hoihoi me mams belde mij net op. met het volgende verhaal: ze wil de computer opstarten, hij gaat aan, dan komt er een verhaal, en hij start weer opnieuw, en dat gaat de hele tijd zo door.. verhaaltje van werkzaamheden en opnieuw opstarten. hij zegt op dit moment zijn er werkzaamheden, waardoor de computer niet kan opstarten, of geen inkomend signaal geeft hij aan. iemand anders in het dorp bij hun heeft dit ook sinds gisteravond. die man heeft gezegd, kan me er iets van herinneren, dat er iets zou gebeuren. ik heb tegen mijn moeder gezegd, dat ik denk dat het eem virus is. een paar week terug hadden ze ook een virus. toen kwam het verhaal van werkzaamhden niet, maar wel dat hij toen de hele tijd overnieuw opstarte en de computer gaf de hele tijd aan 'geen inkomens signaa'l . wat denken jullie? ik kan niet geloven, dat dit werkzaamheden zijn, van wat dan : . ze kan niet in de computer komen, wie krijgt dat voor elkaar met wat voor werkzaamheden . alleen een virus lijkt me dat te veroorzaken
Nee, werkzaamheden lijken mij ook stug... Zou wel kunnen met Internet bijvoorbeeld, maar dan zou je alsnog de pc aan moeten krijgen. Misschien op een verkeerde manier afgesloten? Maar dan nog... Zou het zo niet weten joh... Vervelend. Ik hoop dat je hier een oplossing vindt. Succes!
dat er werkzaamheden zijn aan bijv internet oke. dat geloof ik. maar hun komen niet eens in windows. ze komen nergens in. hij start, dat verhaal komt en hij start opnieuw op en het hele ritueel blijft zich herhalen en ij die andere persoon precies hetzelfde, alleen hij gelooft dat ze bezig zijn met 'werkzaamheden'
wat staat er ongeveer in dat verhaal? Staat er een foutcode bij? (moet ik allemaal van mijn man vragen hoor )
nee er staat geen foutccode bij. het verhaal gaat als volgt je start hem dan, dan krijg je dit verhaal erbij: excuses voor het ongemak, mogelijk is er een recente wijziiging van de hardware of software hier de oorzaak van. als deze computer niet meer reageerde, onverwachts opnieuw opstarte of automatisch werkt afgesloten om uw mappen en besntanden te beschermen, kunt u het beste voor laatste bekende jjuiste configuratie kiezen om terug te keren naar de instellingen die werden gebruikt toen de computer nog wel goed werkte. als een eerdere poging om de computer op te starten is nislukt, bijvoorbeeld als gevolg van een stroomstoring, als gevolg van het indrukken van de aan of uit knop, kunt u het beste kiezen voor: windows normaal starten. veilige modus veilige modus met netwerk mogelijkheden veilige modus met opdrachtprompt laatste bekende juiste configuratie ( recente instellingen die werkten) windows normaal starten wanneer mijn moeder klikt op windows normaal starten.. wat hierboven staat. ( dat komt in het scherm te staan) dan telt hij af, dus denk je het gaat goed maar dan zegt hij geen ingangs signaal dan gaat hij op een blauw scherm, direct over op een zwart scherm en start weer opnieuw op, en dan komt hetzelfde verhaal opnieuw
Dat ziet er niet goed uit. Je zou nog kunnen proberen in de veilige modus op te starten. Soms werkt dit. De laatste keer dat ik dit echter had, bleek de harde schijf stuk te zijn. De harde schijf is wel te vervangen, maar alles wat er op staat ben je dan kwijt (vandaar regelmatig back-ups maken!) Hopelijk valt het mee. Ik geloof niet dat het een virus is.
Ze moeten de pc opstarten in de veilige modus, je krijgt dan veel grotere letters enzo op je scherm maar daar moeten ze niet te veel aandacht aan schenken. Laat ze via de start knop links onder in het scherm (na het opstarten) naar de bureau acc. gaan in het menu. daar vinden ze: systeemwerkset. Van daar gaan ze naar: systeem herstel. Duurt ff voor het start dus geduld! Ze krijgen een scherm van systeem herstel en laat ze onderaan aanvinken: een ander herstelpunt selecteren. Via dat scherm nemen ze een datum van een herstelpunt van toen de pc nog zonder problemen werkte. laat ze door dat menu heen lopen en de pc aflsuiten en herstel werkzaamheden doorgaan. De pc sluit zelf af en weer op. Hopelijk is het hiermee verholpen, ws een update die niet lekker valt gebeurt wel vaker (zeker bij Vista)
Ik denk dat ik alweet wat het is. Wij hadden hetzelfde probleem samen met nog veel meer mensen. Hebben jullie toevallig viruscan van AVG? Kan zijn dat AVG het bestandje heeft verwijdert waar windows opdraait, dit hadden wij ook, hoe dat bestandje heet weet ik niet, maar die moet je er dan weer opnieuw opzettn
dat bestandje komt dus terug op de pc met systeem herstel, dat is voor mensen met geen/weinig verstand van pc's de meeste eenvoudige/snelle en veiligste manier.
Dat probleem is al enkele weken geleden verholpen, ik mag hopen dat er AVG op de computer staat, er wat regelmatiger wordt geupdated
ben nu op mijn werk. ik heb al tegen mijn moeder gezegt dat ze indd, de updates moet accepteren (bleek dat ze dat nooit deed) ga straks even bellen met haar, of dat ik langsga dan kan ik ook beter zien, wat hij allemaal zegt en ze heeft inderdaad avg
ik ben nu bij mijn ouders en wanneer ik hem via veilige modus wil opstarten, dan zegt hhij geen ingangs signaal en start hij opnieuw op en krijg je hetzelfde verhaal kan er helemaal niks mee worden in wat ik hem wil opstarten wat hij aangeeft in het verhaaltje. het helpt niks dus als iemand nog andere tips heeft het enige waar ik in kom, is bij het opstarten, dat ik f2 in druk. dat ik dan in een menu kom. maar die moet ik niet hebben