dag allemaal Mijn zoontje is pas 4 jaar geworden. Ik merk de laatste maanden dat hij steeds meer afhankelijker wordt van mij in plaats van minder. Alles moet hij samen met mama doen. Ook begint hij vaak te huilen/gillen als hij zijn zin niet krijgt.Hij wil niet met papa spelen of naar buiten met papa maar wel altijd met mama. Ik hoor van verschillende mensen dat zijn gedrag te maken kan hebben met het feit dat hij enigst kind is. Ik vraag mij af of er nog een sprongetje/fase is op deze leeftijd. Bij wie komt dit ook voor? Wordt er een beetje wanhopig van. Hoor het graag!
herkenbaar en deze kleuter heeft nog een klein zusje........ dus of enigst kind zijn ermee te maken heeft???
het afhankelijk zijn niet. Het veel huilen (om niks) wel. Verder is ook echt haar grenzen weer aan het verkennen en gaat ze verder dan ze ooit gedaan heeft naar mijn idee *grrrrrr*
al die verschillende fases ook!!! ik hou me steeds maar voor: elke fase gaat een keer voorbij.......totdat de nieuwe zich aandient!! hahaha