Verkouden en spugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linnepinneke, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    1 van mijn 2 kleine mannen van 8 weken oud is ontzettend verkouden, de ander begint t nu ook te krijgen, tsja wat wil je met een tweeling maar de verkouden meneer spuugt nu sinds een paar dagen ook na zn flesje. Nu zijn we toevallig ook net langzaam aan het overstappen naar andere voeding dus mss dat dit er ook iets mee te maken heeft... Maar ook na een fles met alleen de oude voeding spuugt hij, kan dit te maken hebben met zn verkoudheid??? En iemand nog tips om daar vanaf te komen of het te verlichten???

2. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Verkoudheid heerst heel erg, mijn dochtertje heeft het ook, net het ergste achter de rug. Ze spuugde ook alles weer uit. Dat kwam ook vooral door het hoesten. Je moet er wel op letten dat ze nog plassen. Miss. kun je een neusspray of luuf gebruiken. Van luuf krijgen sommige kindjes last, maar bij ons werkt het prima.

3. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    luuf heb ik gisteren gekocht, de eerste nacht ging wel goed maar hij blijft helaas erg onrustig...

4. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    plassen ze nog wel? Als dat zo is zou ik t een paar dagen af kijken, maar als je het niet vertrouwd gelijk naar de ha, ze zijn nog maar 8 weken en het is voor jezelf miss een geruststelling om te horen wat die zecht.

5. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Nou het zijn niet meer de volle luiers die ze eerst produceerden maar ik zal het vandaag eens goed in de gaten houden! Moet morgenochtend ook voor de eerste keer naar het cb dus zal het daar ook ff melden!!!

6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Bij het cb wel echt op je eigen gevoel af gaan hoor, heb zelf gemerkt dat ze niet altijd even duidelijk zijn en hoor ik ook van andere mensen.
    Over dat plassen, Quincy had vorige week zondag dat ze echt niks meer binnen hield, vanaf zaterdag 20.30 uur tot zondag 10.00 uur geslapen, een heel klein beetje geplast. Daarna (dus vanaf 10.00 uur) tot 16.00 uur helemaal niet meer. We zijn toen naar de ha gegaan, moesten in het ziekenhuis blijven omdat ze beginnende uitdroging had. Als ze nog plassen kunnen ze zo ie zo niet uitgedroogd zijn, vandaar dat je dat in de gaten moet houden.

7. fafje

fafje Niet meer actief

neusspray zoutoplossing, speciaal voor babies helpt hier goed

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Begrijpelijk. Hij kan nu niet goed door z'n neusje ademen, dus verslikt zich dan af en toe in de melk en geeft dan wat terug. Is niet zo erg, zolang hij blijft drinken en niet heel veel terug geeft (geen halve fles ofzo!).
    Voor de verkoudheid zelf kun je ook zelf zoutoplossing maken. Haal je bij de apotheek zo'n pipetje (voor druppeltjes), water koken en laten afkoelen, beetje zout erbij en af en toe druppelen. Je kunt ook zo'n neuszuigertje gebruiken, om het een beetje open te maken. Omdat ze niet kunnen snuiten, blijft er anders zoveel hangen van binnen. De combi zoute druppels, neuszuigertje én Luuf heeft hier binnen een paar dagen écht heel erg geholpen. Nog wel veel snot, maar ze eet iig ook weer!

9. fafje

fafje Niet meer actief

ohja en een uitje! die lekker sterk is helpt hie rook!

Deel Deze Pagina