Verkouden en verhoging 37.7°. Naar buiten of binnen blijven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lilou17, 31 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Je krijgt in de winter de volledige rodeo nog wel.

Voor vrijer te ademen heb je verschillende trucen.
    Hoofdeinde iets hoger zetten, luuf smeren (geen vaporub!),
    Luuf onder de voetjes en dan sokjes er overheen (wij gebruikten slaapzakjes dan is dat wat makkelijker),
    halve ui naast t bed (wel in de gaten houden dat er ook kindjes bij zijn die gevoeliger zijn op de slijmvliezen en er meer last van kunnen hebben),
    Spoelen met zoutwateroplossing, in eerste instantie gebruikten wij babyneusspray maar het eerste jaar van de kdv was ze zo vaak verkouden dat we gewoon maar een tank fysologisch zoutoplossing bij de apotheek hebben gehaald en een spuitje (zonder naald uiteraard) en per neusgat gingen spoelen.Vinden ze niet leuk maar werkt beter dan een neusspray en gelijk een fles er achteraan en t leed is al snel vergeten (op wat verontwaardigde blikken na).

stomen in de badkamer (douche aanzetten op heet en laten lopen en de kleine uitkleden tot de luier en stomen maar.

Als je gaat stomen: neem een fles drinken, evt neuspipetje en zakdoeken mee en zorg voor droge warme handdoeken (ik legde ze net om de hoek van de deur zodat ze droog bleven) om direct om je uk te slaan als je er uit komt want ze zijn hardstikke klam en warm en zeker in de winter op de gang is t dan ineens heeeeeeel erg koud. Voor jezelf is dat ook wel zo prettig weet ik inmiddels uit ervaring. De fles zullen ze vaak niet leeg kunnen trekken in de douche want het is al super zwaar maar het lurken aan eem fles trekt vaak wel t neusje leeg. Voor hele heftige gevallen probeerde ik na een minuut of 5 met een neusbalonnetje voorzichtig de boel los te krijgen (geeft druk op de oortjes en hier een man met chronische oorontstekingen dus dat was mn laatste hulplijn vaak).

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ja absoluut! Alles is eng op het begin :D
    En het is ook goed dat je voorzichtig bent hoor, want een longontsteking is ook niet de bedoeling natuurlijk.

3. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ben ik serieus benieuwd naar, waarom zou je een "doodziek" kind mee naar buiten nemen? Ga jezelf ook naar buiten als je behoorlijk ziek bent?

4. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Omdat t leven nou eenmaal doorgaat. De anderen moeten toch naar school, de hond moet toch echt uitgelaten worden en er zullen toch ook echt boodschappen in huis moeten komen. Dus dan pak ik ze goed in, in de wagen en gaan.
    En ja, ook als ik zelf ziek ben ga ik naar buiten, t leven stopt jammer genoeg niet als ik ziek ben ;)

Roos12 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina