M'n dochtertje heeft haar eerste verkoudheid te pakken, hoesten, hese stem, slijm in keel, verstopt en lopend neusje en 38,2° koorts. Is zo zielig voor zo'n kleintje. Nu heb ik haar een Perdolan voor baby's gegeven en wat fysiologisch water in haar neusje gedaan (wat overigens niet echt gelukt is) en een halve ajuin onder haar bedje gelegd. Ook ben ik hoestsiroop bij de apotheker gaan halen wat ik haar vandaag al driemaal heb toegediend. Maar het lijkt steeds te verergeren. Ze ligt te slapen maar huilt af en toe omdat ze moeilijk kan ademen. Nu vroeg ik me af, zijn er nog middeltjes om het leed te verzachten?
Heel erg veel liefde en knuffels Meer als dit kan je denk ik niet doen, het is echt een kwestie van uitzieken.
keano heeft nu zijn 6e verkoudheid achter de rug. de eerste kan ik me nog goed herinneren een ellende gewoon. wat ik deed was een ui op zijn kamer hoofdeinde iets omhoog neusspray geven en met koorts een zetpilletje. nu heb ik ontdekt dat er van otrivin een soort ampullen zijn met zoutspray deze kun je in het neusje druppelen. werkt hier overigens super. beterschap
Bedankt voor de tips, indd hoofdeinde omhoog en ui naast het bedje gedaan. Het is indd een kwestie van uitzieken maar de koorts blijft lichtjes stijgen, nu 38,3 en haar keel en neus zitten helemaal vast. Ik ga dan toch maar een neusspray halen. Wanneer is het volgens jullie raadzaam de kinderarts te raadplegen?
mijn kleine heeft dit ook.Loopt er ongeveer een week nu mee,en heeft haast geen stem meer(klinkt best schattig) ik ga straks ff naar de dokter voor een goede neusspray!Die zoutoplossing werkt hier voor geen meter!
ah wat sneu he.. esmee is ook erg verkouden vindt het zo zielig.. beterschap met je kleine hummeltje...
hoi, bij ons hetzelfde verhaal. verkouden, hoesten, snotteren, nu ook nog diaree en niet willen drinken koorst zakt nu weer af, maar was paar dagen terug op z`n hoogst 38,7 . maak me vooral zorgen om het niet willen drinken. zowel borst als fles gaan er niet echt in. ben bang dat mijn borstvoeding nu echt finito is.... verder is hij wel hardstikke vrolijk,wel wat duf en slaapt veel. groetjes en sterkte
Hier deze middag 38,6 gemeten, en heb dan maar de ka gebeld. Als het morgen niet betert, kan ik even langsgaan. Het is wel erg belangrijk dat je kindje drinkt om uitdroging tegen te gaan De koorts is al wat minder, maar ze heeft een erg diepe pijnlijke hoest waarvan ze moet huilen en ik ben bang dat het zich op de longen zet. Ik gebruik Rhinothiol hoestsiroop en Nesivine neusdruppeltjes maar heb niet echt de indruk dat deze veel helpen. Het zal een kwestie van uitzieken zijn. Wat betreft je BV, kan je niet kolven om de productie op peil te houden? Jij ook veel sterkte met je kleintje!
hoi mano nee het kolven krijg ik geen tsr, ook niet met neusspay probeer hem wel vaker aan te leggen, maar dat wil hij niet. ben nu maar koud water naar binnen aan het lepelen. dat lijkt wel beter te gaan als met warme melk, wat ik ook geprobeerd heb. misschien dat dat de keel juist wat verlicht. tijmsiroop heb ik wel in huis gehaald, maar op de gebruiksaanwijzing staat onder de 6 mnd alleen op advies van ha. wel daro pipetjes gebruikt voor zijn neusje, maar het snotteren is nu bijna over. ga zo naar inloop spreekuur cb, daar moest ik zowiezo al heen, ivm "minimale groei" van de afgelopen maand. er werd vorige keer al geadviseerd bij te voeden met flesvoeding. ga nu denk ik helemaal maar over op fles. zit er zelf even helemaal doorheen. de fles wilde hij vorige week wel erg graag, voor hij ziek werd. en was zelfs teleurgesteld hij ie op was. en nu taait hij er niet naar. wel lijkt hij al opgeknapt en erg vrolijk, huilt eigenlijk niet, en heb ik zelfs geen zetpil vannacht meer gegeven. de koorts is zo goed als weg. alleen het drinken nu nog. ik ben benieuwd naar zijn gewicht. hoe is het bij jouw nu? ga je nog naar de ka? sterkte
Wat jammer dat het kolven niet wil lukken! Ik heb ook een dip gehad iets na 4 maanden maar het is dan vanzelf weer goedgekomen, mits veel aanleggen... Maar misschien is het overigens beter voor je zoontje als je op fv overstapt. Hoevel weegt je kindje nu? Met Louiza is er lichte beterschap, ze voelt niet meer zo warm aan, temp is gedaald naar 38 en ze speelt opnieuw in de box en kan weer een beetje lachen. Wel heeft ze nog steeds een diepe hoest en verstopt neusje. Ik hoef dus niet naar de ka, gelukkig want heb geen auto en m'n vriend is de hele dag weg. Veel succes bij het cb, laat je weten hoe 't was?
hoi net bij cb geweest, en is beetje vaag, hij is nu wel weer goed aangekomen en precies mooi in zijn groeilijn..... snap het ook niet meer hoor. niet willen drinken, kan ook met sprong te maken hebben. misschien toch maar proberen door te zetten met bv. of half half. mocht ook bijvoeding gaan proberen. ze vonden hem er niet uitgedroogd uitzien, dus het zal wel meevallen allemaal. evt fruithapje proberen voor voeding/vocht en idd. water. fijn dat het met louiza ook weer beter gaat! groetjes!
Ik wil je niet bang maken maar hou ook rekening met het RS virus. Helaas heeft mijn meisje dat ook en dat begon met dezelfde klachten (alleen hogere koorts) Ze ligt nu al 1,5 week in het ziekenhuis Bel desnoods even de huisarts om het te vragen!
Auw wat erg voor je kindje! Gaat het al beter na die anderhalve week opname? Ja ik was ook al bang dat het zou verergeren maar ze heeft nu geen koorts meer en is weer het vrolijk meisje van voorheen....... Dus ik maak me verder geen zorgen, ik ga wel zien hoe 't morgen gaat... Veel beterschap met je meisje!