baby 11 wk, minder slaapbehoefte overdag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Met 6 weken zeiden ze op het CB dat onze zoon na elke voeding even mag spelen maar daarna zijn bed in moet. dit doen we dan ook tot op heden. sinds een week ongeveer merk ik echter dat hij minder slaapt en als hij in zijn bed wordt gelegd niet meteen gaat slapen zoals eerder en vaker helemaal niet gaat slapen.
    ik heb geen idee wat de slaapbehoefte is van een baby van deze leeftijd. Hij slaapt ´s nachts inclusief een voeding iig 12 uur en voor zijn laatste voeding van 20u ook nog 3 kwartier in de box...

2. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Het is heel verschillend per kind, mijn zoontje sliep veel op die leeftijd, zo'n 18/20 uur per dag. Hij heeft dit lang gedaan en nu zijn het er 2 overdag en 12 's nachts.
    Als je zoontje verder vrolijk en alert is is het toch prima? Zolang hij niet jengelt of oogjes wrijft.. En bij de eerste tekenen van vermoeidheid weer lekker in bed leggen..

3. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Wat ik heb begrepen (na veel gelezen te hebben omdat onze dochter zo slecht sliep) is er niet goed te zeggen hoeveel een kindje precies moet slapen (de 1 heeft behoefte aan steeds 2 uurtjes terwijl een ander kindje dat ook afwisseld met een slaapje van een uurtje of langer) dus dat kan per kindje verschillen maar is het wel te zeggen hoelang een kindje wakker kan zijn en een kindje rond 11 weken zo'n 75 minuten per keer. Rond de 3 maanden wordt dit ongeveer 1.5 uur.Natuurlijk lukt dit ook langer wanneer je ze ophoudt maar in principe is dit de tijd waarbij ze nog niet te moe zijn en het ze ook lukt zelfstandig in slaap te vallen.
    Eerst keek ik heel erg alleen naar vermoeidheidssignalen, maar deze zijn niet altijd helemaal duidelijk bij die van ons. Ik kijk dus ook op de klok.
    Dit werkt nu goed, vaak wanneer ik haar dan neerleg zie ik ook ineens een gaap. De ene keer slaapt ze binnen 5 minuten de andere keer doet ze daar dik een kwartier over. Komt ook omdat je kindje ouder wordt en dus wakkerder voor de wereld.
    Met 11 weken en nu nog steeds kom ik rond de 15 uur per etmaal uit.
    Hoop dat je hier iets aan hebt.

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    dank je wel! dat is duidelijk!
    5 kwartier wakker zijn dus inclusief eten..
    super!

5. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Fijn dat je er wat aan hebt, Succes!

6. fafje

fafje Niet meer actief

vanaf 8 weken merkte ik dat meneer wat lanbger wakker kon blijven na de voeding...'sochtends na de eerste voeding gaat ie standaard elke dag na een uur na voeding in zn bedje, ochtendslaapje doen ( uur of anderhalf)
    in de mdidag varieert het nog al...ene x is hij gelijk moe na eten andere x speelt ie een half uur in de box of op schoot..ik doe hem max 1,5/2u na de voeding even in bed, pakt ie toch nog een uurtje slaap

voor zn laatste voeding/badje wilt ie nog wel es van voeding tot voeding wakker blijven, maar dat geeft dan niet, issie lekker moe

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Eerst keek ik naar vermoeidheidssignalen en sliep ze met 11 wkn na elke 1,5 uur. Nu is ze wat ouder en heb ik vaste tijden. Met 15 mnd kom ik nog steeds op 15,5 uur per dag.
    Het verschilt per kind, de een slaapt meer dan de ander. Mijn tip:

Zorg voor een vaste stuctuur. Bouw het 'druk zijn' op en af. Daarmee bedoel ik; na het wakker worden eerst even rustig eten/boekje lezen, dan spelen en voor het slapen gaan weer een rustige activiteit.

Zoalang je kindje vrolijk en actief is zou ik me niet druk maken hoor! (waarschijnlijk verandert het ritme de komende maanden nog continu)

8. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Hier rond de 12 weken minder slaap overdag. Hij deed nog maar een half uur een dutje en was dan alweer wakker..
    Al vanalles geprobeerd, maar 45 min. was het langste dat hij sliep.
    Hij was na de voeding ongeveer een uur tot 1,5u wakker...sliep dan een half uurtje en dat was schjnbaar genoeg. (nu nog trouwens, 4 mnd.)
    Verschilt dus heel veel per kindje.
    Ik heb me er nu maar bij neergelegd..als hij tussendoor gewoon vrolijk is niet te druk over maken..als hij niet vrolijk is nog eens proberen op bed te leggen.

Deel Deze Pagina