verkouden en otrivin

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Daantje57, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hoi meiden,

zoals jullie kunnen zien ben ik 5 weken zwanger en al voor de derde dag nu erg verkouden... vannacht lag ik weer de halve nacht wakker omdat mijn neus compleet verstopt zat.. toen heb ik otrivin neusspray gebruikt en was het weer open.. nu lees ik alleen dat je dit eigenlijk niet mag gebruiken... zijn er hier mensen met ervaringen hierover.. heb het mar 1x per neusgat gebruikt... ene neusgat rond 3 uur, andere neusgat rond 6 uur.. zodat ik wel door een neusgat kon ademen.. hoop dat dit niet erg is....

2. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Ik zou me er niet te druk om maken, zelf gebruikte ik het ook wel eens toen ik zwanger was van Mark omdat ik anders absoluut niet kon slapen.
    Ik zou morgen even naar de apotheek/drogist gaan en neusspray voor baby/kind halen deze mag je namelijk wel gebruiken of de stick van Viks die mag ook.

Beterschap!

3. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik mocht het gewoon gebruiken van de huisarts. In de bijsluiter staan richtlijnen voor zelfzorg, daar zijn ze altijd voorzichtig met zwangerschappen bij paracetamol staat ook alleen op advies ha. Ik zou het even navragen bij vk of ha. Grote kans dat het gewoon mag in jouw geval.

4. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Bedankt voor de tips, ik zal morgen even de vk bellen. :)

5. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Ze raden het idd af, maar ik gebruik ook al vanaf het begin af en toe een heel klein beetje van de Sinex Aloe Vera neusspray. Echt maar een heel klein beetje om mn neus open te krijgen en dus te kunnen slapen.
    Met kindje gaat het hardstikke goed ;) heel af en toe een klein beetje zal geen kwaad kunnen.

6. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    zeezoutoplossing mag je ook gebruiken

7. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Ja klopt, vind die zelf alleen ontzettend zeer doen in mn neus :p en helpt maar weinig.

8. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht

Ik had het inderdaad eerst geprobeerd met zoutoplossing maar daar kreeg ik het echt niet mee open... gaat nu gelukkig weer wat beter dus hoop er vannacht minder last van te hebben :)

9. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Ik ben zelf al 4 weken lang verkouden..! Het gaat maar niet over. Durf ook niet goed iets te gebruiken... Maar wordt er nou wel eens stapel gek van. (Vriend ook want snurk nu 's nachts onzettend :))

Ohja heb wel een aantal keer dampo verkoudheidsbalsem gebruikt. Werkte wel goed voor de nacht maar was dan overdag toch weer verkouden. Stond in de gebruiksaanweizing dat je het mocht gebruiken tijdens de zwangerschap.

10. samkids

samkids Niet meer actief

Dit is het officiele advies van neusspray waar xylometazoline in zit: Langdurig gebruik van hoge doseringen kan mogelijk leiden tot vermindering van de doorbloeding van de placenta. Advies: Kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht, overeenkomstig het voorschrift en niet langer dan een week worden gebruikt tijdens zwangerschap. Herhaalde behandeling tijdens zwangerschap vermijden

11. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    heb zelf ook otrivin gebruikt omdat ik bijna stikte, maar huisarts raadde me het toch echt sterk af. Het KAN echt risicos opleveren, HA heeft gelijk uitgelegd hoe ene zoutoplossing wel goed werkt:

1 zelf maken, niet die in een spuitflesje kopen (1afgestreken lepel op een kleine pan)
    2 bij het opsnuiven van de koude oplossing goed DOORsnuiven tot het er in je keel weer terug uitkomt, zo maak je je bijholtes ook goed schoon.
    3 goed uittuffen want te veel zout is natuurlijk ook niet goed.

Werkte bij mij uiteindelijk beter als otrivin :) en wat betreft pijn in je neus...dat is een kwestie van doorbijten en wennen, valt best mee uiteindelijk. Succes en beterschap in ieder geval!

12. Ik heb het ook een week gebruikt, Otrivin voor volwassenen! De VK vond dat ik het met de HA moest overleggen en de assistente gaf aan dat je het wel een weekje mag gebruiken, maar niet langer. Uiteindelijk werd het 9 dagen en had ik even moeite om ermee te stoppen, maar na een nachtje zonder, naar lucht happen, ging het de dag erna weer veel beter.

Ze zijn bang dat je er ook verslaafd aan raakt. Maar mijn nichtje heeft de hele zwangerschap neusspray gebruikt, die van vicks dacht ik. Die hielp bij mij niet en zoutoplossing ook niet!

En als je niet slaapt en je rot voelt kan dat volgens mij ook niet zo best zijn voor je kindje.

13. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik lig ook al wekenlang wakker omdat ik geen lucht kan krijgen door mn verstopte neus. Gisteren heb ik de knoop doorgehakt en gewoon neusspray gebruikt, maar enkel voor het slapen gaan (1x per neusgat). En ik ga er zeker niet langer dan 5 dagen gebruik van maken, dan ga ik wel naar de HA. Ben namelijk wel bang dat ik verslaafd raak. Maar hele nachten wakker liggen en bijna geen adem krijgen kan ook niet bevorderlijk zijn voor je gezondheid...

Deel Deze Pagina