Ook zoveel commentaar?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by leonietje24, Sep 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    2,529
    0
    0
    Hoi!

Ruben is nu bijna een half jaar en sindskort rook ik weer een paar sigaretjes per dag, buiten. ( 2-3 )Ik was gestopt toen ik zwanger was en heb dit ook heel netjes volgehouden. Nu krijg ik uit mijn omgeving constant "boze"blikken en ze moeten me allemaal even vertellen hoe zonde dit is en hoe slecht. Ik begrijp dit zelf ook wel maar het is toch mijn eigen keuze...
    Wou dit ff kwijt want vind het erg vervelend :oops:

Groetjes Leonie

2. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

ik rook ook weer..!
    En krijgt dat ook vaak te horen,
    Ene oor in, andere oor uit !

3. Female

Female Niet meer actief

Ik ben sinds juni vorig jaar gestopt en zou nog steeds iedere dag een moord doen voor jouw 2 -3 sigaretjes per dag :)

Helaas ken ik mezelf langer en weet ik dat ik dan binnen no time weer vol aan de bak ben met het roken.

maarre... ach... zeker als je er maar een paar per dag rookt, en geniet ervan... Das toch prima! Geniet er maar gewoon van hoor...

4. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

Mar 7, 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    ik vind persoonlijk roken erg smerig, maar jij moet vooral doen waar jij je lekker bij voelt! Ik ben ook niet zo'n moeder die der kind weghoudt bij iemand die rookt, maar probeer haar wel zoveel mogelijk uit de rook te houden!

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    ik ben nu vier jaar gestopt maar wat een ander doet moet ie toch lekker zelf weten ga ik niet over oordelen

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,275
    6,802
    113
    Mensen bemoeien zich veel te veel met anderen. Ik kan me voorstellen dat je het erg vervelend vindt.

Ik ben nu dik 3 jaar gestopt, maar zou ook graag af en toe eentje willen roken. Gewoon 1 a 2 in het weekend bij een wijntje.

Maar net als female ken ik mezelf goed genoeg dat ik dat niet kan. Ik zou gelijk weer verslaafd zijn.

Meid, lekker doen wat je zelf wil.

7. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Treffens bosi333! Als mensen de tijd die ze staken in de bemoeienis met anderen, nu eens aan zichzelf zouden besteden!

Persoonlijk ben ik geen voorstander van roken bij kinderen, maar ik heb zoveel vrienden die dat wel doen en dat zijn toch gewoon mijn vrienden. Ik bepaal wat Siem meekrijgt. Ik ga dus weg als ik de rook teveel vind, maar de ander moet gewoon kunnen blijven doen wat hij/zij wil. Jij dus ook!

Succes!

8. Ik ben 2 weken na de bevalling ook weer begonnen. Ik rook altijd op mn balkon en wil Mali ook niet in de rook hebben. Alleen soms als ik ergens wat drink in de stad en ik rook een sigaretje jaah dan dus wel binnen.. Ik heb er nooit last van gelukkig maar hoeven ze ook niet te proberen.. Ik zorg er eigenlijk altijd voor dat Mali niets binnen krijgt want ik vind het wel erg als mensen binnen roken met een baby..Maar goed ook dat is een ander zijn keus. Geniet gewoon lekker van je sigaretje ik weet hoe lekker het is haha.Niets aantrekken van die zogenaamd heilige mensen die ontzettend netjes degelijk en lief overkomen maar misschien thuis ontzettend naar zijn.
    SUcces

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik vind eigenlijk die hele heisa rondom het roken onzin. Hoeveel van ons zijn er niet grootgebracht bij rokende ouders. En hoeveel van ons zijn er zoveel slechter van geworden. Nou ik niks in ieder geval (net als mijn broer en zusje).
    Als wij visite krijgen en er rookt iemand hoeft ie van mij echt niet naar buiten. Zolang ze maar niet recht in het gezichtje van Lianna roken.

10. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik heb jarenlang gerookt, van mijn 13e tot 28e wel rookte ik een tijdlang maximaal 5 per dag.
    Mijn ouders roken als ketters.

Zelf ben ik een maand voordat ik zwanger raakte gestopt met roken en nooit meer begonnen en ben dit ook niet van plan.

3 maanden geleden heb ik mijn vader verloren aan de gevolgen van roken. Hij is 59 jaar geworden. Zijn laaatste maanden bestonden uit snakken naar lucht. Hij was juist opa geworden en wilde nog heel veel meemaken maar het ging niet meer. Ik heb gezien hoe hij naar lucht lag te snakken en uiteindelijk smeekte om de morfinepomp.

Dit wil ik mijn kind besparen, dus zal ik nooit meer roken.
    Ik vind het geweldig dat er zo veel mensen zich te pletter roken en nergens last van hebben. Het is ze van harte gegund.

Maar wat als jij nou net die ene bent voor wie het wel gevolgen heeft?
    Wat als jouw kindje haar/zijn moeder verliest op jonge leeftijd door het roken?
    Wat als JIJ nou net die ene bent die haar kleinkinderen niet kan zien opgroeien door het roken?

Of je kunt niet met ze spelen omdat je geen lucht hebt?

Sorry als ik wat heftig reageer maar ik ben mijn vader pas 3 maanden kwijt dus het ligt nogal gevoelig.

Iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet. En ik zal nooit de arrogantie hebben om een ander te vertellen wat hij/zij wel of niet moet doen.
    Maar ga niet zitten doen alsof het allemaal niet erg is.

