Ons mannetje begint altijd rond 16.30 te jengelen/huilen tot zijn fles van 19.00. Hoe weet ik nu of het een huiluur is of honger? Na de fles van 19.00 gaat hij meestal slapen na een half uur jengelen. Ik vind het moeilijk om het huilen te onderscheiden en kan me niet vinden in mensen die zeggen dat je het huilen "herkent" van je kind wat er is. Ik kan hem nu wel een flesje geven maar als het geen honger is kom ik misschien weer in de knoop met de laatste voeding van 23.00 uur. Daar moet ik hem wel altijd voor wakker maken en drinkt hij meestal niet helemaal op (160 cc). Hij krijgt 5 voedingen per dag. Ik hoor het graag.
Ik herkende de huiltjes eerst ook niet, maar nu Nova wat ouder is wel. Voor een fles krijst ze echt zo hard dat het ruist in je oren. Als ze de fles ziet gaat ze ook fladderen met haar armpjes en trappen met haar beentjes. Zodra die speen er in zit is het direct over. Als ik haar op bed leg dan heeft ze een huiltje zo van "ik wil slapen, maar het lukt nog niet". Ook als ze moe wordt van het spelen en ik heb het niet snel genoeg in de gaten gaat ze een beetje huilen, maar dat is dan niet hetzelfde huilen als wat ze doet als ze honger heeft. Misschien is het bij jouw kindje toch echt een beetje dat huiluurtje. Dat schijnen veel kindjes rond dit tijdstip te hebben. Misschien kun je op dat tijdstip lekker gaan wandelen met de wagen.
Denk ook het huiluur. Had de fles 20 min. eerder gegeven maar daarna heeft hij nog wel half uurtje gehuild toen ik hem in bed legde.