Het vecht zo tegen zijn slaap. Ik zie dat hij hartstikke moe is, maar wil geen moment van de dag missen. Overdag slaapt hij elke keer maar een uurtje, maar ligt 15 minuten te huilen tot hij in slaap valt. Als we visite hebben wil hij helemaal niet slapen terwijl hij hartstikke moe is! Als we hem dan na een half uur huilen/krijssen toch maar eruit halen en bij ons op bed gaan zitten, valt hij binnen 2 minuten in slaap. Op het KDV ziet hij ook heel veel om zich heen en daar zeggen ze ook dat hij wel heel erg tegen zijn slaap vecht en daardoor daar ook slecht slaapt.

Wat kan je hieraan veranderen?

2. Niet meer actief

Pfff breek me de bek niet open hahahahaha :) Joaquin wilt gewoonweg overdags niet slapen! rode ogen, rode wangen, jankerig alles erop en eraan.. nu ook vanaf 7 uur al wakker.. half acht flesje gehad en om half 11 weer... en nog zit hij vrolijk de troetelbeertjes te bekijken? Damzz gaat nergens over... ik geef vandaag ook nog eens mijn verjaardag.. dus zodra iedereen er is zal meneer wel KO zijn of giga strontje vervelend :rolleyes: ](*,) ach ja een fase noem ik het maar :)

3. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    uuhh ik denk niet dat je dat kan veranderen.. Ja of laten liggen en hem gewoon maar in slaap laten huilen, maar dat gaat door merg en been.

Ik heb de 10 min regel toegepast, en in het begin was dat echt verschrikkelijk. Maar ik pluk daar nu wel de vruchten van.

Il keg hem in zijn bedje, echt maar 1 min mekkeren en hij valt in slaap!

Zelfs mijn vriendin die ik meestal aan de tel had toen hij zo aan het krijsen was merkte het verschil..
    Dus ben wel er blij dat ik dat door heb gezet!

sterkte meid!

4. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Het lijkt vechten tegen de slaap maar dat is het niet!
    Hij moet nog gewoon de dag verwerken dus wat hij op een dag alles in zich op heb genomen moeten zijn hersentjes allemaal nog verwerken daardoor kunnen baby,s voor het slapen gaan enorm onrustig zijn.
    Cecile is er net zo 1tje maar nu is het ook nog een heel beweegelijk kindje.

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Zoals ik het lees, krijgt je kindje veel indrukken te verwerken. Het ene kindje kan dat nou eenmaal beter dan het andere kindje. Het feit dat hij bij jullie in slaap valt duidt m.i. op onzekerheid/veiligheid/geborgenheid, wat hij mist.
    Misschien wat meer tegen je aanhouden en als hij in slaap gevallen is, in zijn eigen bedje?
    Sommige kindjes hebben dat gewoon nodig om in slaap te vallen, na een tijdje kan je dat langzaam gaan afbouwen.

Mijn kereltje valt ook aan mijn borst in slaap 's avonds ,ik heb er zelfs een heel ritueel van gemaakt. Op het moment dat hij slaapt of bijna slaapt leg ik hem in zijn eigen bedje, en dat gaat prima.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

@onzewonder: is de tv mischien niet te druk ? Als je zelf heel druk bent kun je ook niet goed slapen.

7. Niet meer actief

hij mag niet vaak achter de tv hoor.. maar ik moest iets doen, want ik kon helemaal niks doen joh.. nog geen poetslap door me huis halen moest hem alleen maar dragen, dragen dragen :) dus als afleiding had ik dat maar even gebruikt... maar anders zit hij niet achter de tv... soms savonds voor Sesamstraat maar dat is het ook wel eigenlijk

Deel Deze Pagina