Het is ontzettend slecht voor je punt uit.
    Wil je het toch doen dan moet je dat zelf weten. Maar stom is het wel. Zelf ben ik ook ontzettend stom geweest om jaren te roken.

Persoonlijk vind ik dat je als ouders de varantwoordelijkheid hebt naar je kinderen om goed voor jezelf te zorgen. Ze hebben je nodig.

11. Dushi

Dushi Niet meer actief

Hetzelfde geldt voor overgewicht. Ik ben te zwaar en zal hier inderdaad ook wat aan moeten doen. Als ik gezond oud wil worden DOE ik er ook wat aan. Ik ben oerstom als ik mijn kop in het zand steek en lekker blijf doen waar ik zin in heb....

Maar net als Lilly zal ik een ander nooit bekritiseren. Het zijn mijn zaken niet.

Groetjes,
    Danielle

12. jeannet

jeannet Actief lid

Mar 4, 2007
    340
    0
    0
    huisvrouw
    ik heb precies het zelfden als jij,
    ik ben ook 9 maanden gestopt
    en ook weer begonnen en iedereen vond dit dom
    ja prima, ik moet zelf toch zeker weten of ik wil roken of niet
    en dat erbij wij roken niet binnen alleen buiten
    net als jij,
    ik zeg dan de kleine heeft nergens last van, en ze zijn dan ook wel stil ja sorry hoor
    iedereen moet dit toch zelf weten mensen hebben altijd zo veel commetaar

13. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

Jun 1, 2007
    372
    0
    0
    Ik kan me wel voorstellen dat mensen commentaar geven.
    Je hebt het zolang volgehouden niet te roken waarom nu dan niet ook nog zullen ze denken.
    Uiteraard is het je eigen keuze, alleen maatschappelijk geaccepteerde keuze en dan krijg je commentaar.

14. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Het is al goed dat je bent gestopt toen je zwanger was.
    Je moet zelf weten wat je doet, en dat je buiten rookt vind ik ook wel net zo netjes voor je kindje.
    M'n schoonmoeder heeft 8 kinderen gekregen, heeft met geen 1 zwangerschap gerookt, maar daarna altijd weer wel.
    Rokende zwangeren vind ik niet slim ;)

15. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

Dec 29, 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Niks van aantrekken meid!Je moet zelf weten wat je doet.Ik rook zelf ook,maar dan wel in de keuken of buiten.

16. laika10

laika10 Actief lid

Jul 28, 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    ik vind het heel knap van je dat je gestopt bent met roken tijdens je zwangerschap, maar meid, wat vindt ik het zonde dat je nu weer begint :( . Ik vind het verhaal van Lilly heel goed, alleen ik heb nooit gerookt dus kan het makkelijker zeggen dat je het niet moet doen. Probeer je sterk te maken, je hebt die sigaret helemaal niet nodig, niet om gezellig te zijn en niet om je ontspannen. je bent baas over je eigen lichaam, niet die sigaret!

17. sophie2

sophie2 Lid

Aug 26, 2007
    67
    0
    0
    huisvrouw
    Velserbroek
    Hey,

Ik heb wel gerookt, alleen in de weekenden. Tot ik wist dat ik zwanger was. Weg ermee. Nu heb ik al sinds de geboorte ook geen sigaret aan geraakt. Maar vind het in het weekend wel lekker, doe het niet, maar soms...
    Mijn man rookt wel en dat moet hij lekker zelf weten. Hij rookt in de tuin, waar niemand last heeft van zijn rook.
    Ik zelf ben opgegroeit met wiskey drinkende en bier drinkende ouders met pakjes marlboro per dag. Ik ben gezond. Sophie hou ik niet weg bij mensen die roken. Als de mensen bij ons thuis willen roken, doen ze het maar in de tuin. Als we bij hun thuis zijn mogen ze binnen roken, het is mijn huis niet en ik zal niet zeggen dan, zou je ff buiten willen roken. Een kroeg mijd ik ook niet.
    Een ieder die rookt, geniet ervan. Het is lekker je eigen leven en je eigen longen :) .

Groetjes Sonja

18. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

Aug 4, 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    ik heb ook heel lang gerookt, maar nu al meer dan 1,5 jaar gestopt. Mijn man rookt wel, op het balkon, en er mag absoluut niet binnen gerookt worden en ga het liefst ook niet naar mensen toe die roken. Gelukkig houden ze meestal wel rekening met ons en roken ze of minder of in de keuken.

19. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Heb voor de zwangerschap gerookt, toen ik zwanger was gestopt (eerst 2 op een dag en toen met 13 weken helemaal gestopt). Tijdens de BV ook gestopt gebleven. Daarna weer begonnen.
    In april weer gestopt en weer begonnen :rolleyes:

En nu weer gestopt (al weer 5 dagen, maar ik hang het niet aan de grote klok....kan de druk niet aan ;) )

Ik heb altijd buiten gerookt

Je moet doen waar jij zin in hebt. Je stopt wel een keer wanneer jij er aan toe bent.

20. Tuurlijk is het jammer als je weer begonnen bent met roken als je een tijdje gestopt was.
    Maar vind dat iedereen dat zelf moet beslissen.

Ik zelf rook al een 6 jaar niet meer, en hou mijn kids ook het liefste uit de rook.
    Maar ach, je kan het toch niet voorkomen he!

En als jij wilt roken moet je dat lekker doen, je doet het toch ook netjes op het balkon dus je kindje heeft er geen last van.

Sommige mensen moeten gewoon niet zo zeuren!

Share This Page