Pfff had me wel even een andere zwangerschap voor gesteld. Loop al van af t begin met ee lichte buikpijn. reden was dat de buik groeide en de beeb ligt helemaal beneden. Maar nu de laatste paar dagen word ik er niet blij van. Heb meerdere xren een harde buik en menstruatiepijn onder in de rug en buik. de wat lichtere pijn blijft als een bandgevoel zeg maar te strakke broek en daarnaast af en toe hevige kramp wat weer weg trekt. Ook rechts onder in de buik meer pijn die lokaal zit zeg maar, ik heb vaak blaas ontsteking dus dat heb ik laten testen. In de eerste test zag ze wel een lichte ontsteking maar was maar 1+ je dus hebben ze het 24 uur op kweek gezet en daarin bleef mij urine schoon. Heb vanmiddag al gy proberen te bellen maar daar was niemand. dus morgen weer bellen. Moet ook elk uur wel naar de wc om te plassen. Ik voel me erg onzeker en heb echt last van die pijn. en ik weet dat er hier niemand is die me kan helpen, maar wilde gewn ff me verhaal kwijt. T is z frustrerend, het is de laatste voor ons en ik wil zo graag genieten, maar t gaat zo moeilijk zo... pfff gewoon ff op en verdrietig.
Heb je geen spoednummer van gyn of van verloskundige? Lijkt me dat je geen pijn moet hebben en als je daar zorgen over hebt moet je gewoon iemand over kunnen spreken Ik heb rond de 22e week ook erg veel pijn gehad en heb toen ook de vk gebeld. Normale nummer was niet bereikbaar en toen gewoon spoedlijn gebeld. Vonden ze geen probleem. Bij mij werd eerst ook blaasontsteking gedacht omdat ik dat in het verleden regelmatig gehad heb maar na test bij huisarts bleek dat niet zo te zijn. Ik bleek gewoon een snel groeiende baarmoeder te hebben op dat moment wat de pijn veroorzaakte. Sterkte!
Had ik tot vorige week ook, tot 2 keer urine laten testen en uiteindelijk zij de vk dat het kon omdat je baarmoeder nu snel groeit wat druk geeft op de blaas vooral als die vol zit of hij word aangespant bij het plassen bijvoorbeeld. Zij adviseerde echt regelmatig naar de wc te gaan ook al heb je geen aandrang. ik zit nu zowiezo om de 3 kwartier op de wc en heb er nog weinig last van
Hier word ik ook niet goed van het vele plassen en gevoelige baarmoeder. Gelukkig niet elke dag en niet zo erg als jou hoor. Maar snap je wel. Hier ook een baby die graag beneden ligt en mn blaas mishandeld. Verder veel schoppen /stoten in mn onderbuik. Dus daarom zal het wel gevoelig zijn hihi. Voel jij je kleintje al? want zou zomaar kunnen dat de kleine boef voor al het ongemak zorgt hoor
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb geen spoednr, maar ga ik wel om vragen morgenochtend. dat mijn bm gevoelig is ben ik in middels achter. zal wel komen omdat dit de 4e zwangerschap is. Zou zo fijn eens zonder pijn te zijn en gewoon te genieten. Ik voel de kleine nog maar heel erg weinig dus ben blij met de angelsound. Heb de placenta voor liggen helaas. OOk dat maakt me onzeker want de jongens voelde ik al met 17 en 13 week en nu nog bija niks
Aangezien de pijn blijft aan houden, vandaag toch naar het zh geweest. heb gelukkig geen bloedverlies of ander verlies. Ook zit de bmm gelukkig nog helemaal dicht. Maar wel het advies gekregen om het nog rustiger aan te doen. en helaas ligt de beeb heel erg laag, ligt echt in de bekken. Moet wel gelijk weer bellen als t erger wordt of meer ritme komt. OOO ik baal zo... Wil zo graag gewoon genieten, maar t is zo moeilijk met deze pijn.... en dan heb je ook nog een zoon die bang is dat de baby dood gaat.... Ik probeer dan heel positief te blijven,, maar moeilijk hoor als je jezelf zo ellendig voelt. de baby doet t verder redelijk goed en is erg bewegelijk. het enige wat op viel was een onregelmatige hartslag. Dit kan komen door dat de baby nog zo klein is, maar moet ik wel extra noemen als ik maandag de 20 weken echo heb.
Heel herkenbaar. Ik ben tig keer op blaasontsteking gecheckt en ook naar het ziekenhuis geweest, nooit iets gevonden, behalve gevoelige baarmoeder en inderdaad laag liggende en heel beweeglijke baby... Er zijn periodes waarin in het beter gaat, maar met iedere groeispurt komt het weer terug. Ik heb ook veel harde buiken en ook telkens advies van rustig aandoen . Terwijl ik de harde buiken vaak Justin rust krijg... Sterkte! Hopelijk heb jij straks ook goede periodes of dat het zelfs helemaal over gaat!
