Hoi Ik ben weer snot verkouden en nu ben ik maar weer aant stomen gegaan hoewel ik hier echt een hekel aan heb maar het wel helpt Nu was ik benieuwd: Hoelang stomen jullie? Waarmee stomen jullie? Hoe stomen jullie? Ik had eerst zo`n speciaal ding ervoor maar die vind ik nie zo handig dus doe ik het nu gewoon boven een schaal kokend water met theedoek over m`n hoofd probeer dit zo`n 5 min vol te houden, en nu ik zwanger ben raden ze af met dampo of cinuforce druppels (dr vogel) te stomen dus stoom ik met kamille thee. (volgens m`n schoonmoeder heel goed) haha lekker ouderwets maar t helpt wel net al een ui naast je bed! Giga stinken, maar na 1 nacht was me neus wel open! Dus vanacht maar weer! haha Probeer zo`n 3 a 4 x per dag te stomen. Graag jullie reacties! Groetjes Danielle
ik stoom ook weleens als ik verkouden ben, en helpt goed. heb het al een tijd niet meer gedaan eigenlijk. laatste keer dat ik het deed, had ik gewoon een pan met kokend water een paar druppels etherische muntolie erin en met een handdoek over je hoofd erboven hangen. je kan het beste denk ik steeds een paar minuten doen, en als je het redt langer maar het kan aardig heet worden. en ja een ui naast je bed helpt ook goed. beterschap!
Als ik stoom , dan probeer ik het inderdaad een keer of 3, 4 per dag te doen. Van mijn fysiotherapeut kreeg ik jaren geleden al de tip om "dampo" en aanverwanten te laten staan. Dit omdat het veel te "agressief" is voor je slijmvliezen. Sinds die tijd stoom ik eigenlijk altijd met kamilie (bij de homeopaat vandaan of van Kneipp) en een druppeltje "munt" wil ook nog wel helpen. Evt een druppeltje van dat "muntspul" in je zakdoek wil ook wel helpen. Pepermuntolie gebruikte ik ook nog wel bij hevige hoofdpijn, klein beetje op je slapen smeren.
stomen doe je met water van 60 graden. Warmer hoeft niet.. is voldoende om bacterieen te doden. Dus dat kokende water is niet nodig. allemaal die dingetjes om erin te doen hoeft niet... de stoom is voldoende.
Kamille is ook hier favoriet. Ik gebruik het altijd als eerste als ik me niet lekker voel. En dus ook in het stoombadje. Wat ook lekker is is: toco-tholin, heerlijk spul. http://www.toco-tholin.com/olie.html Wij gebruiken het hier al jaren en jaren. Beetje op je slapen smeren tegen te hoofdpijn, iets op je zakdoek om te snuiven. En met een beetje bedoel ik ook echt een beetje hoor. Tis behoorlijk scherp. Maar ook in een stoombadje ideaal.
ik stoom samen met mijn zoontje in de douche eerst heerlijk douchen en dan de koude kraan uit zetten en stomen maar bij ons helpt het wel mijn zoontje slaapt er goed op omdat hij weer door z'n neus kan adem halen
Ze zeggen ook wel eens (ik heb het nog nooit geprobeert) dat te stomen met zout goed helpt. ( je hebt immers ook neusspray met zoutoplossing)