Kleding ordenen handig systeem baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Buitenleven, 3 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Ik zoek tips voor het ordenen van babykleding.
    Onze commode heeft 3 lades, in de bovenste wil ik alle verzorgsspullen bij elkaar hebben, tweede la voor rompers, mutsjes, sokken en leggings en onderste voorraad luiers etc.

Bij mijn oudste (zoon) ging het toch weer anders.

In de kledingkast hang ik gewoon alles op, shirts, jurkjes, pakjes.

Op internet kwam ik wat foto's tegen met lademandjes, heeft iemand dat hier en is het handig? Het ziet er op een foto altijd zo netjes en makkelijk uit, maar is dat in de praktijk zo?

Werken jullie veel met mandjes, voor leggings bv?

2. Buitenleven

Nog een foto.

3. Buitenleven

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik Heb een plank opgehangen boven de commode voor alle verzorgingsspullen, waarvan dingen die ik nirt iedere dag gebruik in een transparant afgesloten bakje zitten.
    Kleding in de bovenste commodelade. Inmiddels zijn de kleertjes groter en in 2 lades. Ik heb geen passende kleding in de kast maar alles in de lades

5. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Bij mij is het ook altijd een zooitje in de commode... Dagelijks ruim ik het op, maar op een 1 of andere manier heb ik altijd het onderste broekje of truitje nodig, waardoor de rest weer scheef en uit elkaar gevouwen ligt 😏. Lijkt mij dus ideaal!

6. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Voor baby is het idd heel handig. Had ze ook! Nu ze ouder is gebruik ik ze nog voor leggings, sokken, washandjes enz

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik lees even mee. Zowel bij Zl als dl beide chaotische toestand :D

Nu moeten er twee op 1 kamer als de baby er is dus het moet iets georganiseerder gaan denk ik. ;)

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als je ze dan naast elkaar gevouwen legt is dat probleem verholpen. https://nl.pinterest.com/pin/523825000385474650/ zo dus ongeveer. Ik heb voor mn zoon zijn ondergoed, hemden ook zo op de zijkant in de lade liggen in vakverdelers van de ikea, ipv op elkaar gestapeld. Alleen bij zn pyjama's lukt dat niet.

9. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Goed idee! Ga ik gelijk proberen!

10. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ook diezelfde mandjes (van Ikea zijn ze) in de commode, en ik vind het heel handig! Sokjes bij elkaar, mutsjes bij elkaar, rompertjes bij elkaar, zeep enzo bij elkaar, kleine prulletjes bij elkaar, etc, etc... Overzichtelijk en netjes!

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb in de bovenste la van de commode zo'n organiser en daar liggen de verzorgingsproducten in. Kleding ligt hier in de kast..

12. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    In de commodelade liggen rompers en luiers. In de kastjes onder de lade liggen hydrofieldoeken, washandjes, waskussenhoezen, lakentjes en meer van dat soort textiel. In de grote kledingkast liggen de kleertjes op setje (dat voorkomt modemissers als mijn man onze zoon aankleedt). Verzorgingspulletjes staan in een mandje op de commode en sokjes in een mandje in de kledingkast. Jasjes hangen aan een hangertje in de kledingkast. In de kledingkast zitten ook nog twee lades maar die zijn nog bijna leeg. Ik heb volgens mij niet zoveel spullen. 😄

13. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb ook de ladeverdelers van de ikea (zwart). Ze zijn heel fijn. Boven ligt alles voor de jongste. Tweede lade kleding van de oudste. Beneden hoezen, hydrofielen en uitbreidruimte voor de oudste. De vestjes hang ik met de hanger aan een ikea plantenpilaar. Waarvan ze er beiden 1 hebben. Ik zal vanmiddag eens kijken of ik snel een foto kan maken.

14. Buitenleven

Hoe vouwen jullie lange mouw rompers zodat je meteen ziet dat het lange mouwen heeft en niet open hoeft te vouwen:)?

15. Rietje88

Ik heb een stapel longsleeves en een aparte stapel tshirts. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Op twee ( of 3 ) aparte stapels. En dan weet je in principe toch snel genoeg welke rompers welke zijn? Ik weet iig zo welke hemdjes van mn dochter spagettibandjes en brede bandjes hebben. Tenzij al je rompers dus wit zijn? Maar gewoon stapels.

17. Rietje88

Oh lol ik las het verkeerd. Rompers met lange mouwen liggen onderop. Met korte mouwen liggen bovenop. Zo pak ik ze en vul ik ze ook aan.

18. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Wij hebben het precies zoals op de foto en ik vind het heel handig! Lang leve de Ikea

Wij rollen de rompers op, zal morgen een foto plaatsen, dochter ligt te slapen nu.
    Links is korte mouw en rechts lange mouw.

Deel Deze Pagina