Ja dat hoop ik ook al ben ik er bang voor. al vanaf dat ik zwanger ben heb ik al buikpijn klachten alleen t wordt steeds erger. gisteren zat ik gewoon te huilen vd pijn. Ik heb er inderdaad ook last van in rust. Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben, maar t maakt t zwanger zijn wel heel erg zwaar. en ook moeilijk om te genieten terwijl k dat zo graag wil omdat dit onze laatste kindje zal zijn en ik van de anderen niet kon genieten vanwege de angst. maar a die angst is er nu ook, alleen dan met name omdat ik bang ben dat ik veel te vroeg zal bevallen. het is niet gezegd maar de angst is er wel helaas.
Wat heftig ts. Kan me goed voorstellen dat je angst hebt als je een kindje verloren bent. Ook lastif met je zoontje, kinderen pikken het natuurlijk feilloos op. Hopelijk kunnen jullie hem straks geruststellen met mooie echo foto's. Of misschien dat hij bij een echo kan zijn, al is dat nu ook lastig met de onregelmatige hartslag. Hopelijk gaat de pijn snel over en heb je een top 20 weken echo! Heel veel sterkte!
Ik was ook angstig, hoewel ik gelukkig niet zo'n verleden heb als jij, wat heftig zeg! Ik heb vaak gehoord dat de klachten ook verergerd konden worden door spanning, doordat ik onbewust mijn bekkenbodemspieren aanspan, dus wellicht is dit bij jou ook het geval? Het lukt me nog steeds niet echt goed om het allemaal te ontspannen eigenlijk ondanks hulp en oefeningen en het feit dat mijn beeb nu goed levensvatbaar zou zijn, dus dat is wel een dingetje bij mij en toch denk ik ook gewoon een gevoelige baarmoeder... Ik hoop datje een beetje kunt gaan ontspannen en vertrouwen krijgt. Liefs!
Bedankt dames, ja heb best wel een verleden ja en daarom ben ik blij dat het zh me serieus neemt. dat geeft wel iets vertrouwen. En mijn zoon is 8 en weet van Darryl* en vd mk en heeft daarna een autistische stoornis, dus extra moeilijk. de jongste is er niet zo mee bezig, maar de oudste dus wel. Hij mag 8 juli mee naar de controle. Ik span helaas juist niet de bekkenbodem. dit moet ik juist meer oefenen, maar vind dat erg lastig. Ik denk dat de pijn ook bij deze zw hoort al heb ik dit bij de andere 3 niet gehad. echo fotos krijg ik gelukkig elke x mee en laat ik dan ook zien aan de kids. ze zijn zo heerlijk begaan. de buik (baby) krijgt ook elke dag kusjes en knuffels
oh wat ben ik blij dat ik herkenning zie, kwam net huilend terug van de ikea, ik kan niet eens meer even snel de ikea door. Vanmiddag nog de verloskundige gebeld door al die steken en algehele buikpijn. Wordt er gewoon letterlijk moe van, heb ook geen trek meer in eten of dingen doen. Het valt me heel zwaar
@Mikos ik dus ook. en ik heb t al de hele zwangerschap. weliswaar in lichtere mate dan nu, maar ben niet happy en voel me ook onzeker. gelukkig bleek na iwendige echo en uitwendige echo alles nog dicht te zitten. als je t niet vertrouwd kan je altijd vk bellen he. heb je al getest op blaasotsteking? Die kan deze klachte ook geven.
Wat fijn dat je serieus genomen word. Scheelt vast een stuk. 8 Jaar is ook wel een leeftijd dat ze alles bewust meemaken, autisme maakt het natuurlijk niet makkelijker. Leuk dat ze zo lief zijn voor je buik. En grote broer is vast trots dat hij meemag om de baby te zien. Wat je zegt over pijn bij deze zwangerschap hoort, dat gevoel herken ik wel. Ik had bij mijn zoontje ook nergens last van. Op beetje ochtend misselijkheid en wat harde buiken na dan. Nu tot 16 weken goed beroerd geweest en sinds 1,5 week bekkenpijn. Verder nog steeds makkelijk last van mn maag. Echt totaal anders dus
ik vind het deze keer ook heel raar, ik had heftige bekkenpijn met 12 tot 15 weken en die zijn compleet weg (???) En nu die buikpijn vanaf 15 wkn ong, hoop dat die ook spontaan verdwijnt. Ik zal morgenvroeg even urine brengen bij de huisarts voor de zekerheid. De verloskundige raadde een stevige buikband aan, ga morgen even naar prenatal kijken, zullen ze daar wel hebben.